Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Audi A8 (2009), megkímélt...

Espan kérdése:

Audi A8 (2009), megkímélt állapotú de 245. 000 km után mibe futhatok bele?

Figyelt kérdés

5.5 millióért ajánlja megvételre egyik ismerősöm az Audi A8-es, 245.000 km-t futott autóját. Az árat nem tartom rossznak mert full felszerelt, DE


- vajon milyen típushibák jöhetnek elő ilyen sok út után?


- mennyire fenyeget az első futóművek vagy a kettős tömegű lendkerék cseréje?


- van valakinek pozitív/negatív tapasztalata az alkatrészekkel, azok árával, a szervízzel?


Köszönöm szépen.



2017. márc. 14. 20:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Alkatrész árak átlagos áron vhetpk meg. Ha rendbe volt tartva nem kell nagy gondokra számítani. Vezérszíj csere meg hasonló dolgok. Esetleg még a kopó alkatrszek, de gondolom egy ilyen autót azért rendben tartottak.
2017. márc. 14. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:

5,5 milláért akarsz egy 8 éves autót venni, és komolyan azon aggódsz, hogy kell-e cserélni a 250-300 ezres kettős tömegűt?


A futóművel egyébként lesznek szívások, de az nem az A8 hibája, hanem a magyar utaké. Passatom van (igaz, régi) Audi futóművel. Kutya csontok (lengőkarok) folyamat adják meg magukat, erre sajnos számítani kell. De még egyszer: ha 5,5 milláért megveszel egy ennyi idős autót, nem hiszem, hogy gondot okozhatnak ezek a pártízezres, esetleg összesen néhány százezret kitevő tételek.

2017. márc. 14. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Engem mindenki azzal riogat, hogy milyen őrült tétel lesz majd a kettős tömegű ha ki kell cserélni, és amúgy is 200.000 km felett már szinte orosz rulett az autó.


De ha jól értem, még ami szóba is jöhet (szij, lendkerék stb.) sem komoly tétel.


Én ezt nem tudom elhinni (már csak azért sem mert 250.000 van a Passatomban és semmi komolyabb gond vele), köszönöm a megerősítéseket.

2017. márc. 14. 21:26
 4/17 anonim ***** válasza:
Hát kinek mi a komoly tétel. De ha 5,5 milláért meg tudod venni, akkor szerintem nem fog gondot okozni, ha rá kell költened mondjuk fél év múlva 3-400 ezret, aztán esetleg a futóműre 2-300-at még fél év múlva stb. Nekem gondot okozna, de én 18 éves Passattal járok. Szóval én úgy gondolom, hogy neked emiatt nincs félnivalód. Ha rendesen karbantartott, ismert előéletű kocsiról van szó, és neked megér ennyit és tetszik is, akkor nyugodtan vedd meg.
2017. márc. 14. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm a részletes választ és a jól megfogható számokat mellé.
2017. márc. 14. 21:35
 6/17 anonim ***** válasza:

Azt hiszem jobb is, ha nem veszel ilyen autót. Mert illene tudnod, hogy az A8-asban vagy 20 éve már nem tesznek kéziváltót, csak automataváltót, pontosabban tiptronicot. És azon nagyon nincs semmiféle kettőstömegű lendkerék....


Amúgy futóművét drága gatyába rázni, mint bármelyik Audinak, de ha jó, akkor olyan mint egy hajó, qrva kényelmes, de kanyarban sem esik le az útról. Motor nem tudom milyen, de ha 3.0 TDI, akkor nincs mit félned, a világból kimegy.

2017. márc. 14. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Ha alu lengőkaros a futómű az azért kúva drága és rendszeresen számíthatsz 1-1 cserére a jó magyar utakon.

Egy turbó fél misi, ami az előző tulajtól függően akármikor befigyelhet. 1,5 millió ha nincs szerencséd és visz magával mindent.

Magyar nyomású rendszer porlasztócsúcsokkal egy lepedő.

Autómataváltó ha megáll pár százezertől milliós tételig hibától függően.


De ezek mind számítható költségek, nagy meglepetésekre nem kell számítani, ha nem egy harmonikává tört autóról beszélünk.

Én a helyedben úgy számolnék, ha nem Drótos Karesz tákolja majd a vasat a legolcsóbb kínai és bontott alkatrészekkel akkor a következő 50,000 km alatt simán rámegy még a vételár fele.

2017. márc. 14. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

"Ha alu lengőkaros a futómű az azért kúva drága és rendszeresen számíthatsz 1-1 cserére a jó magyar utakon.

Egy turbó fél misi, ami az előző tulajtól függően akármikor befigyelhet. 1,5 millió ha nincs szerencséd és visz magával mindent.

Magyar nyomású rendszer porlasztócsúcsokkal egy lepedő.

Autómataváltó ha megáll pár százezertől milliós tételig hibától függően."


A lengőkarokkal tényleg lesz gondja, de kopó alkatrészek minden autónál mennek tönkre, főleg a magyar utakon. Nem kell megvárni, hogy a turbó besüljön, lehet azt tisztíttatni, felújíttatni. A többivel kapcsolatban nem okoskodnék, de felesleges rémisztgetni, hogy a vételár fele rámegy 50ezer km alatt. Ezt erős túlzásnak tartom. Át kell nézetni hozzáértővel (értsd: nem haver, szomszéd Józsi, hanem szerviz, vagy minimum olyan szerelő műhely, ahol direkte vw-csoport autóival foglalkoznak), és akkor nagy meglepetések nem lesznek.

2017. márc. 14. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Nézheti azt akár a jóisten is napestig, akinek nincs röntgen szeme az nem lát bele a porlasztóba, sem a turbóba, hogy hány (tized) milliméter a holtjátéka, ahogy a lengőkarok (vagy ne adj' isten légrugók...) állapotát sem lehet felmérni. Vagy jó vagy nem aktuálisan, ennyit lehet megállapítani róla.


Tudomásul kell venni, hogy a prémium autó szegmens nem a használatautó tulajokról szól és sosem éri majd meg a használt A8-asokat 250e km-rel megvenni. Nem véletlen adja el a tulaj sem.


Amúgy autóiparban dolgozom, apám is ott dolgozott 30 évig de ketten együtt még soha nem láttunk magyart úgy cserélni egy turbót (vagy bármilyen komolyabb alkatrészt), hogy nem halt még le vagy minimum nem volt véres a torka. Maradjunk a földön, ember fia nem újíttat fel egy turbót egy A8-on ami látszólag jó.

2017. márc. 14. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat és a szempontokat - a rémisztőeket is:)


Mert a dilemma az, hogy ha jól alkuszom egy jól felszerelt Superb-re akkor 2-3 millióval többért új és elfogadhatóan felszerelt autót kapok szintén kipróbált dízelesben.


Ha jól értem amit írtok, akkor a lendkerék nem gond (mert nincs:)), a motor 3.0 TDI V6 szóval az bírja elvileg, viszont a futómű, a turbó és a lengőkarok/rugók már - ha nem lettek cserélve a kezdetek óta - akkor fájdalmasabb költségeket jelentenek (tehát több mint párszázezer forint).


Amúgy igen, nagyjából 50.000km-re tervezem az autót használni mert egy évig Pozsonyba járok át munka miatt, erre a kis időre jó lenne egy biztonságos hajó és talán még annyira sokat az árából sem veszít.

2017. márc. 14. 22:09
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!