Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot 307 indítás után...

Peugeot 307 indítás után majdnem azonnal rángat. Motorhiba jelzés, Antipollution error üzenet. Gyújtótrafót újra cseréltem. Gyertyák 1évesek. Mi lehet az ok?

Figyelt kérdés
14 éves,1.4 16 szelepes benzines, KFU jelű. A hiba egy kétnapos leállás után jelentkezett. Lehetséges előjelek: a klímaszivattyú, kis valószínűséggel a generátor indítás után súroló hangot adott, amit okozhatott a motor alulról Brigéciollal való áttörlése, de inkább a kor. Továbbá hihetetlenül láttam, hogy ezelőtt egy héttel a pozitív saru nem volt rácsatolva, csak felülről érintkezett az akkusaruval. Semmilyen működési abnormalitás nem utalt erre. Gondolom, ha már a motor és így a generátor is jár, az akku hiánya nem lehet gond. Hangsúlyozom, semmilyen elektromos hibatünet, vagy a motor járásában semmi szokatlan nem volt a hiba jelentkezése előtt, ami teljesen váratlanul jelentkezett kétnapi leállás után. A motor azonnal indult, de kb két perc múlva a motor egyre erősebben kezdett rángatni, főleg alacsony fordulaton. Olyan, mintha egy, vagy két henger kihagyna, mert gázt adva simábbá válik a járás. Tíz percen belül a harmadik indításnál már megjelent az Antipollution error, ami pár éve már volt a gyújtótrafó fokozatos elromlása miatt, de úgy emlékszem, akkor nem gyulladt ki a motordiagnosztika lámpa, csak most. A trafó kicserélése újra nem változtatott semmit, csak egyszer próbáltam. Törölni kellene a hibajelzést? Vagy nem a trafó okozza a hibát? Minden javaslatot, segítséget köszönök.

2018. szept. 15. 14:20
 1/10 anonim ***** válasza:
Elég komoly motorhibának tűnik amit leírsz és erre azt kérdezed, hogy elég lenne-e töröltetni a hibajelzést... Vidd el mihamarabb szervizbe és addig egyáltalán ne is használd az autót, ezt tudom tanácsolni! Ha széthajtod és motort kell benne cserélni, akkor az nem lesz olcsó mulatság.
2018. szept. 15. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors reflexiót. Magam is így érzem. Különösen az után, hogy álló helyzetben próbáltam kissé magasabban tartani a fordulatszámot. A hibajelzések már a legelején megjelentek, majd kb. fél perc után a fordulat is egyenetlenné vált, egy pici robbanásféle hang is volt, és elkezdett rángatózva leállni a motor, amit már nem vártam meg, levettem a gyújtást. Még előtte egy huzallal 50 cm mélyen kitapogattam a kipufogót, hátha dugtak bele valamit, de semmit nem találtam, amúgy is jól jön belőle a mkipufogógáz, ha odatartom a kezem. Nincs benzin szaga se és nem is kormos. Még tanulmányozom az Internetet és várom az észrevételeket.
2018. szept. 15. 15:55
 3/10 A kérdező kommentje:

Amint említettem, a hiba kétnapos állas után, első indítás utãn fél prcen belül jelentkezett. Próbãltam magasabb fordulaton jãratni, nem használt. Próbãltam alapjáraton hagyni, 900 ról fokozatosan leesett és már mikor majdnem leállt, megemberelte magát, gyorsan felment 900-ra és ebbena ciklusban maradt. A

Akku lekötése, visszakötése, újraindítás nem használt. Olvastam, hogy valakinek segített hogy akku15 percig mindkét pólussal kepplekötve, majd vissza és csak gyújtás ráadva .15 percig -ekkor szedi össze a komputer a szenzorjeleket állítólag-, majd indítózás. Ennek az lett a hatása, hogy a rángatás eltűnt, a motor kvázi tökéletes lett, de az Antipollution faul és a motordiag lámpa rögtön indítás után mindig megjelent, Antpoll kis idő múlva eltűnt, de a motordiag égve maradt, miközben a motor gyakorlatilag hibátlanul járt. Levegőszűrőt kivettem, ellenőriztem, gyakorlatilag új, a rácsatlakozó vékony műanyag csöveket ellenőriztem, átjarhatók, légtömeg/légnyomásmérőt kivettem, a sárga bibéje kissé olajos volt, de nem koszos, fültisztító pálcikával, annak is csak a meghúzott vattahegyével megtörölgettem, visszaraktam. Semmi nem változott, motor jól járt, hibajelzések indítás után rögtön megjelntek. Nem mertem a kocsit használni a motordiag lámpa világítása miatt. Barát jött, hozott egy kódolvasót. Ugyanolyan kocsija van, már nagy tapasztalattal a hibák terén. Ő lambdaszondára gyanakodott. Hihetőnek tűnt elsőre. De kiolvastuk a kódot, valószínűleg a 15 perces játék törölt mindnt, mert csak egy kód volt: P0170. Az első injektion rail működés eltérése, túl gazdag, vagy szegény keverék. A hibakódot töröltük, újraindítva nem is jelent me, a diag lámpa sem égett. Tettünk egy 10 km-es utat, max 90-nel is, de többnyire városban. Nem jelntkezett a hiba újra. Közben volt leállás félórára, indítás, a hiba eltűnt. A tankban kb. 10 liter benzin lehet, mindig ÖMV-nél tankolok. Hetente többször megyek pár percet 90 felett kicsivel is. Szennyezett benzin? Eltömődött szűrő a benzinpumpánál? Ben zinellátási hiba? Légtömegmérő gond? Ezek lehetnek főként a P0170 kód okai. Van róla egy jó angol nyelvű oldal. Most kísértema sorsom, megyek, tankolok bele egy MaxMotion benzint és megnézem, kibír-e 30 kilométert.

2018. szept. 17. 20:12
 4/10 A kérdező kommentje:
Megoldva, igen nagy valószínűséggel a benzinben lévő apró szennyezés összeállt a kétnapos állás alatt és eltömítette az injektort. Amikortol a motor járása megjavult akkortájt hallottam egyetlen kicsi robbanást. Szerintem ez lehetett az a pillanat, amikor a befecskendezőből kilőtt a kosz és a mögötte lévő nagynyomású benzin. Mindenesetre attól fogva a motor rendesen járt, és a hibajelzések törlése után azok nem is jöttek vissza, kb. 80 km-t mentem azóta. Mindez a hibakóddal is összhangban van és olvastam hasonló eltömődés miatti Antipoll faultról mástól is. Kezdek nyugodtan aludni :)
2018. szept. 19. 21:52
 5/10 A kérdező kommentje:
Már többszáz km után is jó a kocsi. Most Bluetooth-os ODB 2 hibakód transzmittert keresek, hogy állandóan tisztában legyek a kocsi állapotával és azonnal lássam a legelső hibajelzést is. A kód, a kódok sorozata és a tapasztalt jelenségek megkönnyítik majd számomra a tisztánlátást.
2018. szept. 24. 12:21
 6/10 Fagyika007 válasza:
Benzin szűrő csere és,üzemanyag rendszer tisztító adalék sokat segít!
2019. júl. 23. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

A Peuget307-ben nincs külön cserelendő benzinszűró, csak a beöntőnyílás és a benzinpumpa konstrukció, nomeg a gyártói minőség véd a kosz ellen. Egyszer szétszedtem a tankot és a vízpumpát is kivettem, nem voltak szennyezettek kb. 10 év után.

Injektortisztító adalékot adtam hozzá kb. kétszer. Most, amikor visszatérve ezeket írom, 15 éves és nagyon enyhe fordulatingadozást érzek néha, de alig járok 90-es sebesség felett, ez is okozhatja.

2019. júl. 31. 08:48
 8/10 A kérdező kommentje:

Végül is rájöttem - a zöld könyv segítségével és némi gondolkodással - hogy a Peugeot 307 öntanuló, egyes alkatrészek cseréje után NEM kapcsolja be a lambdaszondás környezetszennyezés ellenőrzést azonnal, hanem anélkül megy. Ez a javítások egy részénél becsapja a szerelőt, mert azt hiszi, megjavította a hibát, pedig nem, csak most azt nem nézi az ECU (A második, megmaradt hiba a lambdaszonda körben van). Kb. 70km út után, ami alatt tanult, visszakapcsolja a lambdaszondás kört is és ekkor a hiba újra jelentkezik, a vezető meg idegbajt kap :).

Mivel a kocsi 17 éves volt, kitisztítottam az injektorokat, majd mivel még nem ismertem ezt a trükkös viselkedést, az újabb hibás üzemnél újakra cseréltem azokat. Megint ment egy darabig, majd újra rángatott. Speciális tünet azt indikálta, cseréljem ki a benzinpumpa relét. Kicseréltem, jó lett - egy darabig. Kódolvasó, gondolkodás és nem maradt más, mint a Lambdaszonda2 csere (1-est már pár éve cseréltem). Megjavult, tartósan, és ekkor állt bennem össze a kép, hogy a lambdaszonda kör - azaz környezetvédő luxus ellenőrzés - hibája esetén amíg alkatrészcsere miatt tanul, addig a lambdaszondakört nem veszi figyelembe. Ez tréfált meg többször, de amint a weben olvastam, egyes béna autószerelők ilyen esetre már ECU átprogramozást is végeztek. Természetesen az átprogramozásnak az lehetett a lényege, hogy ezt az öntanulásos képességet/időszakot likvidálták, vagy magát a lambdaszondák figyelembevételét... Az öntanulás alatt hangolja be az ECU az injektorok nyitvatartási idejét, hogy finoman járjon a motor, minden fordulaton.

Már csak egy nagyon enyhe megtorpanás maradt 1800ford körül, amitől még a kocsi élvezhetően vezethető volt, de a Kovács autó weboldala azt sugallta, a MAP szenzort ki kellene cserélnem és eltűnne ez is. Hozattam egyet az aliexpress-ről és betettem. Rögtön megjavult, de még a betanulás időszakában vagyok, mindenesetre valami azt súgja, tökéletes lesz :) mert a lambdaszonda köröm már hibátlan :)

Más kárán tanul az okos: 17 éves, 140ezret ment kocsinál ezeket az alkatrészeket tervszerű megelőző karbantartás jeligére cserélni kell:

két lambdaszonda, injektorok, benzinpumpa relé, MAP szenzor. És most látom tél végén: a termosztátot is cserélni kell majd. Meg a generátor csapágyakat. A vízpumpa cserélve volt a vezérműszíjjal, de mivel a hűtővíz keni, a hűtővizet is cserélni érdemes 1-2 évente. Lehet, hogy még további érzékelőket is cserélni fogok, ha hiba jelentkezik. A trafócsere is hibakódos volt, de nem trükköző. Gyertyák időben cserélve. Hengerfejtömítés, szelepszárszimeringek, vezérműtengely szimering, vezérműszíj, görgők cserélve. Klímaventi félvezetős szabályzó cserélve. Sebváltógomb cserélve. Kuplung cseréltetve. Fékolaj, féktárcsák, fékbetétek, hátsó lengéscsillapítók cserélve. Most kell majd a vezetőoldali berágott hátsó fékdugattyút cserélnem. Izzók elől/hátul cserélve. Ékszíj kétszer cserélve. Abroncsok cserélve. Cserélni fogom az indexkar-rugót.

2022. febr. 24. 23:58
 9/10 A kérdező kommentje:
Visszaolvasva a bejegyzéseimet, látom, hogy sok gondot meg lehetett volna takarítanom, ha a kocsi 14 éves korában kicseréltem volna az előbbi bejegyzésben tervszerű megelőző karbantartásként említett alkatrészeket (két lambdaszonda, injektorok, benzinpumpa relé, MAP szenzor.). Vagy még kissé korábban, amikor az első Antipollution error jelentkezett és a trafót cseréltem.
2022. febr. 25. 00:12
 10/10 A kérdező kommentje:
A korábbi felsorolásból az akku cseréje kimaradt, legalább hét évig bírta az eredeti. Most a negyedik van benne, de a harmadik cserét nem a gyengesége indokolta, más ok miatt cseréltem.
2022. febr. 25. 00:24

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!