Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jot vagy rosszat tettem az...

Jot vagy rosszat tettem az autómnak (a többi lent)?

Figyelt kérdés

Sokat hallottam arról a feltevésről miszerint az autó ellustúl ha sok ideig kevés fordulatszámon használjuk meg hogy nagyobb úgy a fogyasztás. Amit az automrol tudni kell a szüleimé volt 10 év alatt kb 60 ezer kilométert futott egy ève kaptam ide es levezettem én meg 20k-t apum mindig alacsony fordulaton váltott olyan is volt hogy az auto remegett 5.-be de nem valtott vissza szoval valahogy így képzeljétek el.

A lényeg ma éjjel úgy döntöttem kicsit kihajtom hogy tisztuljon ki a lerakodástól már ha van benne.

Amit tudni kell még 1.4-es benzines 75 LE 6000rpm a tiltás 2006-os autó és a következő képpen jártam el :

1-es fokozaton 5800 rpm

2-es fokozatban 5500 rpm

3-as fokozatban 5200 rpm kb 110 km/h

4-es fokozatban 5300 rpm kb 135 km/h

5-ös fokozatvan 4800 rpm kb 150 km/h

Szoval eléggé kipörögtettem a motrot és hallottam 2 pöffenést 3-asban azt szeretném tudni rosszat vagy jót tettem a motornak ? Miota az enyém én sosem váltok 2800 fordulat alatt ezt meg hozzá teszem olyan 2800-3500 között szoktam... Szerintetek baja lesz ha így vezetek vagy ez az egészséges ? De inkabb a legelső kerdésemre lennék a kíváncsi hogy jól tettem-e ? A válaszokat köszönöm !



2016. szept. 6. 01:02
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A tiltással ne foglalkozz, csak azzal, hogy idejében vedd el a gázról a lábad mikor kuplungolsz, akkor nem fog pöfögni!


Amúgy olajat cseréltél benne mielőtt "kihajtottad"?

Vagy a 10 éves olajiszapot jól felkavartad, és a kihajtással rásütötted a szelepekre...

2016. szept. 6. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
3000 körül egészséges, de csak hármasig, én négyesbe már nem huzatnám, mert minek.
2016. szept. 6. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hát rosszat nem tettél..apudnak van valami igazsága, de ha már remeg az autó a lassú fordulattól, az nem jó...


az autó egy gép, nincs tudata, nincsenek izmai, nincs benne szerves anyag, tehát úgy kell kezelni, ahogy a gépkönyv javasolja. (azt érdemes olvasgatni)


Ahogy írták előttem, a tiltásból nem lesz baj, de felesleges annyival szadizni. A magasbb fordulatnál történő váltás értelemszerűen lacsony fokozatokban hasznos, de négyes -ötösben már 2000 sem szükséges...ha valamelyik fokozatban gyorsítanál, és brummog a motor, akkor perszehogy vissza kell váltani.


Visszatérve a pörgetéshez..ugye mostanában volt olajcsre? azontúl nem árt, ha az olaj kicsit hígabb, főleg így tél előtt...pl.0w40, 5w40.


szóval nem okoztál kárt.(feltéve, ha nem ötéves az olaj a blokkban)

2016. szept. 6. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Szerintem nem egészséges. A kihajtás előtt rendesen be volt melegítve a motor? Olaj >90C°?

Egyébként tartós használatban a 2800-3500 kicsit magas, de még belefér. Dinamikusabban megy így a kocsid, de jobban is kopik.

Tisztítókúrát úgy is csinálhatsz (persze folyadékcserék után, mint ahogy a többiek is írták), hogy autópályán mész 100-200 km-t 5. fokozatban 4000-es fordulat körül. A megadott infók alapján ez 125 km/h-t ad. Ez még egy egészséges tempó a kocsidnak.

2016. szept. 6. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat és en is válaszolok hogy olajcsere 2/3 hete volt arra figyelmes vagyok mert le van írva egy papírra az hogy mikor és hány ezer km-nel cseréltem és mennyinél kell cseréljek. És "kihajtáskor" 90 fok volt
2016. szept. 6. 07:52
 6/8 A kérdező kommentje:
Vagyis már jóval azelőtt 90 fok volt az üzemhőmérséklet mielőtt kihúzattam mivel voltam erre arra autókázni
2016. szept. 6. 07:56
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
A legostobább módszert választottad a "kiégetéshez". Ha vannak kokszlerakódások akkor azt nem durván erőltetve kell "leégetni", inkább olyan 2/3-3/4-es motorteljesítménnyel hosszabb úton viszonylag egyenletes tempóval haladva. Ez egy 1,4-esnek azt jelenti hogy a megengedett sebességgel autópályázol 1-200 kilométert. Ilyenkor van rendes hűtése az autónak, nem izzik fel a koksz sem az égéstérben, hanem szépen lassan kisebb hőmérsékleten elég. Azonkívül érdmes ilyenkor valamilyen 100-as prémiumbenzint is tankolni, mert azokban biztosan van tisztítóadalék és az oktánszámuk is elég magas ahhoz hogy ne alakuljon ki kopogásos égés, ha mégiscsak izzani kezdene a koksz. Na mindegy most már inkább előbb kellett volna kérdezned. Nagy baja nem lett ettől a motornak, de a koksz valószínűleg nem csökkent érdemben.
2016. szept. 6. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Szóval egyetlen egyszer kihúzattad az autót jobban (nem is limitálásig), és most ezen aggódsz?
2016. szept. 6. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!