Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyivel növeli meg a motor...

Mennyivel növeli meg a motor élettartamát az, ha kresz szerint járunk el és minden tartós, vagy hegyi, emelkedős út után felpörgetve állitjuk le a motort?

Figyelt kérdés

A kresz ezt irja, legalább is irta mikor még én letettem egy 6 éve, hogy Tartós, nehéz, vagy emelkedős út után a kocsi leállásnál felkell pörgetni a fordulat számot, hogy ne égjen rá az olaj.

Mi igaz ebből ? Van lényegi különbség 2 példa között, ha valaki mindig ilyen hegyi utakon, vagy hosszú utakon megy, és csak simán leállitja a motort utána,

Vagy valaki mindig felpörgeti leállitás előtt ?

Mennyivel növeli meg az élettartamát, illetve mi az ami tönkre mehet ha ezt nem tartják be ?


2016. aug. 3. 15:38
 1/4 anonim ***** válasza:
87%
Ezt komolyan kresz konyvben olvastad? Remelem, kozlekedesi szabalyokrol nem irnak ekkora baromsagokat.
2016. aug. 3. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
88%
Ez így hülyeség. Nem hogy nem kell felpörgetni, hanem egyenesen tilos legalábbis a turbófeltöltős motorok esetében. A huzamosabb nagy igénybevétel, mint amilyen pl a hegymenet, közben nagyon felmelegszenek bizonyos alkatrészek a motorban, többek közt a turbófeltöltő is. Ezek hűtése a hűtővíz és a kenőolaj által történik. Na most ez a hűtés akkor biztosított ha a motor jár, így keringenek ezek a folyadékok. Tehát röviden, a felhevült motort alapjáraton kell járatni 1-2 percig, ezalatt le tudnak annyira hűlni az alkatrészek hogy nem szenvednek károsodást.
2016. aug. 3. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
49%

még a műszaki kresz sem ír ilyen baromságot. a turbósoknál kellene, illetve ajánlott egy-két prcig alapjáraton ketyegtetni, hogy a turbó túlélje...

de a motorra nem ég rá semmi..a hűtővíz gondoskodik erről.


Tehát, ha felérsz a hegyre, és örömödben leállítod, akkor sem történik semmi. pláne, ha fullszint olaj van benne. annak még az atom sem árt.

2016. aug. 3. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Pályázás és hegymenet után a szívót sem kell azonnal leállítani. 1-2 perc könnyű üzem, de legalább alapjáraton járatás kell neki, hogy a termelődött hő maradékát ki tudja dolgozni rendesen.

Azért jobb ha kicsit pörgetve van (kis terheléssel), mert akkor jobban kering az olaj, és a víz is, több hőt tud szállítani. De ez mondjuk 2000-es fordulatot jelent nem "túráztatást", meg üveghangot.

2016. aug. 4. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!