Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen miért volt külön-külön...

Régen miért volt külön-külön más lámpa testben az irányjelző és a fényszóró izzó?

Figyelt kérdés

2018. jan. 23. 16:05
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Költséghatékonyabb, ha nem egyben, hanem külön kell cserélned. És régen üvegből volt a búra is, hogy ne karcolódjon. Sajna egyre sérülékenyebbek.
2018. jan. 23. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Régen minden jobb és ésszerűbb volt! :D


Naja, üvegbúra.

Pár hónapja volt szerencsém egy 17 millás mercihez, gyakorlatilag az eéejének a 3/4 része műanyagból állt!

17 millióért! pffff

2018. jan. 23. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Mechanikai egyszerűség, szerelhetőség. Régen nem kellett szétbontani a fél autót, hogy kicserélj egy izzót.
2018. jan. 23. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Most is van olyan ötvenmillás autó, amiben minden a régire hajaz..Minden lámpa kerek, és külön van..

sokan kimondottan ezt a tipust keresik..(mármint a gazdagabbja)

Ma már talán nem is a könnyen szerelhetőség a motivum..

2018. jan. 23. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Ha a lámpatestben egy tükör van, egy izzóhoz kitalálva, egyszerűbb gyártani, mint az összetett kiviteleket. A több optikai egységes lámpák nagyobbak, de a tükrök alaktűrése ugyanolyan marad, az izzófoglalatoknak egymáshoz képest is pontosan kell állniuk, az összetett, több aknás fröccsöntőszerszám nagyobb és drágább, az üveg bonyolultabb formájú, többféle fényterelő mintázatot kell kialakítani rajta, ráadásul a fényszórónak állíthatónak kell lennie, tehát a tükrének valahogy mozognia kell a lámpatesten belül. Ez sokáig túl nagy kihívás volt ahhoz, hogy elérhető árú utcai autókon meg lehessen valósítani. Emlékeim szerint az 1957-es Mercedes-Benz W198 II volt az egyik első utcai autó integrált fényszórókkal, csillagászati áron. A többiek nagyjából a '80-as évekig maradtak a jól bevált, olcsó megoldásnál: acél vagy alumínium parabolatükrös fényszóró, mellé külön műanyag helyzetjelző és irányjelző.

Aztán mikor a gyártástechnológia eljutott oda, hogy nem került egy vagyonba az integrált lámpa, elkezdték intenzíven használni, mert vannak előnyei is. Jobban belesimul a karosszériába, áramvonalasabb az autó, gyorsabb az összeszerelés (egy egységben beépítik, egy kábelkorbácsot kötnek be) és könnyebb kialakítani a vízzáró tömítést, kevesebb helyen ázhat be a fényszóró.

2018. jan. 23. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Úgy veszem észre, hogy részben kezdenek egye gyártók visszaállni erre a megoldásra, vagy legalább úgy kialakítani az indexet, hogy jobban észrevehető legyen, mint a fehérbúrás megoldással.
2018. jan. 23. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Így tudták akkor megoldani.
2018. jan. 23. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!