Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2001-es evjaratu Opel Vectra...

2001-es evjaratu Opel Vectra B-m menet közben leall. Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

Üdv mindenkinek, a valaszokat koszonom elore!

Szoval egy 2001 es Opel Vectra B 2.2 DTI CC-rol lenne szo. Regebben csak elvetve csinalta de az utobbi par napban rendszeresen elojon a problema, hogy menet kozben altalaban eroltetett menetben (emelkedonek felfele) egesz egyszeruen leall a motor. Utanna rovid probalkozas utan ujraindul de mostansag tobbszor elofordult hogy 20 merter utan ujra elojon a problema. van amikor eszreveszem hogy a fordulat szam elkezd leesni meg vissza tudom hozni, ha ralepek a kuplungra es egy koverebb gazt adok. Ami ugyancsak egy uj kelletu problema az az hogy mostmar van amikor egyszeruen a piroslampanal allok es uresjaratban egy kisebb gazfroccsot adok ugyan ugy leall motor.



2018. jan. 1. 21:42
 1/8 anonim ***** válasza:
Üzemanyagszűrő esetleg már nagyon koszos,és nem tud átengedni annyi üa.-ot,amennyi nagyobb gáznál kellene(?)
2018. jan. 1. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Jelenleg nincs benne üzemanyag szűrő...
2018. jan. 1. 22:25
 3/8 Vortrex ***** válasza:

Egr szelep ki lett pucolva? Légtömegmérő vagy annak stekkere rendben van? Ezek aránylag gyenge pontjai az opelnek. Vákuumcsövek szoktak még elkoszolódni, eldugulni, amitől elgyengül.


Hibaüzenet van?

2018. jan. 1. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Egr frissen pucolva, légtömeg mérőt leellenőriztem rendben van a vakum csöveket átnéztem elméletileg rendbeb
2018. jan. 2. 00:34
 5/8 A kérdező kommentje:
Hibaüzenet nincs...
2018. jan. 2. 00:35
 6/8 anonim ***** válasza:
Ha szűrő nincs benne akkor már tele hordta a rendszert kosszal.
2018. jan. 2. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Megoldás?
2018. jan. 2. 07:00
 8/8 Vortrex ***** válasza:

Ezt diagnosztika nélkül nem egyszerű kitalálni.


Az opel motorvezérlése elég egyszerű a maga módján, gyakorlatilag a légtömegmérőből kapott adatok alapján szabályozza az adagolót a fordulatszám függvényében. Tehát: légtömegmérő, adagoló, fordulatszám jeladó együttes a fő elemek.

A többi szenzor ezeknek a finomhangolására szolgál: motorhőmérséklet, külső levegő hőmérséklet, szívótorok nyomás.


Ha nincs hibaüzenet, az azt jelenti, hogy a motorvezérlő mindent rendben lát, tehát valami visszacsatolás a szenzorokból nem megfelelő és tévútra viszi a vezérlést. Még azon gondolkozom, hogy a tönkrement adagolót, szerintem ki sem tudja jelezni, magyarul ha számítógéppel megnézve minden szenzor jó, akkor csak az adagoló lehet még rossz.


Most ez egy nagy rakás halandzsának tűnik, és szerintem nem is lettél előrébb vele. Csak be akarom bizonyítani, hogy ezt diagnosztikából olvasható valós, élő adatok nélkül egyszerűen nem lehet megjavítani, sőt az ilyen elvarázsolt hibáknál még azzal se lesz egyszerű.


Ilyen bluetooth-os OBD2 diagnosztikákat fillérekért lehet rendelni netről, játszani vagy próbálkozni ennyit megér, de komolyabb javítási szándékkal inkább egy jó autószerelőhöz kéne vinni.

2018. jan. 2. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!