Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorgumi bekoptatás?

Motorgumi bekoptatás?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy úgy kell bekoptatni, hogy fokozatosan döntöd és melegíted.

De azt a kis csúszós réteget valami oldószerrel le lehetne szedni a gumi károsítása nélkül? Vagy csak egy sima mosás segítene?



2018. máj. 19. 11:59
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Azt le kell koptatni. Ne használj semmilyen vegyszert gumira, főleg a futófelületre.
2018. máj. 19. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"Tudom, hogy úgy kell bekoptatni, hogy fokozatosan döntöd és melegíted."


Rosszul tudod. Közúti motorozáshoz semmi ilyesmi nem kell. A formaleválasztó réteg le fog kopni magától, nem kell semmi sem hozzá, ahogy azt helyesen az előző válaszoló is megírta. Annyi, hogy ilyenkor tényleg jobb egy könnyedebb túrát tenni (70-100km), mint mondjuk rögtön küldeni neki ezerrel.


Pálya motorozásnál szoktak volt melegítő paplant használni. Nem arról van szó, hogy nem lehet egyből döntögetni a motort a pályán - hanem sokkal inkább arról, hogy hidegebb gumikon nem tudsz féktávot venni, nem érzed a csúszás határt, kigyorsítani sem tudsz rendesen.

Tehát arról van szó, hogy felmész a pályára, mész pár bemelegítő kört és utána lehet nyüstölni a stopper órát.


A bemelegítő körről egy személyes élmény:

Én motoroztam anno együtt Talmácsival és Dudás Péterrel a Hringen. Egészen pontosan én is pályán voltam amikor ők is :).

Az úgy volt, hogy mentem mögöttük, egész jól tudtam tartani a tempót, büszke voltam magamra. Aztán persze kiderült, hogy ők csak a melegítő körüket csinálták - ami nálam már kb a max volt és amikor elkezdték tolni komolyan a gépnek akkor a fasorba se voltam - én meg realizáltam, hogy nem tudok motorozni.

2018. máj. 19. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat, én csak közúton megyek. Mennyire merjem

dönteni? Gondolom csak akkor fog lekopni oldalról ha döntöm is. Mire figyeljek?

2018. máj. 19. 23:39
 4/4 anonim ***** válasza:

"Én csak közúton megyek"


Szíved joga,de ha döntögetési ambícióid vannak,akkor én azt mindenképp egy pályán ( Hring, Kakucs, Rábaring stb...) tenném. Jobb a tapadás, van bukótér, nem fog szembe jönni veled senki sem.


Általánosságban addig biztosan döntheted amíg a lábtartó koptatócsavarja leér.

Ha rosszul ülsz a motoron, nincs jó helyen az egész mutatvány súlypontja akkor perec lehet a vége.


Legyen jó minőségű, ne legyen túl hideg az aszfalt. Tehát esős, nedves ésvagy hűvösidőben nem próbálkozz a rinyacsík eltüntetésével.


Nem kell gyorsan menni egyébként, akár egy parkolóban is meg lehet ijesztegetni a térdkoptatókat:


www.youtube.com/watch?v=gj3Ochs3Sgo


www.youtube.com/watch?v=IWeS-6g7Htk


Bár megmondom őszintén ezeken közúton én nem sok értelmét látom. Én legalábbis nem szoktam olyan gyorsan menni, hogy szükség legyen rá, hogy levigyem a súlypontot kanyarodás közben.

2018. máj. 20. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!