Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fontos a 4 egyforma gumi? Új...

Fontos a 4 egyforma gumi? Új gumikat előre vagy hátra?

Figyelt kérdés

Elől Hankook Ventus Prime 2-es van, ami egyenlőre marad a kocsin, hátul 2 Bravura abroncs van, aminek az oldalfala sérült így cserére szorul. Az lenne a kérdésem hogy mennyire fontos, hogy mind a 4 keréken ugyanolyan gumi legyen?


Amit kinéztem hátra, az a Ventus Prime 3-as változata, ami újabb, viszont kicsit eltérő mintázatú. Ez befolyásol valamit?



2016. júl. 27. 00:23
 1/7 A kérdező kommentje:
Valamint akkor az újat előre tegyem, és a mostani elsők mehetnek hátra? (nem túl kopott) 1-es octavia, szóval első kerék meghajtás, elől nagyobb a fékerő, elől tárcsafékes, hátul fékdob van.
2016. júl. 27. 00:26
 2/7 anonim ***** válasza:

ha nem is 4 egyforma, de jo ha egy tengelyen egyforma gumik vannak

a baratnom 4 abszolut mas markaju gumival hajtja a 14 eves Toyotajat es semmi baja, de o igy vette a kocsit

Ha te teheted, akkor elore vegyel ket egyformat, a kicsit hasznaltabb meg mehet hatra.

2016. júl. 27. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

A 2-2 felállás mindenképp maradna, lényegében ugyanaz a gumi, csak újabb kiadása.


Egyik kérdésemnél egy kommentelővel azon vitatkoztam, azt mondta hogy mindenképp az új gumi menjen hátra, mert jobban tapad, és ha előre teszem akkor vizes úton hamarabb kilehet vele fordulni egy erősebb fékezésnél.. Erről mit gondoltok?

2016. júl. 27. 00:37
 4/7 anonim ***** válasza:
90%
Én úgy tudom, hogy az új gumit függetlenül, hogy front, vagy hátsókerék hajtású az autó, mindenképpen hátra célszerű tenni.Azért mert az autó hátulja hajlamosabb a kitörésre, kicsúszásra, és azt nehezebb megfogni mint az elejét.
2016. júl. 27. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
65%

A gumiállapot leírásod alapján a használtakat tedd hátra, és az újakat előre.


Ha van(működő) ABS, akkor nincs vész, amúgyis nyári gumik. Télre mindenképpen négy egyforma kellene


Tengelyenkét előírás az egyforma gumi, és előre ajánlják a jobbat. Mindig az időjárásnak, útviszonyoknak megfelelően kell tolni a szekeret, akkor nem tör ki a hátulja.



szerintem.

2016. júl. 27. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
87%
Az előző hozzászólónak igaza van, szabály a tengelyenkénti egyforma abroncs használata. És igen, a hátsó kerekekre szokták ajánlani a jobbat, mert az a gonoszabbik fele az autóknak. Ha a felni kicsit üt, vagy a gumi picit sérült, akkor viszont azt ajánlják hátra (ha nem ott hajt) saját véleményem szerint egy átlagos sofőr normális körülmányek közt nem érez különbséget és veszélye sincs, mert nem forszírozottan hajtja az autót.
2016. júl. 27. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
tengelyenként egyforma, és mindenképpen hátra a jobb állapotút, én is azt mondom. Ha a kopottat rakod hátra, könnyebben lesz túlkormányzott az autó ha megcsúszol vizes/poros úton (ill. könnyebben megcsúszik). Ez az a szitu, amikor az autó segge "megpróbálja megelőzni" az autót kanyarban. Kevés rutinnal nehezen korrigálható.
2016. júl. 27. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!