Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » VW Polo V 1.6 CR TDI-ről...

Kaylane kérdése:

VW Polo V 1.6 CR TDI-ről vélemények? Fentartási költség? 2 - 2,2 milliót szánnék rá.

Figyelt kérdés
Naponta többszöri 12km-es táv autóúton lenne! Hetente 1-2szer 30-40km autópálya. Évente kb. 20.000km-es táv. Feltudna rendesen melegedni a motorolaj a rövidebb távon? És a részecskeszűrőnek nem lenne baja?

2018. jan. 22. 00:05
 1/2 anonim ***** válasza:

Nekem CAYC blokkom van, igaz nem Polóban, hanem Octaviában, viszont én is pont napi 12km-es (reggeli és délutáni) távokat megyek (Budapesten), valamint évi 21 ekm-t szumma (a különbözetet autópályán).


Az a tapasztalatom, hogy városban se télen se nyáron nem melegszik be az olaj rendesen.


Tavaly januári -20 fokos hidegben egy Kőbánya-Érd távon, a városon keresztül alig melegedett 75°C-ig.

A napi ingázásom Kelenföld <-> Kőbánya alatt, a mostani 0-5°C fokokban 65°C-os olajat eredményez mire megérkezek a célállomásra.


Beszereltem ezért egy elektromos olajteknő melegítőt (Calix RE670), hogy a reggeli indulásokkor már langyos legyen az olaj, de érdemi változást nem tapasztaltam: talán 1-2 km-rel hamarabb (5-6 km után) éri el az 50°C-ot az olaj (50 fok alatt ki sem jelzi a műszerfal). Igazából csak a hidegindításkori gyorsabb olajáramlást segíti elő (mivel a langyos olaj könnyebben folyik, mint a hideg), így kevésbé kopik a blokk.


Amíg városban nem használtam, addig a részecskeszűrő sosem regenerált aktív módban. A városi használat miatt viszont heti egyszer regenrál magától, tehát bizony hamarabb fog betellni a szűrő.


Fenntartást illetően vegyesek az érzelmeim. Vízpumpát (így vezérlést) a gyári 210 eKm-es ciklus helyett 150 ezernél cseréltettem, mert gyöngyözött a vízpumpa tömítésnél a hűtőfolyadék. Motorhoz szorosan nem kapcsolódik, de klímakompresszort is cserélni kellett, mert volt valami rendellenes hangja. Gondolom gyári hibás lehetett, mert ingyen cserélték.


Más baja nem volt. A Polóhoz képest nagy kasztniban 5,4-es átlagnál vagyok 33 eKm alatt, gondolom a VW-ben még alacsonyabb lenne a fogysztás (azonos feltételekkel hajtva).


Amikor megvettem a kocsit, nem számoltam, hogy városban is kelleni fog, így utólag sajnálom, hogy nem szívó 1.6-os motorral vettem. Szomszédnak ilyene van. A városi 10 liter körüli fogyasztás ugyan magas, de más gondja nincs, autópályán meg elmegy 7-8 liter közt, ami már vállalható.


Javarészt városi kocsinak én az 1.4-es, 86 Le-st választanám vagy az 1.2-s TSI-t, ha kell a dinamizmus is. Utóbbinál oda kell figyelni, hogy ne a kritikus (20 legrosszabb motor) évjáratból származzon!

2018. jan. 22. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm az infókat! Az 1.4 86LE -ös benzinesen is gondolkodtam, csak gondoltam megéri a dizel a jóval kevesebb fogyasztás miatt, de igy csak többet ártanék a kocsinak a rövid távokkal.
2018. jan. 22. 16:24

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!