Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mibol kene allnia a kotelezo...

Mibol kene allnia a kotelezo 30 ora vezetesnek?

Figyelt kérdés

Szeretek vezetni,elvezem is,de amikor beulok az oktato holgy melle vegig csend van,szorongva erzem magam es csak akkor beszel hozzam,ha epp leszid valamiert.


Tobb kerdes is felmerult mar bennem:

- Heti egy alkalom (1,5 ora) eleg e ahhoz,hogy legyen egy kis rutinja az embernek?

- Normalis e,hogy a parhuzamos parkolast egyatalan nem gyakoroltuk meg sehol sem ?

- Normalis e,hogy autok koze meg nem parkoltunk be merolegesen?

- Az ora elejen 15perccel kesobb kezdunk,majd a vegen 10 perccel elobb vegzek.

- Vezetes kozben leszid,hogy sokkal tobb orat csinalok igy magamnak,ahogy benazok.

- a kotelezo 30 ora megvan,de semmit se mond a vizsgarol,hogy milyen kozel/messze van e.


En igyekszem es szeretnem,ha elvezetesen telnenek az orak,nemugy,hogy gyomorgorcsom van elotte.

Erdemes lenne oktatot valtanom,vagy felesleges ?

Koszonom elore is



2018. márc. 5. 15:44
 1/4 anonim ***** válasza:
Én váltanék, így semmi értelme. Vizsgán akár egy parkoláson is meg lehet bukni, ha összeszeded a hibavonalakat. És ha nem gyakoroljátok, akkor ez sajnos esélyes. Így ahogy ő "tanít és magyaráz" mindent lehet, csak tanulni nem. Lehet, hogy kicsit drágábban jössz ki, de válts oktatót (ha kell iskolát is), vegyél még pár órát az új oktatónál, ahol direkt a parkolásra mentek rá, meg ami még nem megy, és jöhet a vizsga.
2018. márc. 5. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Velem is hasonló volt, leváltottam. Szerintem váltsd le te is, nem kerül semmibe, és nem is vagy köteles magyarázkodni. Hívd fel az autóiskola főnököt, és mond, hogy másikat szeretnél, aki jobban ráér. Nekem a 2. oktatóm jobban ráért, türelmesebb volt, és jobban is elmagyarázott mindent. Mi úgy csináltuk, hogy alkalmanként 2 órát vezettünk, heti 2-3x. Volt amikor ott maradtam még, hogy nézzem a másik tanuló vezető hibáit hátulról.


Persze ő is idegeskedett velem ha béna voltam, akkor határon belül természetesen elfogadtam a kritikát. Vele sikeresen levizsgáztam 3.-jára. Ha azt mondja, hogy még nem állsz készen, akkor hidd el, hogy nem vagy még alkalmas a sikeres vizsgára (de ezt te is látod magadon).

Ha akarod, akkor válthatsz 5x is oktatót, jogod van hozzá, és nem kerül semmibe.


Ami a legfontosabb, hogy ne izgulj amikor ott ül mögötted a vizsgabiztos! Vezess úgy, ahogy megszoktad az oktatóval. Én emiatt buktam meg. Alap dolgokat elfelejtettem, ami egyébként kapásból ment, de remegtem, levegőt alig kaptam, amikor odaült mögém a vizsgabiztos.

2018. márc. 5. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Az mondjuk alap, hogy az oktató és a tanuló kommunikál egymással, ha van kérdése a tanulónak megkérdezi az oktatót, és az válaszol.

Azt nem lehet kívülállóként megválaszolni, hogy a 30 óra gyakorlás után hol kellene tartani, vannak, akik 30 órával levizsgáznak, egy másik tanuló meg ugyanannál az oktatónál 50 óra után sincs még vizsgára kész szinten.

Egy óra 45 perc gyakorlás, ezt illene tartani, de a 60 perc tévedés a tanuló részéről (ha annyit gondol)

A tananyag a gyakorlati oktatásokon is fejezetekre van bontva, mint a KRESZ könyvekben, legfeljebb a sorrend más, és ez oktatótól függően is változhat.

Kezdödik a jármű kezelés gyakorlásával, aztán "csak" haladás az úton, később kanyarodás jobbra, balra - és ha ez már megfelelő szinten megy, lényeglben akkor kezdődik a szabályosan közlekedés tanulása.

Amikor én tanultam vezetni, indulás előtt az oktatóm mindig elmondta, hogy az adott napon mi lesz az amit tanulni fogunk, mi lesz az új a többi, már tanult mellett.

Már nem emlékszem minden részletre, de nagyjából:

1 - jármű kezelés

2 - haladás az úton (sávot tartani, olyan helyen, ahol alig van forgalom), késöbb kanyarodás jobbra, balra.

3 - párhuzamos közlekedés, besorolást jelző táblák figyelése, sávtartás, jobbra, balra kanyarodás ( nem csúcsforgalomban, de itt már nem csak mi voltunk az úton)

4 - gyalogosok, kerékpárosok (elsőbbség adás)

5 - megállás, várakozás, szabályoknak megfelelően (öárhuzamos parkolás, jobbra előre, szegély mellé)

6 - egy íves megfordulás, szabályosan.

7 - buszsáv

8 - villamos

9 - egyenrangú útkereszteződések

10 - parkolások.


Biztos van olyan, amit kihagytam, nem is a pontos sorrend a lényeg.

X óra után megkérdeztem, miért nem voltunk még olyan helyen, ahol egyenrangú útkereszteződések vannak.?

Azért, mert most az még korai, oda akkor megyünk, amikor már a benti dolgokra nem kell külön figyelni...

Tudom, vannak oktatók, akik a gyakorlás kezdetén egyenrangú útkereszteződésekben közlekedést gyakoroltatnak, parkolásokat.

Nálunk ez volt a két utolsó fejezet.

Ez nem azt jelenti, hogy előtte nem álltunk be merőlegesen egy parkolóba sem, de akkor még nem az volt a lecke.


Vizsgára akkor lehet menni, ha minden "fejezetet" olyan szinten megtanult a tanuló, hogy legyen esélye levizsgázni.

Ez lehet 30 óra, 50, vagy több.

Néma oktatótól viszont nem lehet tanulni.

2018. márc. 5. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Eloszor is koszonom szepen a valaszokat,ugy nez ki valtani fogok,foleg ha sokan ezt tanacsoljatok.

Igen,ugy vagyok vele en is,hogy inkabb fizetek tobbet, csak tudjam amit csinalok es elvezettel tegyem. Mert jelenleg ugy erzem,hogy vizsga messze van...de ha el is erkezik,akkor ezzel a oktatoval fix,hogy nem lennek nyugodt. Mert volt mar,hogy kerdeztem tole meg az elejen,de ugy valaszolt mar mint egy hulyenek azzal az indokkal,hogy ezt mar elmondta. Es en ugy gondolom,hogy ha kerdezek valamit akkor igenis az a dolga,hogy tobbszor is elmondja akar.

2018. márc. 5. 20:01

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!