Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gurulás kettesben nem ártalmas?

Gurulás kettesben nem ártalmas?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Van egy 1.4 benzines 75 lóerős Ford Focusom (2001). Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele. Tehát ha mondjuk jövök ki a parkolóból, lelassítok, látom, hogy nem jön senki, akkor kettesben maradva kimegyek. Viszont a parkoló kijáratánál óriási bukkanó van, így ott nagyon lelassul az autó. Az a gond, hogy ha ilyenkor kettesben indulok meg, annyira gyenge a motor, hogy remeg az autó, és alig bírja megmozdítani (1.2 tonna üresen ugye kb.). A másik verzió, ha nagyon lelassítok, és visszarakom 1-be, de azzal elvileg a váltót tudom tönkretenni, ha mondjuk nem lassulok le annyira, és erőltetni kell. Ilyenkor mi a helyes viselkedés? Erősebb autóknál nyilván ez nem gond, viszont nem tudom, hogy ha ezt napi 20-szor eljátszom, akkor nem-e koptatom szét a kuplungot, ha mondjuk jó hosszan csúsztatom, hogy ne fulladozzon a motor, vagy nem-e károsítom a motort, ha nagyon leesik a fordulatszám.


De ez igaz akár a forgalomban is, ha mondjuk épp hogy megállnék, de megindul a sor, a helyzet ugyanaz. Tehát:


A: Kettesben maradva, kicsit hosszabban csúsztatva a kuplungot megyek tovább, ekkor nagyon leesik a fordulatszám

B: Kettesben maradva, jól felpörgetve a motort, jó hosszan csúsztatva a kuplungot megyek tobább

C: Szinte megállok, és visszarakom egyesbe, de néha ez nem megy olyan finoman bele, ezzel a váltót tudom kínozni


Eddig ezeket kombináltam, de nem tudom, mi a kisebbik rossz.


Köszönöm a segítséget!


2017. febr. 18. 15:11
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
100%

"Ugye úgy kéne vezetni, hogy ha az autó gurul, akkor kettesben kell menni vele."

Hol van ez megírva?


Igen,jól érzed,ha kis fordulaton kínzod az 1.4 szívót,akkor elég hamar csapágyas lesz az alacsony olajnyomás miatt,és a hengerfal is oválisra kopik az oldalirányú erőkomponenstől.


A jó váltót egyébként vissza lehet tenni kis sebességnél erőlködés nélkül 1-be.

Viszont alapból nem kell felkapcsolgatni eszetlenül egy kis szívóbenzint.

2017. febr. 18. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim válasza:
kuplung csúsztatással el lehet indulni ebben a helyzetben remegés nélkül is, de ekkor hamarabb kell cserélni a kupluntárcsát, ami plusz költség. a másik lehetőség, hogy ilyenkor megállsz s úgy rakod egyesbe. s akkor elindulsz. ekkor benzinben és időben jelentkezik a plusz költség, viszont tankolni meg egyszerűbb, mint kuplung tárcsát cserélni...
2017. febr. 18. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
Pontosan: válts vissza, ne remegjen szerencsétlen az erőlködéstől. Ha akad az egyes fokozat, akkor az a váltóhoz köthető probléma lehet (kulissza kopása, akadása például).
2017. febr. 18. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 Tomcatters ***** válasza:
Hogy ovalisra kopik ,ez inkabb a turbosokat fenyegeti, a nagyobb nyomatek miatt :D amugy 2. be nem fog ovalisrakopni :D Inkabb ha pl 4.-5. be erolteted kis fordulaton padlogazzal :D
2017. febr. 18. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
Az 1-es fokozat minek van szerinted? :)
2017. febr. 18. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 A kérdező kommentje:
Beveszi az egyest, nincs azzal gond, csak van az a sebesség, ahol már nem veszi be könnyen, viszont kettesben meg szenvedve tud csak tovább menni. Már bánom, hogy nem az 1.6-osat vettem, ez az 1.4 tényleg nagyon korlátolt. Sokszor elindulásnál is leesik a fordulatszám 800 környékére, annyira gyenge, pedig előtte nyilván felpörgetem kicsit.
2017. febr. 18. 15:33
 7/27 Tomcatters ***** válasza:
Egyebkent en ilyennel, 2. ba nagyobb lendulettel atgurulok :D Ha meg nem lehet belatni, es meg kell allni ,akkor vissza 1 be ertelemszeruen
2017. febr. 18. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:

Mennyi Totalcar olvasó gyűlt itt össze. :)

Sokan olvastátok az oválisra kopó hengerfal cikket. A turbós motornál jelentkezik inkább, mi? Kár, h a nyomaték a turbós motornál átlagosan 2000- es fordulatnál jön meg. Csak ezt elfelejtették azok a profi szakújságírók. A motorremegéses indulás meg jóval alacsonyabb fordulatnál van. Ergó hülyeségekenek könnyen bedőlnek az amatőrök és osztják tovább a meggyőződésüket.

Az adott jelenség szempontjából mindegy, h turbó, v nem turbó, a motort feleslegesen kínzod, koptatod.

Egyesben indulj el ilyenkor, oszt kész. H kell, megállsz előtte, mielőtt egybe kapcsolsz!

2017. febr. 18. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 Tomcatters ***** válasza:
Mi van a totalcarral ? Nem olvastam semmifele totalcar cikket :) Ez most ,h jon ide ?
2017. febr. 18. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
Ez akár lambda szonda is lehet. Fateromnak amiatt akadozott a fordulatszám.
2017. febr. 18. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!