Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi autókban hogy működik a...

Régi autókban hogy működik a ki-be kapcsolható kipörgésgátló? Főleg amelyiken nem sperrdifi van?

Figyelt kérdés

Gondolok pl 1990-2000évjáratúig.

Hátsó kerekes autó, nem sperr difis, kikapcsolom a kipörgésgátlót, és attól még ugyanúgy az autó nem fogja engedni kipörgetni a kerekeket ha nem sperr difis, nem?

Főleg nem kanyarodáskor.

Mert azt értem amelyikbe van sperrdifi az pörög mint a barom, de amelyikbe nem az van? Akkor ez a kipörgésgátló mégis mire jó?



2017. jún. 5. 20:08
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
89%

Amelyikben nincs sperr ott max 1 kerék fog elforogni, az amelyiken elmegy az erő.


A kipörgésgátló arra jó amire a neve is utal, hogy ne forogjon el a kerék, ilyenkor van megfékezi a kereket vagy elveszi a gázt.

2017. jún. 5. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
54%

A sperr difinek meg a kerék kipörgésnek mi köze van egymáshoz azon kivul hogy semmi?!?!

A sperest meg a nem sperest is el lehet forgatni,de ajanlanek a figyelmedbe egy google keresest a sperrdifi kifejezesre.....mert az iromanyod alapjan nem sok fogalmad lehet róla hogy mi az!

A kipörgés gátlónak meg szerintem elég találó neve van....ha ezt külön el kell magyarázni akkor nálad van baj rendes.......

2017. jún. 5. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Na a lakatos márcselló
2017. jún. 5. 20:53
 4/12 anonim ***** válasza:

Van itt némi fogalomzavar, azt látom. A nem sperres autónál is kipörög a kerék, csak ha a két oldali kerék tapadása eltérő, akkor csak a kisebb tapadású kerék pörög ki. A kipörgő kerék tapadása még kisebb, ezért az autó nem fog megfelelően gyorsulni a motor erejét nem tudja az aszfaltra juttatni. Ez van, ha az egyik kerék csúszós felületen van, vagy nagy sebességű kanyarnál az autó súlya a külső kerékre terhelődik, amitől a belső tapadása nagy mértékben csökken. Ha egyforma a tapadás, akkor ott is el fog pörögni mindkét kerék.

A 90-es évek BMW-inek ASC rendszere egy elektromos pillangószeleppel lezárja a levegő útját, úgymond felülírja a gázpedál állását, ha kipörgést észlel. A kerekek sebességét az ABS jeladóktól tudja, így észleli, ha valamelyik kerék sebessége erősen eltér a többitől. A későbbi ASC+T rendszer más a hátsó fékeket is működtette, megfékezve a kipörgő kereket, így juttatva forgatónyomatékot a tapadó kerékre. Ez hasonló ahhoz, amit a sperr csinál. Az utána következő DSC rendszer pontos működését nem ismerem, az már egy fejlettebb, komplexebb rendszer. A kipörgésgátló tulajdonképpen lecsökkenti a forgatónyomatékot annyira, hogy a kerék megtapadjon, emiatt lassítja az autót.

A sperr feladata, hogy a kis tapadású, kipörgő kerékről forgatónyomatékot juttasson a nagyobb tapadású kerékre, így nagyobb erőt tud levinni az útra az autó, és nem áll meg, ha az egyik hajtott kerék elveszti a tapadását. Emiatt pl. téli körülmények közt nehezebben akad el az autó, és jobban irányítható lesz. Az úgymond egy kellemes mellékhatás, hogy lehet a kocsival driftelni, és mindeközben sokkal jobban irányítható lesz határhelyzetben, mint egy nyitott diffis autó. A kipörgésgátlóval szemben ettől nem lassul, hanem gyorsul az autó.

2017. jún. 5. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes választ!! :)

Az enyémben nem tudom milyen difi van akkor, kikapcsolom a kipörgésgátlót, télen hóban, esőben, kavicsos úton jókat lehet vele driftelni, de betonon meg van hogy meg se akar mozdulni az autó.

Pedig 150lovas.

2017. jún. 5. 21:53
 6/12 anonim ***** válasza:
Óóó, nehogy azt hidd, hogy 150 lóval megváltod a világot. Főleg, ha széles, és jó gumi van rajta. Csak nem egy 320-as BMW?
2017. jún. 5. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Mercedes C W203 220CDI

be....tad baratom.

2017. jún. 6. 09:54
 8/12 anonim ***** válasza:
Szerencsetlen merci.....egy ilyen rossz 220CDI pont kapartatni meg driftelni van kitalálva.......
2017. jún. 6. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Mercedesben szerintem ritkább a sperr, főleg egy sima dízelben. 150 lóerő az nem sok. Hátsó keréken sokkal nagyobb nyomatékot le lehet vinni, ezért nehezebben kapar el, mint egy elsőkerekes autó. Az enyém 193 LE, és egyesben elrajtolva egy egész kicsit kapar meg. Erőből nem is lehet megcsúsztatni, ahhoz tapadási határhoz közeli sebességgel kell kanyarodni.
2017. jún. 6. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Nem én sszoptam be barátom, mert a 320 benzines BMW egy gépállat a 220 CDI Merci mellett, ami olyan lusta, hogy nem igaz :D Az tényleg csak vizes füvön pörög ki max...
2017. jún. 6. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!