Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a Lada 2103 és...

Mi a különbség a Lada 2103 és a 2106 között?

Figyelt kérdés

Mármint, hogy csak motorbeli (1500,1500s, 1600) vagy van még valami különbség?

Melyik eri meg jobban 2103 vagy 2106?

Én a 2103-at ismerem eredeti 4 lapásnak.



2017. máj. 6. 17:55
 1/4 anonim ***** válasza:

Itt van egy-egy kis írás róluk: [link]

Hogy melyik éri meg, az attól függ, hogy mire van szükséged (azért olyan sok eltérés nincs köztük). Személyes véleményem szerint mindegy, csak 1600-os motor legyen benne.

2017. máj. 6. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

A 2103 volt az utolsó megvalósult típus az eredeti licencszerződésben lekötött 4 olasz tervezésű autóból (az eredeti 2104-et nem építették meg). Ez volt az eredeti "négykörlámpás", krómozott fém hűtőmaszkkal, babás lökhárítókkal, kétaknás hátsó lámpákkal és egyéb finom részletekkel, 1500-as motorral.

A 2106-ot már nem az olaszok tervezték, a szovjetek alkották meg a 2103-ból. A motor 1600-as lett, a hosszú löketet (80 mm) az időközben a 21011-en bevezetett nagyobb furattal (79 mm). A külső alkatrészek sok helyen egyszerűsödtek: többrészes, itt-ott fémgőzölt műanyag hűtőrács, műanyagbabás, gumicsíkos lökhárító, téglalap alapú oldalsó irányjelzők és oldaljelző fények (amíg voltak), sokrészes hátsó lámpa beépített rendszámtábla-világítással. A váltóban módosult az 1. és a 2. fokozat áttétele, a belső térben pedig megjelentek az első üléseken a fejtámlák, a kormánykeréken pedig a borzalmas népi minták. Alaposan megnézve a konstrukciót látható, hogy úgy viszonyul a 2106 a 2103-hoz, mint egy számmal kisebb kivitelben a 21011 a 2101-hez: egyszerűbben, olcsóbban gyártható, nem olyan finom a kidolgozása. De mégiscsak elmondhatták magukról Togliattiban az elvtársak, hogy a kínálat csúcsát jelentő modell nem olasz, hanem szovjet tervezés.

A 2106 azonban ritka maradt: kevés 1600-as motor készült és azokat is inkább a Nivákba építették be, mert az összkerékhajtáshoz kellett a nyomaték bőven. Ezért a 2106 igénytelenebb bódéjába bevarázsolták a 2103 magas-szürke blokkját és megszületett a 21061, vagyis az 1500s. Ez már elég nagy darabszámban készült, mert jó alternatívát jelentett a drágábban gyártható 2103-mal szemben. Főleg akkor, mikor a '80-as években elkezdték a kockák alkatrészeivel "okosítani": krómozott küszöbdíszléc helyett fekete gumicsík (később még annyi sem), eltűnő egyéb díszlecek, egyszerűbb belső tér.

Hogy melyiket éri meg megvenni? Ebben nem foglalnék állást. Nekem a 2103 jobban tetszik, de már a 2106-ok és 21061-ek is rettenetesen elfogytak, széttaposták őket. Ami mégis értékelhető állapotban maradt meg, annak pedig elég rendes ára van.

2017. máj. 6. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Tehát ha jól értettem, akkor a kettő közül a leg precízebb az az olasz 2103?
2017. máj. 7. 11:55
 4/4 anonim ***** válasza:

Már a 2103-as is részben szovjet tervezés, mert a szovjetek nem fogadták el az olaszok által ajánlott orrkiképzést. Sajátot terveztek. Egyébként kikötés volt, hogy a könnyű gyárthatóság miatt a 2103-as alkatrészei 85%-ban megegyezzenek a 2101-essel. A 2106-osban több alkatrészt is módosítottak.

A gyártási színvonal 1980-ig nem romlott jelentősen, így akár egy korai 2106-os is lehet jó vétel, persze, ha lehet, 1600-as motorral.

2021. márc. 22. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!