Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Új autó első útjai? Mennyire...

Új autó első útjai? Mennyire kell "kímélni"?

Figyelt kérdés

5 éve rendszeresen vezetek, viszont most lesz saját, új autónk. Már az első hetében lenne egy 200 km-es utunk vele, és elgondolkodtam azon, hogy kell e valamire figyelni ilyenkor, vagy kímélni - bár kinek mi a kímélés...


Bármi tanácsot szívesen fogadok! :)


1.6-os benzines



2018. jan. 28. 23:31
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

Mondjuk azt : mint ha nálad lenne már 10 éve ,és 30 évre terveznél vele.

Bemelegítés alacsony terhelésen ,nem padlózva addig sem.

És nem kihúzatgatni ,hanem ésszel.

2018. jan. 28. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Függően a személyek számától, az úton oda és visszafelé meg lehet kicsit kergetni egy kíméletesebb tempóval hogy azért ne erőltesd a motorját hisz nem gyorsulásra lett kialakítva.
2018. jan. 28. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
Ne pörgesd halálra csak ennyi. Amég bejáratós ne nyomd neki
2018. jan. 28. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Semennyire, ezek már nem a zaporozsecek, a gyári illesztések olyanok amilyenek, halál pontosak, ezredre.

Hengerfalon olajtartó gépmunka, stb.

Ezek pont a kopással együtt tűnnek el, inkább a kopott motorokra kell ügyelni.

Olyan meg nincs ma már, mert előbb hullik szét mindenféle elektronika, meg vákumcső, érzékelő, lóhimbilimbi.


Avval kíméled, ha nem a gyári olajcserét követed, mert pár gyártó az első cserénél megad vagy 30-40-50 ezer km-t!

Na akkor kopik szét a motor idő előtt.

2018. jan. 29. 01:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A jó édes ***** válasza:
Nem kell kímélni - lehet vele menni rögtön, ha van valami gyári hiba, az had jöjjön ki, de olajcsere 1000 km-nél vagy még az előtt, s nem baj, ha hűtőfolyadék csere is lesz az elején. Ha nagy mennyiségű fémforgács, homok vagy más gyanús szennyeződés van az első szervizkor a folyadékokban az rossz előjel lehet a kocsi jövőjére vonatkozóan, de ez kb. 100-ból 2 autónál szokott előfordulni. Az az első fontos pont, mikor valamit reálisan megtudhatsz a kocsiról, haszongépjármű motoroknál olajanalízist is szoktak csinálni újabban, de személygépjárműnél ez nyilván feleslegesen drága mulatság volna. Váltó és hajtómű többi része lineárisabban kopik, azokra inkább vigyázni az elején, aztán majd hozzászoksz.
2018. jan. 29. 01:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

gépkonyvben benme van.

ne taposd ki a bélét, kerüld a sok alapjáratot, csak a max fordulat 2/3 áig huzasd ki, de kis gázzal. hogy váltás után se kelljen eröltetni kis fordulaton

2018. jan. 29. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
janés kerüld a hosszú állandó munkapontot (pl tempomat)
2018. jan. 29. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

Itt páran jól leírtak. Nem kell agyon terhelni de menni kell vele. Tartosan se 120al inkább autóúton akar elozgetve..


Már a gyárban amikor kész a kocsi padon hideg motorral elrugjak neki tiltasig :))


Szóval rendesen menni vele nem őrült módjára

2018. jan. 29. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
Tulajdonképpen semmire (használd úgy ahogy az elmúlt 5évben az autót, beindítod vársz egy 30mp-et és indulás közepes terhelésen), az első olajcserét érdemes 2000km-nél megejteni után pedig felhasználás függően 10-15e kmenként vagy évente olajcsere. Mivel modern benzines így várható kokszolódás főleg ha alacsony fordulaton használod a motort.
2018. jan. 29. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Nem kell már bejáratni az új autókat. Mondjuk ha lelkiismeretes vagy, annyit tehetsz, hogy nem padlózod le, meg nem pörgeted mondjuk 4000 fordulat felé, de ennyi.
2018. jan. 29. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!