Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az utomata...

Mi a különbség az utomata váltóknál?

Figyelt kérdés
pl.: multritronic, s-tronic, dsg, ...

2016. dec. 19. 17:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Multitronic az Audi fokozatmentes váltója, aka CVT.

Az S-Tronic ugyanaz mint a DSG, előbbi elnevezést az Audi, míg utóbbit a VW konszern használja. Ugyanaz a dupla kuplungos rendszer.

2016. dec. 19. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

És melyik a jobb? Vagy mik az előnyeik hátráynaik? És az hogy fokozatmentes mit takar? Sebességek ebben is vannak.

Nem vagyok otthon ebben a témában kicsit sem. Lehet hatalmas hülyeségeket kérdezek majd.

2016. dec. 19. 17:53
 3/11 anonim ***** válasza:
Olvasd el ezt a cikket: [link]
2016. dec. 19. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Igy már több dolgot értek.

De még annyit kérdezhetek, hogy a multritronicnak mik az előnyei és hátráynai a tiptronichoz képest?

2016. dec. 19. 18:22
 5/11 anonim ***** válasza:

A multitronic mint mondtam fokozatmentes automata, berakod "D"-be (előre menethez) és a többit ő intézi.

A Porsche hozta be a Tiptronic nevű váltót, ami ugyanaz, mint az automata, tehát hidrodinamikus, bolygóműves, de kézzel lehet (elektronikusan) kapcsolni, tehát van manuális és automata funkciója.

2016. dec. 19. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
De amiket nézegettem a multritronicnál is lehet kézzeel rakocsgatni. A "D" mellett vannak + és - .
2016. dec. 19. 18:44
 7/11 anonim ***** válasza:
Multitronic elég kaki, megbízhatóság szempontjából a legrosszabb, és élvezet szempontjából is a legrosszabb, bár tény, hogyha jó, és nem érdekel az élmény, akkor okos találmány. Sokkal jobb tőle akár egy hagyományos automataváltó (Tiptronic), vagy akár egy duplakuplungos is (S-tronic, DSG, stb.)
2016. dec. 19. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
A multitromic inkább csak szimulálja a fokozatokat, a tiptronicban tényleg tudod kapcsolni őket.
2016. dec. 19. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

7-es: Mit értesz az élvezet alatt? És azt, hogy okos találmány?


De at a baj, hogy tiptronicot nem találtam 1.9 és 2.0 tdi-ben. Csak multritronic-ot.

2016. dec. 20. 18:03
 10/11 anonim ***** válasza:

Lepadlózod például, és csak búg a motor. Elég lehangoló. De viszont azért okos találmány, mert azon a fordulaton búg, ahol a legjobban húz az autó. Tehát gyorsul mint állat elméletileg.

Az az oka, hogy 2.0 TDI-ig csak a mutitronicot találod, mert jó ideje az Audinak az a szokása, hogy az elsőkerekes autókra a multitronicot teszik, ha automatát akarsz, a tiptronicot pedig csak a quattro, azaz a 4x4 modellekre. A multitronic nem is bírna el a quattroval, a tiptronic jobban bírja az efféle strapát. Az S-tronicot pedig bizonyos motorokra szerelték, úgymond véletlenszerűen (én nem vettem észre logikát benne). De inkább csak a fiatalabb Audikban van ilyesmi.

Amúgy 2.0 TDI-hez lehet egy kéziváltó lenne a legjobb.

2016. dec. 20. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!