Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan csalnak a fogyasztáson...

Hogyan csalnak a fogyasztáson az autógyárak?

Figyelt kérdés
A fő kérdés az lenne, hogy csak azon csaknak, hogy 4 litert írnak és reklámoznak, valójában a kocsival nem megy 5 liter alá a fogyasztás, és mondjuk 5,2 l-t ír. Így csalnak vagy úgy, hogy 5,2 litert ír de közben 6-ot tankolsz?

2016. szept. 15. 18:42
 1/5 anonim ***** válasza:
A katalógusadatokkal csalnak litereket. A beépített műszer általában pontos.
2016. szept. 15. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Csalnak is meg nem is - az előírt tesztelési módszerek nem elég pontosak, így elég sokan hajlamosak szabatosan értelmezni. A Mitsubishinél pl. az volt a probléma, hogy nem a japán szabványnak megfelelő gördülési ellenállású gumikat használtak - így simán nyertek 1l/100 km-t a menetpróbán. Na most ha belegondolsz, ez azt jelenti, hogy ha a vásárló is hajlandó megvenni azokat a gumikat (valami Michelin Energy Saver-szerűséget kell elképzelni) meg ugyanúgy valami hígabb olajat önt a motorba, illetve hajnal 4-kor sűrű levegőben és gyér forgalomban jó minőségű aszfalton indul autókázni, ő is fog tudni a gyári adatokat megközelítő értékeket produkálni.

Mondjuk ennél jóval szembetűnőbb turpisság szokott lenni a turbó motor / nagy kasztni kombináció, amit pl. a Renault vagy a BMW alkalmaz előszeretettel az utóbbi időben. Ha valaki eltalálja, hogy a turbó mikor működik hatékonyan, akkor egy ilyen autó is nagyon takarékos tud lenni, de igazából valós körülmények között a járművezetők többségének ez nem fog menni.

Amúgy a fedélzeti számítógép által kiírt adatokkal is tudnának csalni, mert az nem tudja megmérni, hogy mennyi üzemanyagot fecskendezett a motorba, csak számolni tud, hogyha x ideig volt nyitva a szelep meg y ideig kapott áramot az injektor, akkor ennek és ennek kellett történnie - de egyrészt hülyeség volna a végtermékkel szivatni a felhasználót - másrészt a jó öreg kockásfüzetbe vezetett tankolási jegyzőkönyv úgyis elég hamar lebuktatná őket. Tehát ez sztornó, a hiba csak a gyári adatokban van.

2016. szept. 15. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Régen sokszor mérték úgy az átlagfogyasztást, hogy az autóval felálltak egy gördülőpadra (vagy fékpad vagy teljesítménymérő pad vagy mi a fene a neve) és egy adott sebességre gyorsították. Ezzel akár literekkel lehet csökkenteni a fogyasztási adatokat, ugyanis itt csak egy gyorsítási szakasz van, utána már csak sebességtartás van. Ez lenne az ideális vezetési stílus is, de ez nem vitelezhető ki a való életben (általában).
2016. szept. 15. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
a régi 1.9 TDI nél legalább 5 litert adott meg a gyár és azt tudja is,sőt még alá menni is lehet vele normál közlekedésnél.Amúgy én is sok embert hallok panaszkodni,hogy jóval többet eszik a kocsi mint amit a gyár megad.Egyébként ez főleg az újabb kis köbcentis turbó motorokra igaz szerintem,amik azért már egész jól tudnak menni ha kell,viszont akkor nagyon iszákosak,sőt dinamikusabb közlekedésnél is már egész jól meg ugrik a fogyasztás,de nagypapás közlekedéssel azokkal is hozhatóak nagyjából a gyári adatok.Persze nem mindegy hol használja a tulajdonos és milyen körülmények között....aki csak városban használja annak nem az átlagfogyasztást kell nézni hanem a gyár által megadott városi fogyasztást,néha az emberek ebbe a hibába is beleesnek.
2016. szept. 15. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Régen nem csaltak ennyire pofátlanul . Volt folyamatos 90, 120, és városi fogyasztás. Ez elég jó képet adott a valóságról. Manapság meg van képük ilyen hibrid "környezetkímélő" batárokra 2 litert odaírni,hogy annyit eszik..Aztán valóságban 8at eszik,mert a 20 km-re se jó zsebtelep ami bennük van hamar lerokkan aztán beindul a 2-3-sok literes turbomotor.

Van ez a spritmonitor.de oldal azt érdemesebb nézegetni a középátlag nagyjából kiadja a valóságot.

2016. szept. 15. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!