Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért zúg valószínű a klíma...

Miért zúg valószínű a klíma motorja miután leállítom a motort de addig abba sem hagyja míg újra nem indítom és le nem állítom ismét?

Figyelt kérdés
Sziasztok. Egy 2015-ös octavia tdi rs az alany... Nem tudom mi de nem hagyja abba míg újra nem indítom... Mi lehet a baj?Ma 3x indítottam újra mire befejezte...

2018. jan. 20. 20:44
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%
Klíma motor alatt azt érted hogy a kocsi orrában lévő hűtőventilátor?
2018. jan. 20. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
Esetleg a kiegészítő fűtés lehet, ha van benne.
2018. jan. 20. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:

a hűtőkör még megy egy darabig.

ne inditgasd leáll az magától. ha nagyon hajtottad a gépet akkor siman 1 percig is mehet.

2018. jan. 21. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
A klima motor kizárt hogy menjen, azt a motor hajtja ékszijjal.
2018. jan. 21. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
Úgy tudom, hogy ezeken is a közvetlen a vízhűtő mögött van a klímahűtő is ( ha intercooleres akkor az is ) és ugyanaz a ventilátor hűti mind a 3mat. Valószínű 35fok melegbe nem bírja üzemelés közben lehűteni arra a hőmérsékletre amíg a nyomásszenzor szétkapcsolja a ventilátort. Mivel a freolt ( klímagázt ) tovább kell hűtenie mint a hűtővizet nehogy túlnyomás keletkezzen ezért megy tovább. Skoda Superb 2,5 V6-nál hidegebb időkben is tovább szokott menni. Szerintem semmi gond nincs vele. Esetleg még megnézetném, hogy tényleg a gyárilag előírt klímagáz mennyiség van e benne. Ha nemrég volt töltetve előfordul, hogy egy kicsit túltöltötték. Néhány gramm eltérést még bír a rendszer de nagy eltérésnél el sem indítja a klímát. Van egy nyomásszenzor is a rendszerben ami érzékeli a nyomást, ez kapcsolja a ventilátort is. Ugye minden anyag tágul így a klímagáz is ezért ha több van benne és felmelegszik nagyobb a nyomás mint a kevesebb gáznál. Lehetséges, hogy ezért kell neki tovább hűtenie. Talán ezeknél a Skodáknál ez alapból így van, szerintem nem kell aggódni, de ha biztos akarsz lenni keresd meg a kocsikönyvbe vagy a neten, hogy mennyinek kell benne lenni és nézesd meg valahol ahol klímával foglalkoznak. Remélem Tudtam segíteni :)
2018. jan. 21. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
Esetleg még szintén Superbben volt olyan, hogy a fűtésventilátorok leállás után még mentek egy darabig. Ez azért volt hogy egy kicsit keringesse a levegőt az utastérbe. Ez beszokott akkor is kapcsolni amikor napokig kint van a kocsi az udvaron de csak akkor ha a gyári napelemes tetőablak van benne, erről üzemelt. Nem lehet, hogy te ezt hallod? Mert ez szokott menni közvetlen leállás után is.
2018. jan. 21. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
kiegészítés: Az előzőt azért írtam mert egy RS oktiban elképzelhetőnek tartom hogy hasonló felszereltséggel gyártották mint egy Superb 100editiont.
2018. jan. 21. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
Szerintem szimplán regenerált és próbálta szerencsétlen visszahűteni magát.
2018. jan. 21. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget. Akkor legközelebb ha nem áll le akkor inkább hagyom járni aztán meglátjuk ha viszont nem állna le inkább megnézetem a klímát. Viszont tegnap amikor felnyitottam a motorháztetőt elég forróság ömlött ki. Mondjuk nem sokat mentem... Csak a boltba ugrottam el. Oda vissza kb 40kmt ha ment
2018. jan. 21. 11:48
 10/22 anonim ***** válasza:
Esetleg nem lehetséges, hogy nem a klíma hanem a vízhűtés miatt ordít a ventilátor? Főleg a dízel ami igencsak lassan melegszik be ilyen hidegben sokszor kell neki 15-20 km mire eléri az üzemi hőfokot. Nem lehet, hogy kevés a hűtővized? Gondolom ez alapvető dolog, de mivel ilyen időben klímát nem nagyon használsz esetleg csak az ablak lefújására ezért elképzelhetőnek tartom, hogy inkább a kevés hűtővíz miatt megy a ventilátor. Skodáknál ha felmelegszik a víz akkor addig megy a ventilátor amíg le nem hűti a vizet, és akkor is megy ha már leállítottad a motort. Nézd meg még esetleg a hűtővizet, hogy van e elég, és hogy milyen állapotba van, ha régen vagy nem emlékszel, hogy mikor volt cserélve akkor cseréld. A régi elhasználódott fagyállós hűtővíz okozhat nagy károkat, dugulást is okozhat és a hengerfej tömítést is képes megmarni. Ha elöregedett vagy a hűtővíz megmarta a hengerfej tömítést előfordul, hogy egy kevés levegőt nyom a hűtővízbe ezáltal megszűnik az elvárt cirkuláció és hamarabb felmelegszik a motor, sokszor túlságosan is. Később a hengerek közé is engedni fogja a vizet ami nehezebb indulást, irgalmatlan mennyiségű fehér füstöt nyom a kipufogóból és vízzel keveredik az olaj. Ezeket is nézd vagy nézesd meg inkább. Nehogy nagyobb baj legyen.
2018. jan. 21. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!