Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a soros és a...

Mi a különbség a soros és a forgóelosztós dízel adagolók között?

Figyelt kérdés
Nem a szerkezeti különbségek érdekelnek, hanem az, hogy a gyakorlatban miben jobb az egyik a másiknál? Miben viselkedik másképpen egy köradagolós dízel és egy soros adagolós dízel pl: mercedes soros adagoló és egy VW forgóelosztós adagoló között mi a különbség?

2016. nov. 1. 09:24
 1/5 anonim ***** válasza:
Vezetési teljesítményre semmi különbség közöttük, inkább a mechanikai, méretbeli, szerelhetőségi különbség van csak.
2016. nov. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Akkor mi volt az oka, hogy a soros helyett köradagolót használtak inkább a személyautóknál?
2016. nov. 1. 20:50
 3/5 anonim ***** válasza:

Jó kérdés, talán a soros az megbízhatóbb volt, mert nem kellett kicsi alkatrészekbe zsúfolni, mint a köradagolónál. És azért kapott a legtöbb teherautó, traktor, meg munkagépek anno soradagolót.

Autóknál viszont nincs akkora igénybevétel és eltűnik ez a különség is szerintem, pl. az ősember által hajtott egyes Golfok is röhögve mennek még mindig, persze ha nem egy széthajtott fos, szóval a köradagoló is ugyanúgy jó.

2016. nov. 30. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A forgóelosztós előnyei: Egyszerűbb, pontosabb, olcsóbb gyártani, nagyobb nyomás előállítására is képes, elektronikusan könnyebben vezérelhető.


Soros előnyei: Nem annyira érzékeny az üzemanyag minőségére.


A Mercedes az utolsókig kitartott a soros adagoló mellett, utána egyből a common-rail következett.

2016. dec. 7. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Olyan nincs, hogy vw adagoló, olyan van, hogy Bosch, Lucas/Cav/Delphi adagoló.

Az utóbbi egy nagyon félresikerült jelenség volt, úgy mondanám, hogy egy rakás szar. Érzékeny a tömítésekre, a levegősödésre, műanyag! szivattyú van benne, ás képes eltörni(de nem jellemző)a tengelye. Beállíthatatlan egy idő után.

A Bosch az lényegesen jobb, de léteztek pl a Fiatnál olyanok, hogy elkopott a nagynyomású fej rövid időn belül.

Megkockáztatom, direkt gagyira tervezték a Fiatokhoz ezeket az adagolókat.

A VP30/VP44-ről meg inkább ne beszéljünk, mert egy hulladék(Bosch).

Viszont a régi VE adagolók kiszolgáltak vagy 4 motort is, azokat teljesen elkoptatva.

Soros adagolók:

Nagy forgatónyomatékot ad, inkább alapjáratra van csak tervezve, könnyű szerelni, élettartama örök, rengeteg zabál, gyenge teljesítmény fordulaton.

Szoktam röhögni, amikor öreg szar dízel mercédeszekkel próbálnak keménykedni az utakon...zabál 8 litert, és nem mászik fel rendesen egy domboldalon. Hülye egy ötlet volt a merci részéről, nagyon a minőségre mentek rá, csak hát...nem erre van kitalálva.

2016. dec. 8. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!