Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Audi Q5-öst vásárolnék az...

Egy Audi Q5-öst vásárolnék az alábbi alternatívákkal? Érdekelne a véleményetek?

Figyelt kérdés
Vásárolnék egy 2009-es Audi Q5-öst 3.0 TDI motoros és chippelt +30LE kb.Valamint 195.000km-t futott.Az eladó szerint annyi problémája van az autónak hogy 120-as tempónál egy kicsit ráz,remeg az autó.A kérdésem az hogy chippelt 3.0TDI motornak milyen lesz az élet tartama figyelembe véve ugye a km óra állást is ? Esetleg a chip tuning és ez a futàs teljesítmény nem rövidített a motor èlettartamàn ? Ismerös körökben olyan információkat kaptam hogy a chip tuning egyenes jó a motornak mert csökken a fogyasztás na meg hogy a 3.0 TDI motornak semmi a 195.000km mert hogy bőven elmegy 400-at is jelentkező problémák hiányában...A kiszemelt autó egyébként szervizkönyves és most volt olajcserén is.Érdekel a véleményetek hogy ti mit gondoltok erről hogy chippelve van meg hogy ennyit futott és persze mi lehet az az apró probléma 120-as tempónál ? Esetleg Audiba ha beviszem mindent át tudnak rajta nézni A-tól Z-ig ? Gondolom X összegért van ilyen szolgáltatás.Érdekel minden vélemény és tanács a fent leírtakból ki indulva.Köszönöm!29/F
2016. szept. 6. 04:50
 1/8 anonymus950 ***** válasza:

Ez csak azven véleményem, de szerintem a chip élettartamot tekintve semmiképp sem egészséges, bármilyen jol is csinaljak meg.

Ekkora dizelnek nem sok egyaltalan a 195k ( a céges c Corsa 1.4 benzin most van 246k korul eddig különösebb hiba nelkul) ugy, hogy ha rendesen karbam volt tartva , akkor 100k hiba nelkul futnia kell, legalabbis a motornak.


Razasra: Mikor a fent említett Corsaban a bal első kerekcsapagy cserére érett, akkor produkált ilyen razkodast nagyobb temponal erőteljes kopogással kísérve.

2016. szept. 6. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Én első körben a futómű környékén kutakodnék a rázást illetően. Magad nem hiszem, hogy sok mindent ki tudsz deríteni.

Menj el márkaszervízbe, lehetőleg du négy óra előtt, mert akkor még bent vannak a szervízes kollégák is nem csak a munkafelvevő. Korrekt helyen, ha elmondod a problémádat lehet, hogy a szervizes rögtön tudni fogja, hogy mi a gyökérok és ezért még nem kérnek pénzt. Hangsúlyozom, korrekt helyen. Van ahol szóba sem állnak veled, még nem kérsz időpontot és fizeted a rezsióradíjat.

2016. szept. 6. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim válasza:

Nekem 95-nél van ugyanez. Ott a motor 2500-ös fordulata rezonál be egy kicsit. Lehet hogy itt is csak ennyi.


"Az eladó szerint..."

Próbáld ki!

2016. szept. 6. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Na, most jól megszakértem :) Chip: ha plusz 30 LE, akkor az nem egy súlyos tuning, inkább optimalizálásnak nevezhető. Ha profi a cuc és profi a beszerelés, semmi bajt nem okozhat. Ha kihasználod a többlet teljesítményt, biztosan nem fog kevesebbet fogyasztani, ha úgy használod, mint előtte, akkor elképzelhető, de azért ez nem mérhető nagyon. Szóval chip körülményeit tessék megkérdezni, de nem gond. (viszont ezért nem kerülhet többe !!) 195.000 valós km : bejáratás megvolt :-) Rezgés 120-nál : ha csak ott remeg be, akkor első körben a kerekek kiegyensúlyozása ugrik be. Azt egy jó futóműves gyorsan megállapítja. Ha kipróbálod, és azt látod, hogy mondjuk 120-nál elkezd rezegni a kormány, de mondjuk 130-nál kisimul, akkor gumis és vizsgálja meg. Egyébként vétel előtt mindenképpen informáld le a szervizkönyv alapján és természetesen el kell vinni egy szakszervizbe is rendes átviszgálásra. Szerintem kb 30 ezer lehet egy ilyen munka. megéri, enélkül ne vedd meg.
2016. szept. 6. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Nem a motor a gyenge pont, hanem a váltó, a tiptrnic nem bírja a chippet
2016. szept. 6. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Nem a motor a gyenge pont, hanem a váltó, a tiptrnic nem bírja a chippet"

Kifejtenéd hogy milyen forrásból vetted ezt ?

2016. szept. 6. 12:58
 7/8 anonim ***** válasza:

Hosszú távon nem egészséges a chip, főleg, hogy nem is használod ki, szóval értelme nem sok van. Max annyi, hogy te leszel az überfas*za, mert a tiéd chippelt. Gondolod, hogy az Audi mérnökei nem plusz 30 lóerővel növelték volna a teljesítményt, ha úgy lenne optimális? Egy sportautót oké, chippeltessünk meg, de egy Q5-öt miért a felvágáson kívül? A benne lévő km az szinte bejáratásnak felel meg, persze elgondolkodtató, hogy egy 7 éves dízel Q7-ben valós e ez az érték (csak azért villantom ezt fel, mert a saját dízeles autóm 4 éves és 412 000 km-nél jár, ha nem hajtanám keményen, akkor benzinest vennék nem pedig dízelt).


"a chip tuning egyenes jó a motornak mert csökken a fogyasztás" ezt ne nagyon hangoztasd hozzáértők körében, mert mosolyt csalsz vele az arcokra :)

2016. szept. 6. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A rázásnak valószinüleg köze nincs a motorhoz, szinte biztos, hogy a felnivel, rosszabb esetben a futóművel van a gond. Ennyi ne tántorítson el az autótól.

A 195 ezer km szintén semmi, a 30 lovas chip ennél a motornál pedig valami 10-15%-os teljesítménynövekedést jelent. Ami nyugodtan elhanyagolható. Ugyanis 30%-ig ha igényesen van megírva a chip programja, semmivel sem rövidíti a motor élettartamát, ugyanúg a váltóét sem.

2016. szept. 6. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!