Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Indításkor füstöl a motor, ez...

Indításkor füstöl a motor, ez lehet szelepszár szimering kopás?

Figyelt kérdés

Adott egy 2001-es 1.6 16V Swift. Indításkor ahogy beindul 1-2mp-ig füstöl, de utána azonnal abba is marad.

Erős a gyanúm, hogy szelepszár szimering lesz a gond. A blokk menet irány szerinti bal első hengernél ici picit mintha olajos lenne.

Nyilván látni kellene a motort a pontos hibafeltáráshoz, de hátha valakinek már van tapasztalata ilyennel.

A motor amúgy szépen jár és erős is, hirtelen gázadásra és motorfékezésre nem füstöl.

Mennyibe kerülhet egy szimering szett csere? Darabja kb 5-600Ft, azt tudom, de őszintén szólva nem tudom mennyire kell szétszedni a motort ehhez!?

Persze a hengerfej tömítés sem kizárható hiba.

Várom az ötleteket/tapasztalatokat.

Előre is köszönöm.



2016. szept. 8. 19:02
 1/5 anonim ***** válasza:
74%
Ez jellemzően a szelepszár szimeringek hibája szokott lenni. Az áruk 200 Ft/db körül mozog és általában le kell venni a hengerfejet a cseréhez. Ilyenkor pedig már át kell vizsgálni, ha kell, szelepet esetleg vezetőt cserélni, becsiszolni, síkolni. Ez pedig akár 50-100e Ft költséget is jelenthet.
2016. szept. 8. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
48%

Elképzelhető, hogy csak a szívató miatt füstöl. A szelepszár szimering csere nem túl olcsó buli sajnos; le kell venni a hengerfejet, ez természetesen tömítések cseréjével is jár. Ilyenkor, ha már le van véve a hengerfej, értelemszerű becsiszoltatni a szerepeket is, es ha kell, akkor síkoltatni a tömítő felületet.

Egyébként ha a hengerfejtömítéssel van baj, akkor max a vizet eheti :)

Fogy a motorból az olaj? Illetve azt próbáld meg, higy magasfordulatu (2500 fölött) motorfékezel mondjuk egy nagy lejtőn, viszonylag sok ideig. A végen nyomj neki egy nagy gázt, es nézd meg, higy füstöl-e. Ha igen, akkor valóban eszi az olajat, ugyanis motorféknél az egészében vákum van, ami felszívja az olajat, ha fel tudja :)

2016. szept. 8. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Nem tapasztaltam még olaj fogyást. Éppen hogy csak csipkedheti.

Valószínűleg elviszem majd megnézetni egy Suzukis guruhoz. :)

2016. szept. 8. 21:19
 4/5 anonim ***** válasza:
Ilyenkor még nagyon minimális az olajfogyás, mert csak kevés olaj jut be a szimeringek mellet. Járó motornál szinte semmit nem eszik. Amikor leállítod, a szelepszáron lévő olaj egy része szép lassan lefolyik a szimering mellett, összegyűlik a szeleptányéron, vagy egyenesen becsurog az éppen nyitott szelepen keresztül a hengerbe és ennek a kis mennyiségű olaj elégésének a füstjét látod néhány másodpercig beindítás után. Idővel, ahogy a szimeringek egy jobban tönkremennek, ez a füstmennyiség növekedni fog, az olaj ráég a szelepekre, ezzel tömítetlenséget, kompresszióveszteséget, vagy épp keresztmetszet csökkenést és a motor elgyengülését okozza. Nem a legsürgősebb dolog megjavíttatni, de érdemes bekalkulálni a jövőévi költségvetésbe.
2016. szept. 8. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
* - egyre jobban
2016. szept. 9. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!