Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a vw TDI és PD...

Mi a különbség a vw TDI és PD TDI között?

Figyelt kérdés
tudom hogy egy bizonyos évjáratnál fiatalabbak PDTDI motorral szereltek és az előttiek pedig TDI-k. arra volnék kíváncsi hogy a motorban mi az ami más?

2017. márc. 16. 14:45
 1/5 anonim ***** válasza:
19%
A befecskendezés.....de most had ne kelljen mar sokadjara is leiírni főleg hogy az oldalonnis van mar vagy ezer ilyen kerdes megvalaszolva,a net meg tele van ilyen jellegű leirasokkal/osszehasonlitasokkal
2017. márc. 16. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
84%
A sima TDI-k még adagolósak, a PDTDI-k viszont magasnyomású, közvetlen befecskendezéssel működnek. A lényeg, hogy a sima TDI-ben 150-200 bar nyomáson kerül a gázolaj az égéstérbe (Adagolós motorhoz ez is hatalmas értéknek számít), a PDTDI viszont állandó, 2000 bar nyomáson működik, ami brutálnak számított a maga idejében ,mondjuk ma is az. Az adagolósnál volt egy főegység, azaz maga az adagoló, a PDTDI-nél minden hengernek van egy külön PD eleme, és az szabályozza minden hengernél külön, hogy mennyi nafta menjen a hengerekhez. Alapjában véve mindkettő kiváló konstrukció, a maga korukban nagyon jónak számítottak, és ma is azok, mert megbízható rendszerek, viszonylag olcsón fenntartható.
2017. márc. 16. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
2017. márc. 16. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
52%
"A sima TDI az közvetlen befecskendezéses, a PDTDI meg adagolószivattyús, minden hengernél van egy ilyen egység, ami magában foglal egy nagynyomású adagolószivattyút, és porlasztót. "
2017. márc. 16. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
95%

Sajnos az autó hátuljára csak TDI van írva már 20 éve, ez a hozzá nem értőket összezavarhatja. A TDI jelölés a turbocharged direct injection, vagyis a turbós, nem előkamrás új típusú dízelmotorokat jelöli, annak idején hatalmas újítás volt ugye és a D betű hasonlít a dízelre, ezért egyben megjelölte azt is.


A PD és CR tagokat a közösség aggatta rájuk szóban, hogy meg lehessen különböztetni. A legelső verziókon a köradagolós rendszerűeken megmaradt a hagyományos TDI név a közhasználatban. Mai napig vannak vele kavarodások.


A különbség az üzemanyag adagolóban és a befecskendező rendszerben van. A régi köradagolós rendszernél egy külön kütyü állította elő a nyomást, majd fémcsöveken juttatta el a hengerekhez a porlasztóba. 200-300 bar nyomással dolgozott, ezek már valamennyire fejlesztett rendszerek voltak, a korai köradagolók nem tudtak csak 100-150 bar nyomást, ott nem lehetett megoldani emiatt a közvetlen befecskendezést, mert kopogva meg füstölve ment, ott azért kellett az előkamra pl.

A közvetlen befecskendezés egy hatalmas lépés volt az dízelmotoroknál abban, hogy autóban is jól használható, kiautózható, széles fordulatszám és erőtartamú motort építsenek.


A PD-nél az adagoló bele van építve a porlasztóba a hengerfejben és a vezérműtengely hajtja a szelepekkel együtt, lényegében egy plusz bütyök van a tengelyen hozzájuk ami nyomkodja. Ez inkább hasonlít a soradagolókhoz, annak tulajdonságaival is (nagyobb nyomaték alacsony fordulaton, nagyobb zaj) viszont a közelsége, hengerfejbe beépítettsége, meg eleve a soradagolóhoz hasonló felépítés miatt jóval nagyobb nyomást is el tudtak érni vele, 1500-2000 bar.

Szükség volt rá, mert egyre erősebb, dinamikusabb dízelautók kellettek, egyre jobb környezetvédelmi opciókkal, akkor a CR rendszer még gyerekcipőben járt ehhez képest, a PD pedig már ismert volt, sok teherautó gyártó használta pl. Nem véletlenül ugrottak rá a németek, okosan.


A CR rendszernél egy magasnyomású szivattyú állítja elő folyamatosan az akár 2000-2500 bar nyomást egy közös csőszakaszon és onnan van elosztva a hengerekhez, mágnesszelepekkel, külön szabályozva. Eleinte kevés volt a nyomás, de ezen később ahogy fejlesztettek, rögtön élmezőnybe került, a németek csupán a bejáratottsága miatt tolták a PD-t még tovább, de csak addig tudták amíg el nem érték vele a környezetvédelmi küszöböt, ott le kellett állniuk vele.

CR előnye a valamivel nagyobb nyomáson túl leginkább a számítógépesen agyonvezérelhetősége. Befecskendezés eleje, vége, több részre osztása, nyomása, minden vackot tud állítani mindenféle motorparaméter alapján, ezzel pedig igen nagyot lehetett lépni környezetbarátossági szempontból, de teljesítményben már kevésbé, mivel maga a nyomás nem sokat nőtt.


A PD és köradagolós rendszereket is meg lehetett oldani hasonlóan szabályozva, de nagyon buták voltak ehhez képest és a nyomás is alacsonyabb volt, egyszerűen nem tudtak lépést tartani vele.


A PD az ami még lépést tud tartani manapság használt autókban, mert a teljesítménye adott, a magas nyomás adott, a többi tekinthető sallangnak, alapvetően a PD is környezetbarát, de nyilván fejlődni kell folyamatosan, nem lehetett leragadni annál, de használt autónak mai napig tökéletes.

Én a sima köradagolós TDI-t már elfelejteném, jóval gyengébb, jóval nagyobb a szakadék a másik kettőhöz képest, jóval régebbiek, elavultabbak. Azért kedvelik még mindig ennyire, mert a kis nyomás miatt és a kevés alkatrész miatt kisebb eséllyel mennek tönkre. De ha egyszer tönkremegy akkor ugyanannyiba kerül, mint egy PD-t megjavítani.

2017. márc. 16. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!