Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől van jellegzetes hangja...

Mitől van jellegzetes hangja a motornak?

Figyelt kérdés
Főleg chopper motoroknál figyelhető meg, hogy a beszerelt blokknak van egy jellegzetes hangja. A gyártó ezt hogyan tudja elérni? Tudtommal a motorok felépítése azonos, de akkor mi adja meg nekik a hangot?

2017. nov. 11. 18:23
 1/6 anonim ***** válasza:
Sok chopperben (főleg Harley-ban jellemző) a V2-es motor, annak van jellegzetes csattogása.
2017. nov. 11. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 veterán vas ***** válasza:

Miből gondolod, hogy a motorok felépítése azonos?

Kezdjük azzal, hogy kétütemű vagy négyütemű.

Benzines vagy diesel.

Lehet egy vagy több hengeres.

Az egyhengeres állhat egyenesen, döntve, vagy elfektetve.

Ha kettő hengeres, akkor lehet boxer, állhatnak egymás mellett hossz- vagy kereszt-irányban. Ezek is lehetnek függőleges állásúak, V. elrendezésűek,

Ennél nagyobb számú hengerek estében is beszélhetünk hossz és keresztsoros, döntött, dupla V. és még számtalan verzióról.

Ezekhez még hozzávesszük, hogy mindegyik más-más kipufogó megoldást igényel, akkor belátod, hogy nagyon sokféle konstrukció létezik.

Aztán még ott van, hogy hosszú vagy rövidlöketű

Ebből (is)következik, hogy mindegyiknek más a hangja.


Egy vérbeli chopper általában négyütemű, hosszúlöketű, nyitott kipufogójú. alacsony fordulatszámú, literes körüli (vagy annál nagyobb)


Mielőtt bárki belekötne, ez csak egy elnagyolt felsorolás volt. A hanghatásba természetesen belejátszik még a vezérlés hangja, a szívászaj, az, hogy víz vagy léghűtésű.............. ááá, oldalakat lehetne írni róla. ;)

2017. nov. 11. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Magyarul ha egy bizonyos hangot szeretnék a motortól hallani, akkor van hozzá "recept", hogy minek hogyan kell állnia, stb.? Én azt hittem, hogy egy V motor az V motor, max. a nagyságában van csak különbség, de felépítésileg egyforma mindegyik.
2017. nov. 12. 00:21
 4/6 anonim ***** válasza:

Ez sose egy vagy két dolog eredménye. Hanem sok dolog együttesen.

De még ide tartozik a kipufogó is.

2017. nov. 12. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Van egyhengeres, V2, L2, sor3, v4, sor5, v6, sor6, v8, v12, boxer, csillag stb. Ezen a felépítésű motorok hangja mind különböző. Legalábbis a vájt fülűek számára.
2017. nov. 12. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 veterán vas ***** válasza:

Szóval, az alaphangot nem Te "csinálod" hanem maga a konstrukció határozza meg. Némileg befolyásolhatod a kipufogóval, vagy a szívás hangjának manipulálásával, de az a baj, hogy ez általában a teljesítmény és/vagy a fogyasztás rovására megy.

/mert a valahogy a gyáriakat nehéz felülmúlni egy otthoni sufnituninggal/

A példa kedvéért:

Mondjuk kipróbálsz egy FZR Fazer-t, ami egy rövidlöketű soksebességes speed verzió. Aztán átülsz egy XV 1000 Virago-ra, mert mégis csak egy choppert akartál. ;).

Az első 8000-es fordulaton él a legjobban és visít mint malac az ólban. A második mély hangon lustán böffen egyet, minden félórában.

(na jó, 2800-3400 körüli fordulaton adja a legszebb hangot)

Szóval, ebben az a buli, hogy mindkettő japán, sőt, mindkettő Yamaha, ezen felül mindkettő ezres, mégis micsoda különbség.

2017. nov. 12. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!