Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért bontanak külföldröl...

Miért bontanak külföldröl behozott autokat itthon magánszemélyek?

Figyelt kérdés
Facebookon sok csoportban látom, hogy "xy tipusu auto bontodik, minden alkatrésze elado" stb. Ennyire megérné otthon szétbontogatni autokat, hogy erre ennyien rámentek? Gondolom ez illegális, föleg a motort eladni belöle stb. Ennyire nincs félnivalojuk?

2018. jún. 11. 04:23
 1/8 anonim ***** válasza:
13%

Nyugaton nem árulnak bontott alkatrészeket, csak törött autókat egyben.

Annak sok oka lehet, hogy a kintről behozott roncsot miért "kilóra" árulják itthon (nem érdemes, nem lehet megjavítani, vagy már eleve azért hozták be, mert kellett belőle egy fődarab, a többi eladó, stb.)

A kintről behozott autókra itthon is kell még jelentős összegeket befizetni, ha forgalomba akarják helyezni, és esettenként nem is éri meg - mit kezdjen vele?

Az, hogy bizonyos csoportokban sok ilyen hirdetést látsz, nem azt jelenti, hogy tömegek csinálják, mert jó üzlet, sőt inkább csak a menthetőt akarják úgy menteni, autót akartak olcsón behozni, és kiderült, hogy csak ócska vas

2018. jún. 11. 05:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
63%
"Nyugaton nem árulnak bontott alkatrészeket" hulyeseg, ugyanugy van bonto itt is
2018. jún. 11. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Igen, ennyire megéri bontani. Félnivalójuk pedig nem nagyon van: a rendőrségnek az automatára állított szupertraffipax munka nélkül is jól jövedelmez, a Facebook-csoportokban illegálisan bontott autóknál még nyomozni is kellene, az meg nem jó. Egyébként is: ha megtalálják a város széli portán okosba' bizniszelő Jóskát, sokat nem tudnak vele kezdeni. Ha pénzbírságot kap, nem fizeti be, bejelentett munkája nincs, így nem tudják levonni a fizetéséből, a börtön lehet, hogy nem ismeretlen neki és nem is nagy kitolás, hogy pár hónapig ingyen van a szállás és az étkezés - akkor meg mit érnek el nála?
2018. jún. 11. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ennyire megéri.

Gondold végig, be nem vallott jövedelem (semmiféle járulékot nem fizetnek utána), kint a balesetes vagy csak szimplán "már nem éri meg javítani" autókat néhány száz euro-ért elhozzák. Itt meg kiárulnak belőle százezreket. épszerű típusoknál ebből nagyot lehet szakítani

2018. jún. 11. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Valójában nem olyan nagy bolt mint sokan gondolják, ahhoz nagy tételben kellene foglalkozni vele, de akkor meg hamar felfigyelnek az emberre. A legtöbbször arról van szó, hogy a saját autójuk javításához olcsóbb behozni kintről egy megfelelő donort, vagy akár itthon megvenni egy külföldi papíros autót, mint a bontóban vagy üzletben megvásárolni az alkatrészeket. A maradék alkatrészeket meg eladják a neten és akkor minimális költségből megvan a javítás. Egyébként a motor is eladható belőle teljesen hivatalosan, ha a papírjaival igazolod a származását.
2018. jún. 11. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

5-ös, valójában az.

Nekem volt Golf IV-m, többen bontanak életvitelszerűen, de másodállásban pl. Golfokat az országban. Gyakorlatilag 3-5 autó van mindig készleten. Amikor nagyjából szétszedték, hozzák a következőt. Elég szépen élnek belőle

2018. jún. 11. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Azért külföldit, mert annak nincs nyoma (magyar autót nem lehet kivonni a forgalomból bontási igazolás nélkül, azt meg nem adja ki a bontós csak ha ott hagyod a kocsit).


Van amit megéri van amit meg nem. Pl. idősebb "gyűjtős" kocsikat simán megéri.

Anno volt régen egy 80-as Audi cabriom. Mondanom sem kell, hogy azért volt vele szinte mindig valamit, amivel foglalkozni kellett :)


Nos az ilyen autókat 1000-2000 EUR között dobálták nyugoaton már utánad néha meglepően jó állapotban. Papírozni nem érte meg a drága regadó miatt. Viszont egy elfogadható ( = értsd egy normálisan ápolt 20 éves belső) bőr belső önmagában megért 5-600 EUR-t, egy jó minőségű gyári tető is 50-60e-t, egy hardtopról nem is beszélve, ami 1000-et minimum. De 20-40e-t értek kormányok, gyári műanyag gombok 2-3e forint darabja, egy gyári felni egy 100-as (20e-ből felújítva ha nincs szétpadkázva). És ez még csak a nagyon kelendő cuccok. Ha nem törött az autó akkor ott volt az összes kasztnielem. Mivel kadmiumozott sosem rohad csak ha törik, így aki törte a kocsit inkább cserélte, nem kalapáltatta.


Több srác is csak ezzel a modellel foglalkozott, 2-3 kocsit hozott teherautóval visszfuvarba és pár hónap alatt kiárulta szinte az egészet. A maradékot meg felflexelte és ment a vasba.

2018. jún. 11. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Mert rohadt jó üzlet. Ismerek embert aki ezt csinálj (illegálisan persze), vadiúj X6-os BMW-vel jár, és van 2 óriási villája.
2018. jún. 11. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!