Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha elromlik a fék út közben,...

Ha elromlik a fék út közben, akkor mi a teendő?

Figyelt kérdés
Nagyon kívàncsi vagyok erre....de 120-160 km/h-es sebbeség között, romlik el, akkor már biztos hogy meghalnánk? Vagy van megoldás?
2018. aug. 4. 10:09
 1/10 anonim ***** válasza:

Jobb mint a semmi, mondta egykor nekem valaki:

Ahogy beülsz a kocsiba, és egyáltalán bárhová mennél azonnal induláskor (nem előtte!!) ellenörződ,

Ekkora sebességnél több mindent figyelmed kell és nem pánikolni. Mielőbb ki kell fordulnod a forgalomból, és motorfékkel a lehető legjobban csökkenteni a sebességet, és csak a leges legvégén a kéziféket. Lehet, hogy nem fogsz megállni, és csattansz, de még se akkor lesz a veszteséged, és lesz esélyed megúszni, mint ha az általad írt sebességnél pánikba esel.

Rémisztő az ilyen helyzet tudom, volt részem benne.

2018. aug. 4. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
23%

Motorfék + kézifék.


Válts vissza a legkisebb fokozatba, amiben még nem leszabályzás feletti fordulaton pörög a motor.

A kéziféket csak annyira húzd be, hogy ne blokkoljanak a kerekek, mert akkor irányíthatatlanná válik az autó.

2018. aug. 4. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%
Arra figyelj még, hogy ha indulás előtt nyomkodod a féket, akkor levegőssé teszed, ami szintén elég gáz, tehát csak mindig indulás után satufékezz.
2018. aug. 4. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Már legalább 40-50 éve két körös a fékrendszer a legtöbb autón. Pont azért, hogy ha az egyik meghibásodik, még meg lehessen állni.

De tegyük fel, mind a két kör elszáll. Motorfék + kézifék még mindig ott van. 120-160km/h az nagy valószínűséggel autópálya. Ott pedig van hely az esetek nagy többségében megállni, vagy legalábbis manőverezéssel elkerülni egy ütközést. (Ritka az a szituáció amikor minden sáv, beleértve a leállósávot is, áll.)

2018. aug. 4. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
16%

vissza váltogaztsz, ha lelaássultál leállítod a motort, hea nem lejtőn mész megállsz.(kézifékkel besegítesz)


ha jön hírtelen egy hajtű kanyar amit csak 30 al lehet bevenni, és mikor fékeznél 100 ről akkor nem fog afék akkor nincs mit tenni mint majd jól feküdni a tepsiben:)

2018. aug. 4. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
18%

Mint a filmekben, sikítozni és ész nélkül nyomkodni a fékpedált :D

Sokféle szitu van,de ha pályán hirtelen kell fékezni és akkor derül ki hogy elromlott a fék akkor valószínű hogy nagy baleset lesz. Egyéb esetben vissza kell váltani és kióvakodni a leállósávba ,ott meg szépen kézifékkel leállni ,lassan nem tökig behúzva.

Egyébként akkor van még gond ,ha automata a kocsi és minimális a motorféke,akkor csak a kézifék segít.Meg esetleg lesúrolni az oldalát a leállósávban.

2018. aug. 4. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Ha az automatát visszahúzod a D alatti L, vagy 2, vagy ahány márka annyi féle állásba, ahol nem kapcsol feljebb, vissza fog kapcsolni, és lesz motorfék. Hagyományos olajkavarós automatára gondolok.

A moderneknek meg van kézi üzemmódja, azzal is szépen vissza kell kapcsolgatni.


Kéziféket csak a legvégén, mert könnyen eldobja a seggét. Ha csak állóhelyzetben működtethető rögzítőfék van az autón, az pech...

2018. aug. 4. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Ilyen sebesség autópályán van, ott meg viszonylag egyszerű, ha van lélekjelenlét.

Leállósávba húzódsz motorfékkel, végén kézifékkel megállsz és trailert hívsz.

2018. aug. 4. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Szolovjov ***** válasza:
100%

A 3-as válasz mekkora baromság :D

Remélem csak vicc volt.

2018. aug. 4. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Autópályán 160-nál ha elmegy a fék, az kissebb baj, mintha főúton 90-nél menne el a fék. Mert a főúton szinte bármikor adódhat egy olyan szitu, hogy muszáj fékezni, míg autópályán ügyességgel és kis szerencsével többszáz kilómétert le lehet vezetni anélkül, hogy a fékhez érnél. Persze ha észleled, hogy nincs fék, abban a pillanatban leállósáv, és motorfékkel visszalassítasz, amíg meg nem állsz. Főúton ugyanez. Főúton annyit tennék hozzá, hogy vészhelyzet esetén inkább húzd be az árokba az autót, vagy valahova, minthogy elüss valakit, vagy összeütközz egy másik autóval.
2018. aug. 4. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!