Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet 2. 0-ás BMW-ből 2.3-ast...

Lehet 2. 0-ás BMW-ből 2.3-ast csinálni motor csere nélkül?

Figyelt kérdés

Igényesen gondoltam, nem csak úgy összemonyákolni.

Mintha valahol úgy hallottam hogy átlehet variálni 2.0-ásból 2.3-asra egy pár alkatrész áthelyezésével, főtengely pl.

Igaz ez? Lehetséges lenne?



2017. aug. 20. 22:59
 1/9 anonim ***** válasza:
74%
Hogy csinalsz fotengely cserevel +300 ccm-t? Nem lehet. Teljesitmenyt novelni lehet de 2 literbol 2.3at nem.
2017. aug. 20. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Ja, igy par alkatreszt atteszel innen oda, onnan ide, a drotokat is picit megkutyulod (persze a sorrendre vigyazol), azt' mindjart 2.5-os lesz. Vagy 3.0-s, attol fugg.


Arra azert kiba kivancsi lennek, hogy te hogy az uristenbe' kaptal jogositvanyt, hogy ennyire halvanylila segedfogalmad sincs az auto motorjanak mukodeserol, kialakitasarol...

2017. aug. 21. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

:D :D

Szerintem simán lehet, mert ha kicseréled a főtengelyt, akkor az autó annyira büszke lesz magára, hogy hízni fognak a (mája helyett) a hengerei és így nagyobb lesz a lökettérfogatuk. Azért a helyedben elvégezném azt a 8 általánost, nem tanítanak hülyeségeket ott sem!

2017. aug. 21. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 D. Brasco ***** válasza:

Igen...benzinesbol lehet dízelt meg fordítva.....

Meg az is lehet vagyis inkább az biztos hogy te nem vagy normális!

2017. aug. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ahhoz, hogy a lökettérfogat nőjön, vagy a furatot, vagy a löketet kell növelned. Vagy mindkettőt, ha elég ügyes vagy.

A furatot könnyebb növelni: felfúratod a motort, keresel hozzá dugattyút (az ügyesek előre eltervezik, meddig fúrható, ahhoz szereznek be dugattyút és a dugattyúhoz illesztve fúratják), összeszereled és örülsz, mert a motorblokk ugyanaz maradt, de a lökettérfogat megnőtt. Hogy van-e olyan edzett falvastagsága a hüvelyeknek, ami megenged ilyen mértékű felfúrást, azt nem tudom, mert én csak egy kommenthuszár vagyok, nem holmi nagytudású internetdiplomás fotelmérnök.

A másik megoldás a lökethossz növelése, ez már bonyolultabb. Kell hozzá egy olyan főtengely, aminek a főbb méretei (például csapágyak száma, mérete és elhelyezkedése, forgattyúcsapok távolsága egymástól) megegyeznek az eredetivel, de a lökethossza nagyobb. Sokszor ezt nem könnyű beszerezni. Ám ha megvan, jön a következő gond: beszereled, ráépíted a gyári hajtókart és dugattyút, aztán a dugattyú örömében jó sok mm-rel (a lökethosszak különbségének felével) feljebb fog járni, adott esetben belever a hengerfejbe is. Ilyenkor jön a másik nagy sztori: keresni kell olyan hajtókart, ami rámegy a főtengelyre, felszerelhető rá a dugattyú és épp annyival rövidebb, amennyivel kell.

Ha ez megvan, összeszereled és nagyon örülsz a zsugormotorodnak. Persze a gyújtást és keverékképzést mindkét esetben (felfúrás és zsugorépítés) át kell hangolni.

2017. aug. 21. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
BMW-ből lehet bármit csinálni.
2017. aug. 21. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Igazad van kérdező: "hagyjuk is".
2017. aug. 21. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
persze, sőt, ha egy 8 hengeres motor főtengelyét építed be, lesz egy nyolc hengeres sor4-ed!
2017. aug. 21. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Lehet. Így volt ez az E30-asok esetében is. A 20-as és 23-as motorok furata ugyanaz. Löketben van különbség, meg laposabb a dugattyúja a 23-asnak, mert a hengerfej is ugyanaz, tehát a kompressziót a dugóval lehet beállítani. De ha már mókolod akkor 2.7-esre érdemes megcsinálni, igaz nagyobb meló, mert fúrni is kell a hengereket, meg kell 25-ös hengerfej, de a végeredmény azért sokkal ütősebb. Van ezekről a dolgokról leírás a neten gazdagon, tehát bízd nyugodtan a keresést Gugli barátunkra.
2017. aug. 21. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!