Mennyi be kerül Svájcból autót behozni?
Pontosan annyi, mint amennyi innen Svájc!
De regadó + szállítás, nem fog megállni pár százezernél.
"Először is autótól függ. Nemrégiben lett volna nekem is nagyon jó lehetőség, de óriási hercehurca meg katyvasz az egész, persze megoldható, de na...nagyon nem egyszerű. Származási ellenőrzés 3-6 hétig terjedő várakozás, +3. országból érkezvén szabnak egy árat az autónak (valami eurotax érték), annak 10%-a a vám+ a gyönyörűséges 27%-os ÁFA, ugye ebben még se műszaki és eredetvizsga, se átírás se semmi. Még nagyon olcsón se tudsz hozni autót, mert felverik az árát. Így lett volna a behozott autó összköltségének a 70%-a csak adó."
Egy májusi válaszom, szerintem még mindig aktuális. De minden attól függ kinek mennyire éri meg az az autó, pénzt és időt nem kímélve.
Pont egy passat?! :D
Bármelyik sarkon kapsz B5 passat-ot, bár nincs benne köszönet.
Ha megveszed kint akkor még nyitvatartási időben érdemes kimenni valamelyik nagyobb határra vagy keresni egy vámügyintéző céget. A német-svájci határon ha Németország felé vámolsz akkor ők általában el szokták fogadni az adásvételin szereplő összeget és annak megfelelően szabják ki a vámot. Ilyen "filléres" tömegautónál írhatsz kicsit kevesebbet is az adásvételire. A német vám eleve kevesebb, mint a magyar eurotax értékes majomkodás vége.
Ott helyszínen rendezni tudod az áfát is, Németországban 19% az áfa, az megint kedvezőbb mint az itthoni 27%.
Ezek után a korábban már felsorolt regadó, származásellenőrzés és forgalomba helyezés költségei várnak.
Amit érdemes szem előtt tartani:
Svájcban brutálisan szigorú a műszaki vizsga, e miatt az autók állapota valamivel jobb, mint otthon. Viszont el megtolja az árat is: egy friss MFK-s B5 akár 1500-2500 frankkal is drágább, mint egy lejáró MFK-s, amin meg nincs az meg vas árban van ( ez utóbbi sem feltétlen rossz, csak már nem akarták használni, lecserélték, bedobták valamelyik szerb kereskedésbe, hogy ne legyen vele nyűg).
Ha alacsony futású, nagyon jó állapotú friss műszakis kocsit akarsz akkor az Svájcban drágább lesz mint otthon. Ha jó valami közepes, műszaki nélküli - nem tudod lábon hazavinni - az viszont jóval olcsóbb.
Ha igazán perverz vagy és a legolcsóbb megoldás kell akkor keresel egy elfogadható állapotú,de lejárt műszakis olcsó autót, amihez van donor otthon és lezúzod az egyik sárvédőt meg ajtót. Ez Svájcban már a hulladék kategória, fillérekért mennek így a német vámosok sem b*ziskodnak, ha csak 700-1000 frank áll az adásvételin, simán levámolják az alapján ( még ha nem is annyiért vetted ) és akkor a vám és áfa is aprópénz.
Egy kis ügyeskedéssel sokat lehet spórolni a vámon és az áfán, viszont a másik oldalról van ennek költsége: trélerezni kell illetve otthon törődni kell vele.
Ha nem a legolcsóbb megoldás a lényeg, hanem egy szép és jó autó akkor az zsebbenyúlósabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!