Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem tudom, milyen olaj van...

Nem tudom, milyen olaj van most az autómban. Tölthetek-e rá gyári előírás szerinti olajból?

Figyelt kérdés
Van egy használt, nagyon öreg autóm, amiből gyanúsan sok olaj fogyott el néhány hét alatt. A hűtővíz pikk-pakk eltűnik a kiegyenlítőből, múltkor fel is forrt. A kiegyenlítőben viszont nem keveredett a folyadék a motorolajjal, így elvileg nem lehet hengerfejes (ugye?). Ha valamelyikőtök ezt megfejti, az csak pluszpont, de ami engem alapvetően érdekelne: tölthetek-e pár decit az ajánlás szerinti 10W-40-es olajból úgy, hogy a leghalványabb elképzelésem sincs, most milyen van benne? Olajcserére nagyjából két hét múlva viszem az autót, szóval ez csak egy átmeneti állapot lenne, viszont nem lenne örömteli, ha addig besülne a motor olajhiány miatt.

2018. szept. 2. 14:50
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Hát azzal teszed tönkre, ha olaj nélkül használod. Ha dízel, és 250 ezer km-nél több van benne, 15W40-est is tölthetsz bele. Elöregedhettek a szelepszár szimmeringek, azért eszi az olajat.
2018. szept. 2. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Benzines, 260 ezer km van benne. Én is úgy gondoltam, hogy inkább legyen benne valami, főleg erre a pár száz km-re, amíg nem lesz megcsinálva, de gondoltam, azért megkérdezem. Köszönöm, a tippet is!
2018. szept. 2. 15:28
 3/14 anonim ***** válasza:
Tökmind1, mit de tölts rá, olaj nélkül ne legyen. A hűtőfolyadék szivároghat özön helyen, a nagy melegben a tartályból is kipárolog, ha nem zár jól a fedél.
2018. szept. 2. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Szóval akkor csak a megerősítés kedvéért: ha én most megveszem a legolcsóbb tescós 10W-40-es pancsot, és azzal feltöltöm a megfelelő szintig, akkor

1) zéró vagy nagyon minimális eséllyel okozok kárt az elkövetkező ~500 km során, illetve

2) zéró vagy nagyon minimális eséllyel áll meg az autó az elkövetkező ~500 km során, ugye?


Természetesen minőségi olajra fogom cserélni, de addig is kell valami, csak az első autóm és az első olajcserém előtt állok, kicsit félek azért tőle.

2018. szept. 2. 17:16
 5/14 anonim ***** válasza:
Egy Total 10w40-et öntesz bele, teljesen megfelelő, de ennyi erővel már a maradékot le is engedheted és úgy öntsd fel
2018. szept. 2. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

A hengerfejhiba nem feltétlenül jár az olaj és víz keveredésével. Ha olyan helyen van átégve a tömítés, vagy repedve a hengerfej, sokszor csak simán eszi (forralja) a vizet a motor. Az olajfogyás is sok mindenre utalhat, de leginkább arra, hogy hamarosan laposabb lesz a pénztárcád.

Az olajakat nyugodtan keverheted, nem lesz belőle probléma. A már említett Total Classic egy viszonylag olcsó de jó választás bele.

2018. szept. 3. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. A vége az lett, hogy mivel vélhetően még 500 km-t sem fogok menni, így tényleg a legolcsóbb lóhúgyot vettem bele. 6 deci bele is ment, most áll nagyjából a minimális és a maximális értékek közt a nívón az olaj.


Ha már így belejöttünk, akkor erre is rákérdezek: egyre nehezebben indul az autó. Elsőre minden alkalommal, viszont eddig elfordítottam a kulcsot és már ment is, most meg azért 4-5 másodpercig kell szenvedtetni, és akkor is olyan 500 körüli alapjáratot kapok (egy apró gázadás után megvan a fix 900 körüli egészségesebb járás). Ez is utalhat hengerfejhibára, vagy ez inkább akku, netán benzinpumpa?


A pénztárcám biztos, hogy nem lesz vékonyabb. 15 ezres javításokban benne vagyok, de egy 26 éves autón biztos nem cserélek motorblokkot. A minőségi motorolajat meg fogja kapni, viszont onnantól kezdve megy, amíg megy, ha megáll, akkor ott hagyom az út szélén és másnap megyek az okmányirodába kivonatni. Azaz előtte még utánanézek, a közteresek mennyire tolerálnának egy roncsot. Valszeg semennyire.

2018. szept. 3. 08:06
 8/14 A kérdező kommentje:

Jó, ez tényleg hengerfejes lett. Igazából már régóta volt egy rossz előérzetem, de abban reménykedtem, hogy ez olyan, mint amikor fáj az ujjad, majd amikor felmész a netre és megnézed, mi bajod van, kiderül, hogy agyrákod van és csak 2 napod van hátra az életedből - szóval csak beképzelem.


Aztán ma már városban is kinyomta a vizet (bár a hőfokjelző szerint a normális tartományban mozgott még így is), a haladásomat egy látványos fehér felhő kísérte, illetve az egyik hengernél egy folt is megjelent. Hívom a szerelőt még ma, remélem, azt mondja, csak a tömítés hibás. Reális ezért a 25 ezres javítási költség, vagy ez is 50-60 ezer lenne? Mert ha utóbbi, akkor részemről ennyi, irány a bontó.

2018. szept. 4. 13:02
 9/14 anonim ***** válasza:
Típustól függően 25e-től indulnak a munkadíjak. Erre még rájön a tömítés(ek) ára és ilyenkor az olajcserének is eljön az ideje. Esetleg a szelepek tömítettségét sem ártana ellenőrizni, a szimeringek cseréjéről nem is beszélve. Szóval, pillanatok alatt bele lehet szaladni egy kilóba.
2018. szept. 5. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
A szimmeringek egyértelműen csereérettek, mondták is nekem, de valami egészen elhanyagolható, filléres tételről beszéltek. Az olajcserének lassan ideje lett volna amúgy is, az sem nagy fájdalom. A 25 ezres munkadíj kb. 35 ezres tömítéscserét jelent, ami még korrekt, tehát ha megvan olajcserével együtt kb. 50-ből, akkor kell, de repedés javításáért nem fizetek. Egy 26 éves japánról van szó amúgy, típust azért nem mondok, mert beazonosítható lennék az alapján más fórumokon. Ezért is sajnálok rá minden fillért: nem tudni, egy ilyen öreg használtnál, mi lesz a következő (tippre a kuplung, az is ciripel), viszont autó mindenképpen kell már csak dolgozni járni is, másikra meg nincs pénzem... Fölös 100 ezrem meg végképp nincs, több adósságom van, mint saját pénzem. De hát ez a saját hülyeségemből fakad már. :)
2018. szept. 5. 08:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!