Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik tengelyre tegyük...

Melyik tengelyre tegyük télen, nyáron a kopottabb gumit?

Figyelt kérdés
2017. okt. 22. 09:13
 1/10 anonim ***** válasza:
Télen előre. De fugg a kopás mértékétől mert ha pici az eltérés akkor hátra.
2017. okt. 22. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Hátra. Ha a hátsó kerék csúszik meg fékezéskor vagy kanyarban, könnyebb az úton tartani az autót.
2017. okt. 22. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Mindig előre!
2017. okt. 22. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
A hajtás és kormányzás miatt leggyakrabban előre. Kivétel a hátsó kerék meghajtású autó, bár én ott is a kormányzást tartom fontosabbnak.
2017. okt. 22. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ha eldobja a segget komolyan kérdezem hogy fogod meg az autot ? Előre kell.
2017. okt. 22. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Óóó, megint ez a téma. Kopottabb gumi mindig hátra kerüljön. Mert az első tengely sokkal fontosabb, mint a hátsó, fékezésben, kormányzásban, kanyarodásban szerepe van.
2017. okt. 22. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Egyikre se. A kopott gumit dobd ki és vegyél új szettet.
2017. okt. 22. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Ezeket a válaszokat különböző hírportálokról szedtem össze!


Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.

Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat.


A jobb gumi kerüljön a hátsó tengelyre! Az új, vagy kevésbé kopott abroncsokat azért előnyösebb a hátsó kerekekre szerelni, mert ez vészhelyzetben (pl. hirtelen fékezés kanyarban) jobb úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úton. Abból kell kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek nagyobb eséllyel alakulnak ki vizes, csúszós útfelületen. Amennyiben ilyenkor az első kerekeken lévő abroncsok pl. vízenfutás miatt elveszítik a kapcsolatot az útfelülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban általában megtartja helyzetét és menetirányát. Amennyiben viszont a hátsó kerekeknél szakad meg a kapcsolat az úttesttel, a gépkocsi hátulja kitör. Egy ilyen kritikus helyzettel sokkal nehezebb megbirkóznia a gépkocsi vezetőjének, mint egy rövid ideig tartó kormányozhatatlansággal.


Mikor az autótulajdonos a gépjármű egyik tengelyén lecserélteti az abroncsokat, viszont a másikon valamilyen okból kifolyólag erre még nincs szükség, akkor sok esetben hibás a pozícióválasztás. "Fontos betartani, hogy ilyen esetben mindig a hátsó tengelyre kerüljön a nagyobb mintázati mélységgel rendelkező, azaz feltehetően az újabb abroncs, és előre kerüljenek a kopottabbak. Ebben az esetben a hajtásmechanizmust sem kell számításba venni", figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria műszaki szakértője.

Stb. Mindegyik azt írja h a jobb gumi kerüljön hátra!

2017. okt. 22. 18:03
 9/10 anonim ***** válasza:
Akkor tegyétek hátra a jó gumit. De ezek is csak a vészfékezést veszik figyelembe, a többi közlekedési szituációt nem...
2017. okt. 22. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Én sem értek egyet a hivatalos állásponttal. Tudok ellenkormányozni, így az autó farának kitörését tudom korrigálni. Ellenben ha az eleje tör ki, akkor nézhetsz bambán, ahogy belecsúszol az útmenti árokba/fába.

Az autók fékerőegyensúlya erősen előre van tolva, mivel a súly oda nehezedik fékezéskor. Azonban csúszós úton ez sokkal kevésbé igaz, ezért az első tengely még jobb gumival is előbb fog megcsúszni, mint a hátsó. Ha van ABS, akkor pedig úgysem engedi blokkolni egyik kereket sem. Mivel fékezéskor az első keréken nagyobb a súly, így ott keletkezik a nagyobb fékező erő is. Tehát ha előre kerül a rosszabb gumi, erősen megnő a féktáv.

2017. okt. 23. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!