Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Suzuki új Boosterjet turbós...

A Suzuki új Boosterjet turbós benzines motorjairól mi a véleményetek?

Figyelt kérdés

1,0 literes: háromhengeres turbómotor, 112 lóerőt és 150 Nm nyomatékot szolgáltat.

1,4 literes: négyhengeres, 140 lóerő, 220 Nm


Én személy szerint kicsit tartok a turbós motoroktól. Plusz egy hibalehetőség a "sima" 1.6 szívóhoz képest.



2017. máj. 21. 08:04
 1/10 anonim ***** válasza:
69%

Nem véletlenül SAE 0W20 az előírt gyári olaj"sűrűség" a Suzukiknál. Nekem a turbó nélküliben is ez kell.

Ha betartod a gépkönyv utasításait,(de vásárlás után legalább egyszer elolvasod)akkor örökké tart, meg egy napig.

2017. máj. 21. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Az 1 literes motornál a 3 henger nem kevés? És nem gyenge ehhez a kasznihoz?
2017. máj. 21. 08:25
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Az adatok szerint kb. annyit tud, mint egy 1.6 szívó, szóval szerintem közlekedni elég lehet. Más kérdés, hogy gyakorlatban milyen a karaktere, mekkora a turbólyuk, stb. De valószínűleg elég, a 1.4 meg már egész fürge lehet, az egy 2 liter feletti szívó nyomatékát tudja.
2017. máj. 21. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
64%
Nincs új a nap alatt. Daihatsu Charade 1.0 gtti 3 hengeres turbós volt 12 szeleppel 101 lóerővel. 8mp alatt százon volt, és ez a 80 as évek :) Na most újra feltalálták a spanyolviaszt,taps jár nekik. Csak azóta belépett a képbe a tervezett avulás fogalma. Ha nem hosszútávra veszed hanem max 5-6 év után eladod akkor jól elleszel vele.
2017. máj. 21. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem vezettem még ilyet, de jellemző, hogy az 1.0 turbók jobban mennek, mint az 1.6 szívó társaik. Mert a turbó már alacsony fordulaton is erőssé teszi a motort. És nem kell félni a turbótól.
2017. máj. 21. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Jól megy, ez tény, de hosszú távra szeretném venni, és nem csak 5-6 évre.
2017. máj. 21. 14:38
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Ha hosszú távra tervezel mondjuk 10-15év, akkor szívót vegyél, legalább 1.5-öst. Én Mazdát vennék, de jó a Suzuki, Toyota is. Ha minden karbantartási előírást betartasz és 6 évente csináltatsz egy alváz és üregvédelmet, akkor 15év se sok ezeknek.
2017. máj. 22. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

1 literhez muszáj a 3 henger, mert 4-nél már túl kicsi lenne a hengerenkénti lökettérfogat.

Épp ezért tartom baromságnak az egy literes motorokat, mert egyszerűen túl nagy kompromisszum minden téren, hangyafingi emissziós és fogyasztási értékekért cserébe...

Az 1.2 4 henger lenne a minimum, a 3 hengeres meg maradjon csak a kei carokban...

Nem kell az egekig vinni a turbónyomást és akkor nem fogja feleslegesen egy kétezres teljesítményét hozni, cserébe sokkal strapabíróbb is maradna. De hát a gyártóknak nem így jobb.

2017. júl. 10. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
40%

Meg van az előnye és a hátrányai is. Előnyök: kapsz egy k**** erős motort amivel száguldhatsz (1.4t-nál 9.3s 100km/hra), kis köbcentis turbó motor nagyon teljesítményt ad le mint egy 1.6-2.0 szívómotor. És el is fogytak az előnyök

Hátrányok: nem ezt várnánk egy autótól 6.4 liter az 1.4t fogyasztása városba, ami valóságba igazabol 9-10 liter, 1.0t valamivel kevesebbet fogyaszt és nem is olyan erős, akkor már inkább a régi 1.6os szívó. 100.000km után 2 havonta viheted motorolajat cserélni mert besz**ik, szep lassan 150ezer 200ezer kilométer között sz*rrá megy a motorja stb...


Próbáltam 1.4es s crosst, k**** erős, halk kényelmes, gyorsul mint a vadállat, és akkor se hangos. De inkább maradnék a dízelesnél ami igazából nem városi autó, de még mindig jobb mint a turbós csak sokkal drágább. Vagy az 1.6os benzin. 1.6os benzinnel csak az a bajom, hogy pörög mint az állat, nem gyorsul, de legalább halk. A dízeles egy fokkal jobb, és 130as sebességnél 4,5 fogyasztás, míg a benzinesnél 6.


0

2017. nov. 13. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Gyulusss válasza:
"De inkább maradnék a dízelesnél ami igazából nem városi autó, de még mindig jobb mint a turbós csak sokkal drágább." A diesel is turbós,nem?
2021. aug. 16. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!