Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogyakis szívó...

Miért van az hogyakis szívó dízel elindul akkor is ha leugrok a kuplungról, a nagy turbós dízel meg lefullad?

Figyelt kérdés
Tehát pl egy 1.9-es szívó dízel. 69 lóerő. Leugrok a kuplungról ahkgy csak lehet, gáz nélkül. Alig esik le a fordulat és elindul. Kettesben is elindiláskor dinamikusan lelépek a kuplungról és ne m fullad le. Viszknt egy 2.2-es turbós 143 lovas drzel egyesben könnyebben lefullad mint az 1.4-es 90 lovas benzines autóm.
2016. okt. 30. 22:33
 1/8 anonim ***** válasza:

Na, ez egy érdekes kérdés!

Golf I-n tanultam vezetni, egyszer sem fulladtam le vele.

Most egy AUDI A4 1.9 TDI 116 lovasom van, hát megkinlódtam vele az elején, még kettőben is sikerült lefullasztanom. :-)

Alacsony fordulaton 0, azaz nulla ereje van.

Amíg nincs turbónyomás, trabantok leelőznek, utána viszont 1800-as fordulaton 100km/h, 3000-es fordulat 160 km/h.

Igaz, hogy a járgány üresen 1395 kiló, szerintem a nagy súly miatt van.

2016. okt. 31. 05:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Az új dízelekben alapjáraton nagyon kevés gázolajat adagolnak be, egyrést fogyasztás spórolás, másrészt emissziós marhaságokon így is lehet javítani. Ezért fullad le, a régi meg nem.

De aztán még közbeszól a kuplung állapota, a váltóáttétel, kerékméret, autó súlya.

2016. nov. 1. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Hát nem tudom. Nagyon erötlenek ameddig bem dolgozik a turbó. Turbónyomás nélkül semmit nem tudnak ezek az újabb dízelek.
2016. nov. 1. 13:17
 4/8 anonim ***** válasza:
A modern dízelek nem nagyon tolerálják az alapjárat alatti fordulatszámot. Ha kis fordulatszám mellett terhelésnél nem tud eleget szállítani a nagynyomású szivattyú, egyszerűen leállnak. Emiatt tűnnek lefulladósnak.
2016. nov. 1. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Pedig a nagy dízelrajongók el vannak ájukva hogy a szar benzines. Dízelbe van csak nyomaték. Hát hol a nyomaték akkor h könnyebben lefullad mint egy trabant?
2016. nov. 1. 15:27
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Alapjáraton semminek nincs ma már, üzemi fordulattartományban magasabb a dízel nyomatéka, csak épp azt felejtik el a dízelesek, hogy mellé kevesebb lóerő is párosul, ergo ugyanoda lyukadnak ki végül. Ha meg hozzáadjuk a két motor közötti fordulatszámtartomány szélességét és az abban leadott görbe felépülését, a benzines lesz a sportosabb. Verhetik akármennyire a nyálat a dízelre.

Dízel arra van, hogy nagy kasznit, terepjárót, dobozos autót, nagy családi autót vigyen lazán, csuklóból, kényelmesen, halk morranással. Vagy ha irdatlan sokat autózol. Nem pedig hülyegyerek kiskocsijába gyorsulgatni. Meg lehet oldani dízellel is, csak nem arra való.

2016. nov. 1. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

1.9 TDI hátránya: városban 3.-ban tudok menni általában.

Előny: 4000-es fordulat, 5.ben az már 200 km/h!

2016. nov. 1. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
2.2-essel 4-be tudok menni a városban lazán. Vége meg 230 :D 4700 körül forog
2016. nov. 2. 17:00

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!