Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működik egy turbó?

Hogy működik egy turbó?

Figyelt kérdés

Hová csatlakozik a sűrített levegő kivezető csöve?

Az intercoolerben is hatalmas nyomás uralkodik?

Miért raknak légszűrőt, mások karburátort a kompresszorlapátok elé?

A szelepek nyitásakor nem szökik el a nyomás?

Milyen hőmérsékletek uralkodnak a csövekben?

Mi a "Turbo lag"?

A turbó-dízeleknél rakódhat le annyi korom, hogy fojtsa a kipufogórendszert?

Miért füstölnek annyira a feketén a "coal runner"-ök?



#dízel #turbó #intercooler #coal runner #turbó-dízel
2016. dec. 31. 16:49
 1/6 anonim ***** válasza:
25%

google, wiki, google, wiki...

nem gondolod, hogy majd valaki összeollózza neked a választ ennyi kérdésre.

Ha valóban érdekelne, megkerested volna, céltalanul senki nem fogja neked a "ctrl+c ctrl+v"-t koptatni

2016. dec. 31. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

saját tudásom alapján:

1. szívótorokra

2. üzemi turbónyomással megmegegyező

3. ezt nem értem. gondolom azért , amiért minden autóban van légszűrő

4.nem, szívószelep nyitva, kipufogószelep zárva, a túrbó, nyomás alatt lévő levegővel tölt fel a henger(eke)t (mindig más hengert)

5.a külső hőmérséklettől valamivel magasabb, intercooler esetén közel külső hőmérséklettel azonos

6. nem tudom

7. igen, minden autónál, ezért szokták néha kicsit jobban meghajtani, h tisztuljon a rendszer :D

8. gondolom azért mert nyitott kipufogó rendszerűek( nincs katalizátor) amúgy ez nem túl környezetbarát, és tudtommal büntetik is

2016. dec. 31. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A turbo lag annyit tesz,hogy a turbónak idő kell hogy felpörögjön,így előállítsa a szükséges töltőnyomást,ezáltal ha odalépsz neki,nem egyből harap,hanem van egy kis késleltetés.

Többlépcsős feltöltéssel ez csökkenthető,valamint a mechanikus elvű rendszereknél(kompresszor),ez jóval kisebb idő,ugyanis ott a motor mechanikai úton hajtja meg,nem pedig a kiáramló kipufogógáz.

2016. dec. 31. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
pörög
2016. dec. 31. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

1: mármint a turbóból hova megy a levegő amit beszívott és összesűrített (nem túl nagy mértékben)? Értelemszerűen ha van intercooler, aztán a motor felé a (szívó-)csöveken keresztül.

2: hatalmas? nem. az adott járműtől, a rendszer beállításaitól függ, de a túlnyomás 0,5-1 bar közötti jellemzően. A környezeti légnyomás 1 bar, szóval növekedésnek jelentős, de ha belegondolsz a gumikban nagyobb a nyomás (2-2,5 között jellemzően).

3: a levegőszűrő kell, növelni az élettartamot az által, hogy nem enged be adott méretnél nagyobb szemcséket, neadjisten kavicsokat... :D A karburátoros-turbós megoldások nem annyira gyakoriak amióta jól működik a befecskendezés, de ugye valahol be kell juttatni a benzint/gázolajat. A benzineseknél csinálták karbival is régebben, ott lehetett a turbo előtt és mögött is a karbi - ha mögötte van, akkor az több komplikációt jelent, mert nyomás alá kell helyezni a karbi úszóházát is. Ha előtte van, akkor azt nem kell, cserébe viszont át kell jutnia a benzinnek a turbon is, ami nehezebbé teszi a hidegindítást (is).

4: melyik szelepek?

5: a hőmérséklet soktényezős megint, lévén a sűrítéstől melegszik a levegő (fizika ugye), az intercooler hűti, hőt ad le vagy vesz fel a csövektől, a csövek a motortértől...

6: turbólyuk, keress rá így.

7: ahhoz valami rendellenességnek kell előfordulni.

8: mert idióták a gazdáik: némi módosítással felül kell bírálni a befecskendezőrendszert, hogy az a szükségesnél jóval több gázolajat juttasson be, amitől komoly mennyiségű korom távozik a kipufogón. Szóval helytelen működésre kell bírni a motort, attól jön az a sok korom.

2016. dec. 31. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget!
2017. jan. 1. 01:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!