Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért működik sokkal dinamikus...

Miért működik sokkal dinamikusabban az egész autó ilyen minusz vagy minusz közeli hőmérsékleten?

Figyelt kérdés

Mikor aznap először indítom az autót és környezeti hőmérsékleten van a motor meg az egész berendezés (Nissan almera 1.5 benzin sedan), olyan gyönyörűen és könnyedén csusszan be a sebességekbe a váltó, hogy szinte élvezet váltani. A gázpedálra is olyan szépen reagál a kocsi, mintha 15 lőerővel több lenne benne.

Az alapjárat üresben kicsivel 1000 felett van. Valamint akkora a nyomaték, mintha egy dízelben ülnék. Ha 1-esben felengedem teljesen a kuplungot gáz nélkül, simán elgurul a kocsi kb. 5-el.


Aztán ahogy felmelegszik üzemi hőmérsékletre a motor, meg már jártam vele 4-5 kilométert akkor elillan ez az egész "csoda".


Mi ennek az oka?



2018. febr. 24. 23:50
 1/6 anonim ***** válasza:

Alapból hidegben jópár lóerovel erosebbek az auto mint kanikulaban, a levego surusege miatt.

Viszont te nem ezt erzed, mert irod hogy meleg motornal elillan a csoda. Ez nem normalis dolog, akkor kene a legoptimalisabban mukodnie. Szerinte at kene kell nezi az autot, foleg a benzin levego keverek kepzes szabalyozasi lancat!

2018. febr. 25. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Hideg motornál nem szabályozza 1:17 re a benzin levegő arányát(ez a leggaudasagosabb) hanem akár az első mpekben 1:3 is lehet az arány.

Csak meleg motornál kezd működni a lambdaszonda.


1:13 keveréknél a legerősebb, de sokat fogyaszt, pont ezért érzed hidegen erősebbnek.


Erre azért van szükség, hogy hideg állapotban pl kicsapodott benzin miatt, etc.menjen rendesen az autó. Amint üzemi hőmérsékleten vagy, a lambdaszonda működésbe lép

2018. febr. 25. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Második jól írja, a hőmérséklet miatt dúsabb keveréket kap a motor, ami miatt kicsit erősebbnek fogod érezni.
2018. febr. 25. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Valami gond lesz ott, hidegen nem lenne szabad erősebbnek érződnie.
2018. febr. 25. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A dúsítás az oka hideg motornál, ahogy írják a többiek.

A másik oka, hogy az intercooler is úgy működik, hogy a hideg lehűtött levegő egységnyi térfogatában több oxigén molekulát tartalmaz.

Amíg hideg a motor több az oxigén, több a befecskendezett benzin, ezért erősebbnek érzed.

A váltó már más kérdés. Elvileg a hideg dermedt váltóolajnál kellene nehezebben mozognia.

2018. febr. 25. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Nyilván az is igaz, hogy dúsabb keverék jobban megy tőle, de alapjában a magasabb alapjárat miatt érezni erősebbnek. Amikor pedig bemelegszik, akkor sem a motor gyengül el, hanem csökken az alapjárat.
2018. febr. 25. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!