Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf VI 1.4 TSI mennyire éri meg?

Golf VI 1.4 TSI mennyire éri meg?

Figyelt kérdés

Üdv, autóvásárláson gondolkozok.

Első autóm lenne, 5 éve van jogosítványom, eddig főleg szüleim focusát vezettem, ami igencsak gyenge, 1.4. literes benzines.

Nagyon megtetszett a VI golf, és egyik ismerősömnek van egy ilyen, az 1.4 TSI változatban. Nagyon jó vezetni, nagyon tetszik a motor karakterisztikája, szépen húz nagyon.

Ám rengeteg rosszat olvasni róla. Ebből az összegből amibe ez kerül, jóval megbízhatóbb japánt lehet venni, ám sem mazda 3-omban, sem civicben, sem corollában nem ültem még, nemhogy vezettem volna őket.

Akinek esetleg van tapasztalata ezzel a TSI motorral, megírná, hogy megéri-e a plusz szervízköltség díját a használati élmény?

Az autóval törődnék, olajra figyelnék, illetve évente akkor is átnézetném szerelővel, ha semmi gond nincs vele, általános karbantartásként.

Nagyjából évi 15000 km-t mennék vele.


Esetleg ha nem ez, akkor ajánlanátok más típust?

Ferdehátút szeretnék mindenképpen.

Köszönöm!



2017. nov. 9. 11:32
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
Betegágy. Ha már ilyet akarsz, akkor Bravo 1.4 T-jet.
2017. nov. 9. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:
Abban viszont ültem, és sajnos nagyon nem tudnék megbarátkozni vele :/
2017. nov. 9. 11:42
 3/18 anonim ***** válasza:
66%

Dehogy betegágy.

Sokan egy kalap alá veszik az összes 1.4 TSI-t, bizonyos motorkódoknak (ezt meg tudod keresni) gyenge az olajszivattyút hajtó hatszög tengelye.

Ha ilyen probléma még nem volt az autóval akkor nincs gáz. Ki kell cserélni ezt a tengelyt az első szervízzel és legalább újabb 100.000 km-re nyugodt lehetsz (pár ezer Ft-os téttel, plusz munkadíj) Vagy kicsit költségesebben át lehet alakítani láncos hajtásra is.


Ezen kívül a Golf minden kompakt anyja/apja, nagyon jó autó, minden téren. Én is nagyon akartam, de aztán végül egy sportosabb modell lett, hasonló technikai alapokon.

2017. nov. 9. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:
Hát nagy dilemma az biztos. Hogy bevállaljam-e a magasabb szervízköltségeket és gyakoribb meghibásodásokat, cserébe a kényelemért, és menettulajdonságokért.
2017. nov. 9. 12:16
 5/18 anonim ***** válasza:
77%
2012 utáni 1.4tsi-t nyugodtan meg lehet venni, nincs semmi baja.
2017. nov. 9. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

A 2012 utáni TSI golfok már 3 millió felett vannak ahogy nézem. Nekem 2,5 millió lenne a plafon, de az a nagyon plafon, az a baj.

2017. nov. 9. 12:23
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
a válaszoló kolléga kicsit szerintem keverte a 2.0 PDTDI hibájával a TSI-t. Annak a lánca a kokszosodás és egyéb apróságok voltak a bajai.
2017. nov. 9. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

Nem kevertem, az a 2012 előtti 1.4 TSI-knél túl vékony a 6szög tengely ami hajtja az olajszivattyút, nem kokszolódás a gond, hanem, hogy elnyalódik a tengely és elmegy az olajnyomás emiatt. Ahogy írtam, ezt meg lehet előzni és onnantól nincs gond.


Kérdező, milyen drága fenntartásra és drága javításra gondolsz?

2017. nov. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

Egy átlagos japán szívó benzineshez képest. Gondolok itt a kokszosodásra, a turbólapátokra, a befecskendező szelepre.

És úgy tudom a vezérlés csere is drágább ennél a típusnál.

2017. nov. 9. 13:05
 10/18 anonim ***** válasza:
Azt azért nem ártana tisztázni, hogy nem azért nem kokszolódik egy japán, mert másik földrészről van, a japán turbó ugyanúgy kokszolódik. Más kérdés, hogy ha jársz főúton is, és nem csak tötymörögsz a városban alapjáraton, mellette normális olajat, üzemanyagot használsz, akkor ezzel sincs gond. Egy turbo pedig ugyanolyan kopóalkatrész, mint egy kuplung, nem kell minden olajcserénél cserélni...
2017. nov. 9. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!