Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A sok hőterhelés, tehát...

A sok hőterhelés, tehát sokszori magas hőmérsékletre melegedés és lehülés az a csavarkötést jobban meghúzza vagy előfordulhat hogy inkább lazítja?

Figyelt kérdés
2018. febr. 23. 08:51
 1/3 D. Brasco ***** válasza:
Legfőbb képpen összerohasztja!
2018. febr. 23. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Így van!

Általában a csavar és a befogadó elem is egyformán tágul és zsugorodik az erős hőmérséklet változáskor.

Gondoljunk csak a kipufogórendszerek csavarjaira.

Meg vannak húzva vagy adott nyomatékra, vagy csak érzésre, nem lazulnak fel, de kegyetlenül összerágódnak.

Néha az anya sem jön le, sőt a tőcsavar is annyira beleég a blokkba, hogy újra kell fúrni, méretezni, menetezni.

2018. febr. 23. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Hideg motornál sokat tudnál utánhúzni egy hengerfej csavaron, sok gyártó szigorúan megadja a HF tömítéseknél a meghúzási nyomatékokat, meg főleg utána kell-e még húzni.

Jó példa erre a renault csodamotorja az F8Q, ami pár autóban döntve van beszerelve, ezért a hátsó HF csavarokat nem lehet utánhúzni. Ki is megy a tömítés a többségnél.

2018. febr. 23. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!