Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Punto olajcsere?

Fiat Punto olajcsere?

Figyelt kérdés

Mehet bele 5w30-as motorolaj? (Mobil 3000)

Az autó amúgy 2004-es, 180ezer km.-el, 8 szelepes, 1.2-es motor.



2018. szept. 27. 20:15
1 2
 1/11 Sánta Sós Zoltán válasza:
5W40
2018. szept. 27. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
5w30 már árt neki?
2018. szept. 28. 05:19
 3/11 anonim ***** válasza:
Nem árt, csak meg fogja enni ~2000-3000 km alatt.
2018. szept. 28. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Milyet tegyek akkor bele?
2018. szept. 28. 10:14
 5/11 anonim ***** válasza:
48%
5W-40, ettől ne térj el, főleg ilyen futásteljesítménynél. De miért kéne bele vékonyabb? Miért nem jó a 40-es olaj? Egyébként télen rövid(ebb) utakra jobb lenne a 30-as olaj, de mi van ha kitavaszodik és autópályán padlózod a gépet? Ki fog csapágyasodni.
2018. szept. 28. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Napi szinten csak 10-15km-t mennék vele, nyáron mennék vele többet.

Akkor inkább 40-es?

2018. szept. 28. 14:55
 7/11 anonim ***** válasza:
Persze. Alapjaiban ez egy nagyon régi motorkonstrukció, tág csapágyhézagokkal, nem véletlenül nem ajánlja a gyár a 30-as olajat. Ha egy évben egyszer cserélsz olajat akkor maradjon a 40-es.
2018. szept. 28. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
48%

Igen mehet,bár én a 0W-30-ast öntenék bele.Jó választás.Én most bőven nem térnék ki az előttem válaszolók csapágy hézagolásos ,nem tudom honnan vette?Van egy tűrés,ami felett csattog már,és van egy ,ami alatt megszorul a motor.A korszerű és nem mai autók sem mehetnek alá és fölé.

A hideg motornak a hidegen is hígabb olaj a kedvező.Itt még a -5W előjelű is sűrű lenne a motor üzem melegre tervezett olajviszkozitásához.Még ekkor is sűrűbb mint ami az optimális lenne.

A meleg oldal viszkozitás az amire más vonatkozik.

Ezt az autó használati körülményei fegyelembe vételével kell megválasztani.Ha normál utcai használatra van,akkor az olaj viszkozitása a 30-as olajnál sem esik a kritikus viszkozitás alá,mivel az olaj nem melegszik ez fölé,mert elég hozzá az olajteknő körüli menetszél és a motor 100fok körüli vízhőfoka,ami az ennél melegebb olajat visszahűti valamelyest.A másik dolog a teljesítmény szintje az olajnak.Az eL szintű olajok már eltűnőben vannak a piacról.Inkább már ,csak M és N szintűek vannak jelen.Ezek már teljes mértékben kielégítik az utcai autók követelményeit a 30-as olaj használatával.Itt a viszkozitása(cgs) nem tud a kritikus, optimális szint alá süllyedni.Ez az optimális szinten belül marad.

Más a csapatós használat és a versenyre is használt autóknál.Itt már ajánlatos figyelembe venni a körülményeket.Ide már inkább kell a 40-es és az 50-es olaj is,sőt már kellhet egy gondosan megtervezett olajhűtő közbe építése is.hogy az olaj ne érje el a kritikus melegedést az optimális viszkozitás miatt,és ahol már kicsapódnak bizonyos alkotóelemei és ne érje el a kokszolódási hőmérsékletet a magas hőfoknak kitett alkatrészeken.

A 180e km-es ,rendszeresen karbantartott,utcai használatban lévő motornál még nem valószínű,hogy lennének olyan alkatréz kopások,hogy csak 40-es olaj kellene,hogy kevesebbet fogyasszon ebből.

Én az előttem lévő hozzászólások ellenére egy kitünő állapotú motorba merem javasolni a 0w-30-as olajat,mert ez a motor emelkedő hőfokával is arányosan alacsonyabb hőmérsékleten is gyorsabban közelít az optimálishoz,mint egy negyvenes,de normál körülmények mellett nem is hígul a kritikus szint alá.

Még másik előnye,hogy főleg télen,de nyáron is gyorsabban eljut a kenési helyekre hidegen indítás után,kevesebb ideig maradnak kenés nélkül az alkatrészek és kevésbé terheled az önindítót,akumlátort.

A MOBIL motorolaj márka is jó választás,de kinek a pap,kinek a papné.Sokan mást használnak és arra esküsznek.

Ha lenne még kérdésed,mert valami kimaradt,ami érdekelne,akkor kérdezz nyugodtan.

2018. szept. 29. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Mivel olajcsere előtt állsz,azért egy gondosan megválasztott,minőségi olajszűrű is kell,mert az alsó kategóriásokkal szokott gond lenni.Visszaengedik az olajat a rendszerből,kisebb áteresztő képesség egy másik, a méretében megegyező minőségihez képest,nem megfelelő olajszűrés a szűrőbetét minősége miatt.

Egy jól megválasztott filter is legalább annyira lényeges,mint egy minőségi motorolaj.

Ezt tenném még hozzá a válaszomhoz.

2018. szept. 29. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat!!!! Köszönöm!!
2018. okt. 1. 11:27
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!