Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen okból nem térhet...

Milyen okból nem térhet vissza a kormány (futómű) kanyarodás közben, csak az egyik oldalnál?

Figyelt kérdés

Ha teljesen kitekerem balra a kormányt, elindulok és elengedem, akkor többnyire csak körbe menne a kocsi, nem tér vissza a kormány, csak ha rásegítek. Kisebb kanyaroknál visszatér, de akkor se teljesen középre.


Ha jobbra kanyarodok, akkor rendesen megy.


(már írtam kérdést mással kapcs), egy balesetben sérült meg a kocsi jobb oldala.

Volt lengőkar, kormányösszekötő és stabilizátor csere, illetve futómű beállítás.

Állítólag hátsó keréknél van egy kis eltérés, asszem az összetartással (már nem emlékszem pontosan). De azt mondták, hogy még a zöld tartományban van, és ne törődjek vele mert horror ár javítani.


Szóval, mit gondoltok, milyen alkatrész lehet a hibás?



2018. febr. 8. 08:13
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Valószínű az első futómű állása még nem normális, vagy túl, vagy alul kormányzott, ezt nem tudom.

Nálam túlkormányzottra van állítva a futómű, csúszós kanyarokban életveszély, rendszeresen kicsúszok.

Pedig nem volt törve sosem, csak egy kormányösszekötő volt rosszul cserélve, szerelő komám nem számolta a meneteket a cserénél. Száraz úton nincs ilyen probléma.


Az is lehet szorul a toronycsapágy, megsérült a kormánymű, görbült a nyomtávrúd, stabilizátor, stb.


Futóműhibás autóval ne nagyon mászkálj, csúszós időben elrepülsz vele, és másnak is kárt okozol.

2018. febr. 8. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
hozzáteszem én is húzok futóműveshez, nem szabad rizikózni.
2018. febr. 8. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

a baleset óta megjárt már pár szerelőt a kocsi. Köztük két futómű beállítást is. Nem hiszem, hogy veszélyes lenne. Cserélve lett több alkatrész is mint írtam.


Rendesebb sebesség mellett majdnem rendesen visszatér, csak nem pont középre.

Amikor nagyon látványos, az lassú kanyarodásnál jön elő.


Holnap megyek vissza szerelőhöz.

Lehet amúgy beállítás gond az is, hogy csak az egyik oldalon nem stimmel a visszatérés?

2018. febr. 8. 08:47
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha sérült az alváz hiába lengőkar meg akármi csere. Sosem lehet beállítani rendesen.
2018. febr. 8. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 D. Brasco ***** válasza:
100%
Nem tudom mi meg mekkora lehetett a baleset,de valoszinuleg a futómű bekőtési pontjai sérultek,vagy arrebb nyomodtak......eleg csak par mm es a futóműgeometria mar el is ment.........utána nincs az a szaki aki rendesen be tudja állitani higy minden olyan legyen mint volt
2018. febr. 8. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Az első felni megsérült. Még saját lábon jöttem haza, sőt még megtettem vele egy jó adag utat, tehát nem tört ripityára, de rossz volt és cserélve lett.


Nem tudom, hogy sérülhetett e az alváz, egyik szerelő se mondta, hogy gond lenne (persze nem jelent semmit).

2018. febr. 8. 09:48
 7/7 anonim válasza:

Bár régi kérdés, de azért írok hátha olvasod. Amikor egy kocsinak alátekered a kormányát, akkor az ívbelső kerék megemelkedik és ha jó a kormánymű akkor az ívbelső keréknek és a külsőnek is nagyjából azonos szöget ad. Ha a kormányközép nem középen van, akkor a belső nyomtávrudakkal meg lehet oldani, hogy a kormány középállásban egyenesen menjen, de balra illetve jobbra más lesz a kormány fordulatok száma, ezt célszerű először ellenőrizni. Ha ez tökéletes akkor jön a következő lépés az utánfutás. Fogj egy centit és mérjed meg a kocsi tengelytávolságát mindkét oldalon, ha nem azonos, akkor a futómű bekötési pont vagy a segédalvázkeret károsodott, hiába állítod be gyári értékre az összetartást nem fog egyenesen menni az autó. Harmadsorban a kerékdőlés kérdése. Ha Mcpherson típusú golyalábas felfüggesztése van a kocsinak akkor simán lehetséges, hogy a gólyaláb károsodott, nem látszik külsőleg rajta, de ha a futóműves ellenőrzi a dőlést akkor látszik a hiba.


Szóval akkor leírom e helyes menetet

1.segédalvázkeret ellenőrzése és bal és jobb oldalon tengelytáv mérés, oldal sérült autóknál szinte mindig probléma van vele

2. ha az elsővel minden stimmel, akkor a gólyalábak és toronyszilentek, csapágyak ellenőrzése, könnyem forog, nem lötyög.

3. Ha minden rendben van, akkor ellenőrzöd, hogy a kormányközép valóban a fogasléc közepén van, ellenőrzöd balra-jobbra a kormányszöget

4. Ha minden tökéletes, akkor jön a szerelő hanyagsága, vagyis megkérdezem tőle, hogy mindkét oldalon cserélt lengőkart? Mindkét oldalon cserélt gólyalábat vagy csak a sérült oldalon? Ennek azért van jelentősége, mert az utángyártott alkatrész lehet hogy nem méretpontos, és a felemás futómű tud csuda dolgokat művelni, éppen ezért mindig párban kell cserélni és azonos gyártmányúra.

2022. máj. 26. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!