Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire árt egy eredetileg...

Mennyire árt egy eredetileg 50cm3-s motornak ha 70 vagy 80 cm3-ra alakítják át?

Figyelt kérdés
Ha jól tudom, ilyenkor nem igazán szokták a motor többi részét "hozzáalakítani" a nagyobb teljesítményhez, legfeljebb kikötik az olajozást és lehet magunknak kevergetni a benzinbe. Mennyire árt/tud ártani ez műszakilag, pl.: a hajtókarnak, főtengelynek, stb.? Kell-e ezzel foglalkozni ilyen kis teljesítménynél?

2018. szept. 30. 07:20
 1/5 anonim ***** válasza:
De hozzá szokták alakítani, különben nem tudja kihasználni a nagyobb teljesítményt. Karburátor, főtengely, légszűrő, kipufogó, másik gyújtás stb. Más kérdés, hogy ér-e ennyi szarakodást, az hogy 20-szal többet menjen, de cserébe 2-3 literrel többet egyen.
2018. szept. 30. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Kell foglalkozni bizony.


Attól, hogy feljebb furod, nem fog változni semmi, sőt, lehet menni sem fog.

Karbi biztos hogy kelleni fog.


A többi pedig értelemszerűen, ha 4 lóerőre van tervezve 8nál már a dupláját kell elviselnie. Sokat nem nyersz vele, mert megjön a légellenállás, s ha a 4 lóerős

ment 60at, akkor a 8 nm fog 120at menni.


Valamint, ha ilyen motorral okozol balesetet 50es jogsival, akkor ne gondold, hogy megszuszod.


Csökken az élettartama is.

2018. szept. 30. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Üdv!


Köszönöm az eddigi válaszokat. Az esetemben kérdéses motort/motorokat nem én alakítottam át. Én épp venni készülök egyet és a jelenlegi opcióim így néznek ki: van két, "szemre" jó állapotban lévő motor (erősen megkímélt állapotúnak tűnnek, relatív kevés kilométerrel, az egyik még bejáratós a módosítás után), de mindkettő át van alakítva. Egyik 80-s lett, a másik 70-s. Az, hogy mennyire "teljes" az átalakítás, nem tudni pontosan, de elvileg mind a kettő egy elég nagy felújításon esett át. A harmadik lehetőség egy nem átalakított, külsőre (fényezés és festés) eléggé viseltesnek tűnő motor, ami viszont zokszó nélkül indul, normális hangja van, jó pár évvel fiatalabb a másik kettőnél, ugyanakkor valamivel több kilométer van benne. Nem csak átépítve nem volt, de tudomásom szerint nagyobb felújításon se esett át legalább az elmúlt 2-3 évben. Mindhárom motor normális gyártótól van, am6-s hajtja őket.

Az első kettőben nekem az a szimpatikus, hogy rendesen fel vannak újítva és amennyire meg tudom állapítani, eléggé kíméletesen bántak velük. A megnövelt "teljesítmény" engem nem érdekel, nincs szükségem/vágyam rá, épp az, hogy aggódok az esetlegesen okozott megbízhatatlanság miatt.

Azért tettem fel a kérdést, hogy a megbízhatóbb motort választhassam.

2018. szept. 30. 10:30
 4/5 anonim ***** válasza:
Mindennel foglalkozni kell, és a megbízhatóság még így sem biztos hogy túlzottan jelen lesz a használat során. Kérdés az hogy megérie neked beleölni egy jóval nagyobb motor árát ebbe, mindazért hogy csak egy kicsit mennyen jobban.
2018. szept. 30. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Még annyit hozzátennék, hogy a "kell-e foglalkozni vele" alatt azt értettem, hogy 50-ről 70-re vagy 80-ra emelve nem elhanyagolható-e a teljesítménynövekedés, annak hatása az alkatrészek tartósságára.
2018. szept. 30. 11:28

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!