Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autógyárak miért a teljesít...

Az autógyárak miért a teljesítmény növekedésre hajtottak mindig mint hogy inkább a fogyasztás csökkentésre?

Figyelt kérdés
Tehát pl egy dízel autó 20 éve is 5-6 litert evett. És most is 5-6 litert eszik egy dízel, csak most már 3-szor annyi a teljesítménye. Miért a teljesítményt növelik? Miért nem a fogyasztást csökkentették 2-3 literre? Esetleg a gazdaságnak rosszabb lenne?
2018. okt. 9. 20:31
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Majd akkor csökkentik a gyártók érdemben a fogyasztást, ha az előírások maximalizálják a teljesítményt. Elhiheted, hogy 200 lóerő leadásakor többet fogyaszt az a modern autó, mint a 20 éves 70 lóerőnél.
2018. okt. 10. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%

Tudnának most is takarékosabb motorokat gyártani, de amíg 10% fogyasztáscsökkenés 15% gyártási-költség növekedéssel jár, addig hülyék lennének meglépni.

A gyártó számol, őt csak a matek érdekli, vagyis a profit.

2018. okt. 10. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

A teljesítmény nőtt. A fogyasztás felére csökkent. Nézzd meg a suzuki új balenóját. Akkora mint néhány huszon éve a golf volt. Automata váltóval a felét fogyasztja. 1.2-es szívó benzinessel erősebb mint a golf 1.8 volt


[link]


[link]

2018. okt. 10. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
#13 Nem a golfot szeretném védeni, de egy fél hybrid motort összevetni egy majdnem karbis leggyengébb 1.8-as motorral, hát.... Majdnem egy kategória.
2018. okt. 10. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:

14-es nem hybrid. Automata váltós. A kérdés azon fanyalog, hogy nem csökkent az üzemanyag fogyasztás. Ez kategórikusan nem igaz. Ma akkora egy polo mint huszonéve a golf. Kevesebbet fogyaszt. A legújabb benzinmotorok termikus hatásfoka vetekszik a néhány évvel ezelőtti dieselekével.

Ha kisfogyasztású autót akar, vehet automata hybrid yarist 3.3-as fogyasztással. Akkora mint a 3-as golf. A fogyasztása pedig 40%

2018. okt. 10. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
#15 Arra az 1.2 motorra gázadásnál az önindító rásegít, mint "elektromos motor". Ezért írtam azt, hogy félig hybrid.
2018. okt. 10. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
Elnézést, de hülyeséget írsz. Az nem a cvt váltósnál van.
2018. okt. 10. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
#17 Ez váltótól független.
2018. okt. 10. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

#15: a termikus hatásfok korábban is vetekedett a diesellel.

Egy normál lökettérfogatú benzinmotorral normálisan közlekedve el lehetet járni 20 éve is 7-7.5 literből, diesellel meg 5.5-6 literből.

A gázolaj energiatartalma nagyobb.

A kompressziót a közvetlen befecskendezéssel tudták kb. a diesel szintre hozni, ezzel lehet hogy 2 literről 1.5-re csökkent a diesel-benzin fogyasztáskülönbség. De a maradékot az anyag energiatartalma adja.

A hibrid technológia egy nagyobb húzás a fogyasztáson (CSAK VÁROSBAN!), nem tudom a dieseleknél miért nem alkalmazzák.

A mai korszerű elektronikus szabályzással a csúcsteljesítmény kb. teljesen független a normál üzemű üzemanyagfogyasztástól.

A fent emlegetett "modern" 1.2 turbó 1.2 tonnás kaszniban evett nekem pont 7-7.5 litert (vegyesben max GPS 120 km/h, visszafogott kiegyensúlyozott vezetéssel), pont mint a 20 éves 1.5 szívóm 1.2 tonnás kaszniban hasonló körülmények között itthon. Ennyit a benzines fejlesztésekről, meg a downsizingról.

A golf II 1.6D 25 éve is elment 5.5l gázolajból.

2018. okt. 11. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
#19 A Volvo és a PSA is csinált dízel hybridet, de 0dl-el fogyaszt városban kevesebbet mint a csak dízel változat.
2018. okt. 11. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!