Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 306 1.9D Hengerfejhiba...

Peugeot 306 1.9D Hengerfejhiba miatt motorcseréhez nem típusazonosra vagy akár benzinesre mihez van szükségem?

Figyelt kérdés

Vettem egy 306-os Peugeot 306-ot, ami sajnos hengerfejes lett, indult, volt alapjárat, ment, minden rendben volt, csak forralta a vizet és nem volt fűtésem, aztán egyszer csak leállt, azt hittem kifogyott, de töltöttem bele, és nem indult be utána se, nem tudom, hogy vajon csak lelevegősödött, vagy talán kifőzhettem a motorját. :/

A lényeg, hogy azt mondták, hogy 180 ezer lenne mindennel a javítás, ha csak hengerfejes és gátrepedt, viszont ha csak tömítés akkor sokkal olcsóbb ( ha nem szívom meg és szakad be valamelyik hengerfejtőcsavar).

Úgy látom, hogy egyszerűbb lenne a motorcsere, de sajnos 10CU6M motorkódú 1.9D Peugeot 306 motort nem találok senkinél eladót, azaz nem lenne típusazonos, ha cserélnék motor, hiába lenne ugyanúgy 1.9D, akkor már gondoltam rá, hogy lehetne váltani másra is simán, 1.9 TD, 2.0 HDi vagy akár benzines motorra is ami nem zabál, mint pl. az 1.1, 1.4.

A probléma, hogy az árait se tudom, hogy ehhez a járműhöz mennyibe kerülnek ezek a dolgok, illetve hogy a nem típusazonos motorcseréhez mennyire bonyolult illetve drága a papírmunka?

Annyi tudomásom van a dologra, hogy az NKH-val engedélyeztetni és megterveztetni is kell, ezek kb 15 és 12 ezer Forintba kerülnek, majd a motorcsere szervízköltsége és persze az új forgalmi ami 6 ezer Ft.

De ezen felül nincs szükség másra? Motortartó bakok átalakítására vagy bármi egyébre?

Valaki aki nagyon pontosan ért a témához, segíthetne! :)

Előre is köszi! :)



#Peugeot 306 1.9D #Peugeot 306 Motorcsere
2017. márc. 2. 15:31
 1/3 anonim ***** válasza:
Eloszor nezzen mar ra arra a szerencsetlen autora valaki aki ert is hozza!Mondja meg mi a baja,aztan majd lehet okoskodni!De addig ennek az egesznek semmi ertelme nincs....foleg ennek a baromsagnak hogy benzines motort beletenni!
2017. márc. 2. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Az összes felsorolt motorhoz nemcsak a motortartó bakokat kell átfaragni, hanem a teljes vezérlést, az üzemanyag szivattyút, a kipufogót, meg egy halom dolgot.

A nem típusazonos motor beépítéséhez még a hazai forgalmazó szakszervizétől is kell egy szakvélemény.


PSA motorod van, a Citroen ZX és a Xantia is ilyennel készült.

2017. márc. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Kiderítettem közben, hogy XUD9-es kell bele, találtam is 100 ezerért bele.

De nem tudom, hogy megéri-e ennyit költeni szegény autóra :/

2017. márc. 3. 20:27

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!