A német márkákon kívül a legtöbb európai piacra termelő tömegmárka alulmotorizált?
A német autókat általában azért szeretik,szeretjük mert nincsenek alulmotorizálva.
Az alapverziót általában csak cégek veszik.
Egy kétliteres VW konszernes TDI simán tud 240 paripát.
Bár itthon egy olyan van, ami csak 190 lóerőt tud, de akár ezzel is lehetne 160 km/h-val yachtot vontatni, mert annyi a nyomaték benne.
Én őszintén bevallom, hogy tetszenek a francia autók, nem tartom őket rossznak, a Talisman különösen csinos.
Viszont, nincs neki normális dízelmotorja, azaz autó ordít egy erős kétliteres dízelmotorért.
Annyi pénze van annak a cégnek, hogy kisujjból kiráznának egyet hozzá.
A PSA-nál egy fokkal jobb a helyzet, ott van 4 hengeres 200 lóerős HDI.
A japánok meg ezt a hibridmániát nyomják.Egy átlagos európai, főleg német vagy osztrák nem fog 2 literes szívóbenzint venni, amin aksi van és 2 literrel kevesebbet eszik, mintha nem lenne ott.
Helyette vesz 2 literes turbódízelt, amikből csak a visszapillantóból lehet látni a külső sávban vánszorgó hibrideket,mert a gazdája nem meri neki nyomni, mert akkor eszik, mint egy rendes nem hibrid benzines.
Viszont nem értem, hogy az EU-n belül miért van limit az autópályákon.
Pedig a holland, francia autópálya nem rosszabb, mint a német, simán ellehetne törölni a sebességlimitet, egy marhaság az egész.Az autópálya azért van, hogy gyorsabban tudj haladni.
Azt hiszem beszéltünk már erről a témáról nem egyszer, se kétszer, talán te is kérdeztél már.
Na mindegy, röviden: olyan autókat kapunk, amilyen kell az embereknek, nem fogott itt össze az autógyártás az emberek ellen, hogy most csak gyenge autókat kaptok. A Renault ha mindenki 500 lovas motorral akarná a Talismánt, azt tenne bele, de nem, mindenkinek az 1.6 DCI-vel kell.
Még a klasszikusan erős németekből is (Audi/BMW/Merci szentháromság) mi a legelterjedtebb? Hát a leggyengébb motoros Audi A4, meg 316-os BMW, stb. Hiába vannak dögerős 6 hengeres turbódízelek bennük, alig veszik.
Az autópályás témát meg tényleg 100x kiveséztük, keress rá. A 130 az teljesen okés, nekem inkább arengeteg 60-70-es korlátozással van bajom a főutakon.
4#
Mert k_ jó vezetni az olyanokat:)
240 lóerőt tudtak pár éve a V6-os motorok.
Egy dizelt ?
Na ez az hogy európában ilyen perverz emberek vannak hogy vezetési élményt a munkagép meghajtású járműben keresik.a japánoknak Mind1 mert kis piac vagyunk, a franciák meg anyukáknak gyártanak autókat oda elég a 160 lovas Diesel vagy a mi is van a talizmanban ? 200 lovas benzin.
De jó volt a kérdésed mert annyiszor beírta valaki a talizmant hogy rakerestem a neten mi ez a hype körülötte.
6#
A benzin városi kisautókba, meg sportkocsiba,élményautókba való.
Az utazóautókba, mint egy Passat,Superb,vagy az említett Talisman,sokkal inkább megy a dízel.
De végül is az autó is "munkagép".
Arra tökéletes egy dízel, hogy naponta Győrből Budapestre járj dolgozni az M1-en.
A sok lóerő nagyon hasznos tud lenni pl:előzéseknél, sávváltásoknál.
Gyakori szituáció,hogy a reggeli csúcsforgalomban,ahhoz,hogy betudj sorolni, gyakorlatilag ki kell lőnöd, nem kerekeket csikorgatva,de igyekezned, hogy amikor a lámpa zöldre vált gyorsan indulj el.
Szóval a sok lőerő nem hátrány.
A másik, én ki nem állhatom azt egy benzines autónál, amikor mész vele autópályán és pörög, mint állat.A motor hangjából ítélve, "nem neki való".
Ja és ameddig egy dízel szereti a 130-as tempót, nem növekszik a fogyasztása, egy benzines bizony elkezd kortyolgatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!