Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tanuljam meg jól a...

Hogyan tanuljam meg jól a fékezést?

Figyelt kérdés
Holnap lesz a második gyakorlati vezetés órám. Az előző elég jól ment, de a fékezés nem volt a legjobb. Olyan volt, mintha satuféket nyomtam volna, holott alig nyomtam meg a féket. Hogyan lehet ezt elkerülni? Ha csak picit nyomtam, akkor nem lassult az oktatóautó, ha picit jobban, akkor meg egyből headbangeltünk az oktatóval. Nem lett amúgy nagyon ideges, csak mondta hogy jobban figyeljek majd rá. Szeretném javítani ezt, de hogy lehetne? Csak gyakorlással, és reménykedek, hogy legközelebb nem bólogatunk?

2018. márc. 13. 08:55
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Ėrzėssel. Nėzd meg hol lassul, hol satuzik, aztán lődd be a megfelelő lábnyomást. Mást nem nagyon lehet erről mondani.
2018. márc. 13. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Létezik olyan, hogy túlérzékeny a fék egy autón, csak ránézel, és már blokkol.

Szívás egy ilyenbe átülni olyanból, ami fokozatosan fékezhető, nagy pedálúttal.

Én pl egy ignisbe ültem át egy öreg opelból, mint a bakkecske, kb úgy mentünk utána.

2018. márc. 13. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Gyakorlás kérdése az egész. Meg persze érezni kell az autót(és az autó műszaki állapota se teljesen mindegy).

Pl ha relatív új autón tanulsz, ami még nem lett leharcolva, akkor jól lehet érezni azt, hogy a pedál a felső 1/3-ad részén már fogni fog. Ilyenkor elég finoman fokozatosan nyomni, mert ha hirtelen nyomod be, akkor lesz ez a satufék hatás.


Ha régebbi az autó és a fék se olyan új már, ott már lehetnek eltérések.


Egyszerűen rá kell érezni. Ha már többet fogsz vezetni és megszokod az autót is, akkor már nem lesz ezzel gond.

2018. márc. 13. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
57%

Teljesen természeres, a fék használatot is gyakorlással lehet megtanulni.

Leírni nem igen lehet a fékezés technikáját, de rá fogdz majd érezni, mikor, és milyen erővel kell fékezni, hogy szépen lassuljon az autó.

Talán annyit lehet elmondani, hogy a vészfékezések kivételével ne hirtelen taposs a fékbe, érzéssel nyomd a pedált, és olykor lazitani is kell rajta.

2018. márc. 13. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, akkor gyakolunk az oktatóval. Remélem mihamarabb ráérzek.

Mennek a zöld kezek. :)

2018. márc. 13. 10:19
 6/10 anonim ***** válasza:
Rákérdezek: Francia autó?
2018. márc. 13. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Te vagy a második aki kérdezi, miért, ez a francia autók sajátossága? :D Mindenki óva int tőlük :D


Amúgy Skoda

2018. márc. 13. 14:32
 8/10 anonim ***** válasza:
Semmi köze ennek a jelenségnek ahhoz, hogy milyen autóról van szó.
2018. márc. 13. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Igen, nekem az a tapasztalatom, hogy a modern francia autóknak hiperérzékeny a féke, ezért kérdeztem. Lehet, hogy már más gyártó is átvette tőlük ezt az undorító karakterisztikát, de szerencsére nem ez a jellemző.
2018. márc. 13. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Azért a németeknek is nagyon harapós a féke, ha nem vigyázol. Sőt, minden modern autónak. Ez természetes amúgy kérdező, főleg egy óra után. A jobb lábad muszáj lesz nagyon érzékenyre szoktasd, mert ugye a gázpedált is sokszor nagyon finoman kell simogatni (fogyasztás, miegymás miatt), a féket úgyszintén csak simogatni kell.
2018. márc. 13. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!