Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson sr50 ELBA akksi nélkül...

Stone007 kérdése:

Simson sr50 ELBA akksi nélkül nem ad le csak 1 volt töltő feszt miért lehet ez?

Figyelt kérdés
Még nem vettem akksit csak újra lett kábelezve egy Simson sr50 az indexeket egy 12v adepterről probaltam ki.Egyebkent minden működik ugy ahogy kell csak nekem ez a töltő fesz nem stimmel.

2018. jún. 4. 12:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Hogy méred ezt a töltőfeszültséget?
2018. jún. 4. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Az akkumulátor kivezetésein van kb 1 volt feszültség
2018. jún. 5. 01:06
 3/11 anonim ***** válasza:

Értem.

3 Dolog lehet, vagy az ELBA rossz, vagy az egyenirányító, vagy töltő tekercs.

Első körben csatlakozz az egyenirányító azon részére ami a töltő tekercsből jön. Állítsd váltó feszültségre az multimétert és mérjél rá. Távoli emlékeim szerint olyan 28-36 V között kellene mérni, ha jó a töltő tekercs. Az egyenirányító a felső fedél alatt van, a csatlakozó mező alatt ( a gyári állapotú SR50en gyantába van öntve és 4 csatlakozó áll ki belőle ).

Ha ez OK, akkor diódás méréssel ellenőrizni kell az egyenirányítót. Nem tudom mennyi ismereted van ezen a téren, sajnos emlékezetből nem tudom a csatlakozó kiosztást, a lényeg, hogy a diódáknak a pozitív sarok felé vezetni kell, visszafelé szakadást kell mérned.

Az is megoldást ha egyenfeszültség módban rámérsz és nézed mit látsz. Itt is hasonló, legalább 20 V feszültséget kellene mérned.

Ha ez is ok, akkor fel kell tenned egy feltöltött akksit. Azt kell látnod, hogy maximum 13,6 - 14 Vra megy fel az akksi kapcsolfeszültsége amikor röfögteted a motort.


Remélem valamennyit tudtam segíteni, ezzel talán ki tudod mérni hol a hiba.

2018. jún. 5. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Simson ELBA akku nélkül használva = az ELBA elhalálozik.

Ne használd akku nélkül!


Az ELBA működési elvéből adódóan, az egyenirányított, de nem szűrt egyenfeszültségből (amelynek a csúcs feszültsége és a frekvenciája folyamatosan is változik) az akku pillanatnyi töltöttségéhez igazodó "impulzusokkal" tölti az akkut.

Akku nélkül esélyed sincs "töltő" feszültséget mérned...


Lényeg, nem úgy működik, mint egy feszültség generátor.....

éppen olyan, mint egy korszerű feszültség töltő, ami szintén nem ad semmilyen feszültséget, amíg az akku rá nincs kötve.

2018. jún. 5. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

"Simson ELBA akku nélkül használva = az ELBA elhalálozik."


Ezt elmagyaráznád légyszives miért gondolod? Nem kötözködöm, érdekel. Én láttam eredeti és a modernizált ELBA kapcsolást is, gyakorlatilag egy komparátor működtet egy áteresztő tranzisztort. Miért halálozik el szerinted ha nincs rajta akkumulátor?


Simán lehet, hogy én nem értek hozzá, azért kérdezem, nem kötözködésből.

2018. jún. 5. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Villanyszerelő vagyok valamennyit konyitok az elektronikahoz is,de ez nekem is fura hogy akku nélkül az Elba megdöglene.Ma vettem akksit holnap belerakom es leírom mi a tapasztalat.Csak nekem az volt a fura míg egy sima S51B Simsonnál akksi nélkül is tudtam mérni a fesszab után töltőfeszt itt pedig sajna nem.
2018. jún. 5. 21:29
 7/11 A kérdező kommentje:
4-es válaszoló remelem igazad lesz,hogy akksi nélkül nem lehet feszkót mérni a kivezetéseken
2018. jún. 5. 21:31
 8/11 A kérdező kommentje:
Na benne az akksi motort járatva 13,7 V feszültséget mérek az akku kivezetésein.Az ugy rendben van szerintem mi?
2018. jún. 6. 15:58
 9/11 anonim ***** válasza:
Igen, szerintem ez egy elég jó töltőfeszültség. Nálam eleve 12 - 12,5 V között volt az akksi kapocsfeszültsége, leállított motornál. Beindítva, mint írtam volt, 14 V alatt volt picivel. Azt nézd meg, hogy minden fordulattartományban stabilizálja e a cucc a töltőfeszültséget.
2018. jún. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Mértem alapjárat és kb 3/4 gáz közt olyan 4-5 tized volt különbség van
2018. jún. 7. 00:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!