Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2t krosszmotor vásárláskor...

2t krosszmotor vásárláskor mire kell figyelni? Ti mit szoktatok megnézni rajta?

Figyelt kérdés
2000 körüli evjaratokat szeretnék vagy Honda cr 125-250, vagy ugyanez suzuki rm tipusbol.
2018. jan. 5. 14:26
 1/10 anonim ***** válasza:
Még sose vettem krosszmotort, de másmilyet igen. Általános állapot, amin látszik, hogy vigyáztak e rá, vagy a hóban-esőben állt hónapokig. Könnyen, vagy nehezen indul, nézz alá, nem csöpög e az olaj a blokkból. Próbakör alatt minden sebességet szépen be vesz e. A blokk nem kopog, nem csörög. Ha több durva bukás nyom is van rajta, pl kormányon, blokkon, törött idomok, stb, akkor felejtős, mert a váz is hajolhatott repedhetett.
2018. jan. 5. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2018. jan. 5. 15:32
 3/10 anonim ***** válasza:

Először is reálisan nézd a dolgokat!

ezek 17-18 éves motorok, aki ilyent vett az nem polírozgatni fogja a garázsba, és óvni mindentől. Arra ott vannak az utcai gépek.

Nem fogsz olyant találni amivel nem estek volna több tucatszor kegyetlen nagyot. Ha nem is cross pályán, de nagyon nagy valószínűséggel hasonló körülmények között használták. Tehát siratófalra fel-le, sok-sok ugratás amik idővel egyre nagyobbak lesznek, csapatás erdőben hegynek fel-le, néha 1-2 fa megfogja a mocit amit hatalmas pofára esés követ. Gyakori, hogy a siratófalon nem jut fel a moci és lehömbölög akár több 10 méter magasságból, jobb esetben nélküled, vagy csak egyszerűen ledob a tetején amitől te hátra a moci meg átlag 5-15 méterre arrébb landol valahol.


Szóval lehetne szépíteni a dolgokat de ezek a tények!


Néhány alap adat:

vegyesen használva cross-enduro kb 45-55 üzemórát bír ki egy dugattyú. ha mázlid van 3 dugattyúnyi üzemórát kibír a hajtókar az 120-150 óra. Ha ez letelt akkor a váltó csapágyakat is cserélni kell.

Leggyakrabban 3 dugattyút tudsz cserélni a hengerben mire fel kell furatni ezt általában max 2szer lehet eljátszani, aztán perselyezés vagy új henger. Bár mostanában már egy-két helyen a nikacil réteget is képesek csinálni (olyan ez kb mint a galvanizálás)

hajtómű olajat 8-10 óránként kell cserélni, gyertyát min akkor mikor a dugattyút. Da ha félidőben cseréled az még jobb.

A lánc szett teljesen változó mit bír, de erre is ráfogható az átlag 40-60 üzemóra.

Kuplung esetében a pályázol hamarabb megy tönkre a kuplung kosár mint ahogy a lamella elkopna. 1-2 szer még érdemes lehet síkba maratni a felületeket hogy a lamellák könnyedén oldjanak, de minél nagyobb lesz a hézag annál nagyobb az alapzaja a kuplungnak (enyém kb 1.5 mm ez még elmegy de már nem a legjobb viszont 70000 egy kosár, bontott felejtős. A tünetei: elindítod csendesen jár, berakod sebességbe mész vele, megállsz, majd vissza üresbe akkor súrlódó hang. néhány gázfröccs és elmúlik a zaj)


Kerékcsapágyat akkor kell cserélni ha megforgatod és zajos. A hátsó lengőkart nemárt gyakran zsírozni, de én a kerékcsapágyak cseréje kor cserélném a lengőkar csapágyait is.


Kormány: idei szezonba 2 kormányt görbítettem rá a tankra, és 2 garnitúra fémbetétes kézvédőt törtem össze. Ezek amolyan kopó alkatrészek mint a fékbetét.


Ha szivárog az olaj a blokkból az nem feltétlenül baj, attól még jó lehet. gyakori a power ház körüli szivárgás a szimmering csere sem mindig segít rajta (kopások). A váltó kar szimemringje rendesen kap az élettől... A kipufogó csonknál meg mindig folyik, ott dolgozza ki a felesleget a benzinből


Hidegen melegen 1-2 rúgásra indulnia kell, power szelep működjön rendesen.

Nem árt ha a külsején látszódik az igényesség, ettől függetlenül lesznek rajta kisebb nagyobb karcok repedések az idomokon.

Fékek fogjanak, de ne a vas a vason.

Ha jár a motor beteszed egyesbe (állsz mellette) behúzott kuplunggal oldania kell


Tákolt sz.rt ne vegyél oka van annak hogy mi mennyibe kerül. Nekem 98 CR-em van (ez már az alu vázas) ezeknek a jó állapotú ára kb. 350-500.000 között van. Én idén 180000-et költöttem a javítására átlag 40% alk kedv.el és mindent én csináltam (szakszerűen javítva!)kb 30 óra munkám volt benne, szóval ez egy szervizbe simán lett volna 300000! Ez az összeg csak a blokkra ment rá, nincs benne a 2 kormány és a 2 kézvédő!

2018. jan. 5. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

3+

ha hidegen vesz minden sebességet az nem biztos hogy melegen is fogja vagy éppen ki fogod tudni venni üresbe. éppen ez miatt jól melegíttesd be, de a gazdájával!!!!!

Te csak próbáld ki hidegen és melegen.

2018. jan. 5. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes válaszod, ment a zöld kèz! Mèg 2 kèrdèsem lenne, milyen olajat ajanlanal bele keverni + a váltóba? Nekem valaki a motult mondja valaki a castrol power racinget (benzinbe).

Alkatrész beszerzés honnan? Bardi ilyesmi van? Vagy ebay?

2018. jan. 6. 09:44
 6/10 anonim ***** válasza:

Váltoba altalaban 10w40 hajtómű olaj kell. A benzinbe 2t crosshoz valo. En repsolt használok most. De ez attol függ melyik olaj akcios.

Lánchoz a wd40 lanckenő olaja vált be nekem.

Unix főleg. Csapagyakat szimeringeket csapagyboltból szoktam venni. Nagyon ritkán vasarolok motoros boltba.

Honda cr 125 be 1:32 keverek kell. Bejaratasnál 1:25 használok

2018. jan. 6. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Tudsz motorozni?

Ha igen akkor lehet 250-es. Ha viszont nem akkor a 125 (robogózás az nem motorozás!)

2018. jan. 7. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
kx 85-öm volt régen.
2018. jan. 7. 16:15
 9/10 A kérdező kommentje:

Cr-re esett a választás, 125ös, 1998as. szuper a gép :)

Viszont egy nagy kérdés, milyen olajat használsz a váltóba és mennyit? szervíz könyvem sajnos nincs :(

2018. jan. 8. 17:18
 10/10 anonim ***** válasza:

Váltóba SAE 75W-90

Motorba pedig TC+ minőségű.

2019. szept. 1. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!