Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » DAcia Lodgy 1.2Tce kis turbós,...

DAcia Lodgy 1.2Tce kis turbós, benzines 4 éves valahol eszi az olajat és a kipuf. Füst is elég kormos, mi lehet az oka?

Figyelt kérdés
2017. nov. 24. 15:20
 1/7 anonim ***** válasza:

Lehet hülyeséget írok, még nem szedtem szét tce motort, de én valahol a turbo tengely és annak kenési rendszere felé nézelődnék.

Nem gyengült az autó vagy nem nőtt meg a turbólyuk látványosan? (Turbólyuk az az időintervallum, amíg nem épül fel a töltőnyomás, és még nem húz az autó)

2017. nov. 24. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Kis köbcentis turbóbenzin, egy bálna kaszniba beépítve... rúgtam volna seggbe, aki ezt először kitalálta. Valószínű ott kell keresgélni, ahol az egyes írja, ennyi idő alatt még intenzív használat mellett sem amortizálódik le a gyűrűsor a hengerekben, és a szelepszárak tömítettsége sem megy tönkre. A turbónak viszont elég annyi, ha egy pályázás után nem tud visszahűlni, mert azonnal le van állítva.
2017. nov. 24. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Semmi köze most a dolognak ahhoz, hogy kis köbcenti. Attól, hogy 1.2-es vagy 1.8-as turbó, a működési elv ugyanaz.

Valahol a turbó körül nézelődnék én is először. Turbó körül olajszivárgások?

2017. nov. 24. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

#3Nem azért írtam, mert a kis köbcenti miatt ment tönkre, alapból azzal van bajom, hogy valami hülye kitalálta a károsanyag-kibocsátás csökkentésének erősen "túltolt" célkitűzései miatt a motorok downsizing-jét, és ezeket a kis köszörűket belepakolják pl a Lodgy karosszériájába. Persze, megy, elég erős is, csak kérdés, hogy a szarrá hegyezett, irreális töltőlevegő nyomással életben tartott, üveghangon pörgő motorocska meddig bírja széthullás nélkül.

Külön téma lehetne még, hogy pl egy normálisan megépített 1,6 szívóbenzin sok esetben ugyanannyit, vagy annyit sem fogyaszt, nagyobb megbízhatóság és tartósság mellett, mint egy ilyen felpöckölt csodamasina.

2017. nov. 24. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ezeknél a motoroknál típushiba a magas olaj fogyasztás, többnyire segít a befecskendező számítógép reprogramozása. Márka szerviz kb 10000 ért megcsinálja, máshol nem tudják!

Ha ez nem segített akkor nagy a valószínűsége a gyűrű törésnek (típushiba). Ilyenkor 1-2 liter olaj/ 1000 km. utóbbi esetben a gyűrűk belehúznak a hengerfalba...


De persze lehet csak turbó hiba, de ezeknél nem nagyon szokott gond lenni.


Km mennyi van benne? (Most a héten cseréltünk motort egy ilyen Meganeban, 68000 volt benne)

2017. nov. 24. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

18:56-os

Minden kis turbós benzines sz@r?

Most szívó suzukim van, de az újból csábít az 1 literes turbós.

Van hozzá rendes automata váltó, 20 pacival erősebb, nyomaték a pincéből.

Forever szívó? Kolléga TSI- népautója lett 5 évesen kevés kilométerrel motorcserés.

Ő optimista most 1.8 Leon TSI-t akar 180 pacival, szintén újonnan.

2017. nov. 27. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem negyon ismerem a vw tfsi es fsi motorjait. Az első 5-6 évben többnyire szemetet gyártottak. Hogy az újak jobbak lettek e fogalmam sincs.

Inkább egy nagy ccm es szívó benzines mint a kis ccm turbóval.

2017. dec. 2. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!