Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Üzemmeleg motor miért 72 fokos?

Üzemmeleg motor miért 72 fokos?

Figyelt kérdés
Van egy 1.9 dci nissan primérám, nem rég vettem, és észrevettem hogy a skálázatlan vízhőfok érzékelő csak félig megy fel. Rádugtam egy párezer forintos hibakód kiolvasót (ja hibakód nincs) és látom hogy a víz hőmérséklete 72 C fok. Előző autómnál volt probléma a termosztáttal, de az teljesen más volt, ott igazi termosztát jelenség volt, ingadozott a hőmérséklet, országúton 50fok városba 90fok, alig akart felmelegedni a hidegben, mindig nyitott volt a termosz. De most más a helyzet, gyorsan felmelegszik, és ha bemelegedett mindig 72fok, és se feljebb se lejjebb, akár város akár pálya, lehet hőfok érzékelővel van gondom, vagy a termosztát 89fok helyett 72-nél nyit? Persze elviszem szerelőhöz, de előbb szeretem tisztán látni én is. Köszi a segítséget.

2017. ápr. 18. 11:32
 1/4 anonim ***** válasza:

Hasonló gondom volt /suzuki/ korán nyitott a termosztát,nem érte el az üzemit.

Tanulság: a 2 ezer forintos kisipari utángyártott vacak termosztátot nem szabad megvenni,megéri rendelni egy márkásabbat /Én Japánt raktam bele/,azóta stabil 90 fok

2017. ápr. 18. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Rossz a termosztát vagy az érzékelő.

Ha te nem tudod eldönteni az autó mellett állva, akkor mi sem fogjuk tudni a képernyő előtt.

Én megfognám a hűtőt, vagy a hűtőre menő csövet. Ha langyos motornál is megegszik a hűtő, akkor egyértelműen nyitva marad a termosztát.

2017. ápr. 18. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Igen, valószínűleg 72-nél nyit a termosztát, kisebb hőfokon nyíló termosztátot raktak bele, mikor cserélték.


Tipikus rossz hozzáállás. Tesznek bele alacsony hőfokon nyitó termosztátot, mert attól fél a tulaj, hogy "túlmelegszik a motorja". Holott ilyenről szó sincs, a motor üzemi hőmérséklete 90-100 fok között van. Ilyenkor a legoptimálisabb a kenés, legjobb a fogyasztása a motornak és ilyenkor kopik legkevésbé a motor.


A hibás/rossz hőmérsékleten nyitó termosztátok hosszútávon tönkreteszik a motort, a menetszél túlságosan visszahűti a motort (80 fok alá), aminek eredménye, hogy a motor néhány ezer km alatt annyit kopik, mintha futott volna 30-40 ezret.

Sajnos találkoztam sok ilyen autóval.


Egyébként mostanában már úgy csinálják meg ezeket a termosztátokat, hogy meghibásodása esetén is nyitott állapotban ragadjon meg. Ezért jön elő tipikusan minden autón az a probléma, hogy télen a motorhőmérséklet-mutató nem indul meg az üzemi hőmérséklet felé. És ezért egyre ritkább az, hogy egy motor túlforrjon a termosztát hibája miatt (persze a vízpumpa hibájából, vízszivárgás miatt előfordul ma is - ezeket érdemes gyakran ellenőrizni, régi vízpumpát 5-6 évente cserélni.).


Kicsit hosszú lett, elnézést.

2017. ápr. 18. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Érdekes amit írsz,hogy a termosztát ha elromlik akkor nyitva marad mindenképpen és nem ragad le.Akkor ha jól értem ne aggódjak miatta mert nem maradok az út szélén.

Csak azért kérdem mert tavaly vettem egy 2003-as Audi A4-et és gondoltam megelőzés céljából kicserélem a termosztátot nehogy ott hagyjon az út szélén a termosztát leragadása miatt,a hőgombát már cserélni kellett,isten tudja,hogy mikor volt benne termosztát cserélve ha volt egyáltalán már cserélve.

2018. aug. 3. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!