Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek sem éri meg...

Szerintetek sem éri meg elektromos autóra váltani? Nekem az jött ki, hogy hülyeség, nem lehet spórolni egyáltalán.

Figyelt kérdés
Autócserére készültem és mindenképpen elektromos autót akartam városi használatra. Sajnos mostanra úgy ítélem meg egyáltalán nem kerül kevesebbe az autó fenntartása. A kisebb előállítási költség ellenére az autó ára sokkal drágább mint a hagyományos, az akkumulátor ára szintén olyan tétel, hogy ha az autó és az akkumulátor többletköltségeit összevetem a benzin, súlyadó, egyéb költségekkel akkor ugyanott vagyok. Ez engem meglepett, lehet naív vagyok.
2018. nov. 28. 16:13
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Mit hittél, hogy olcsóbb mint egy sima autó?

Alapból már a vételára is sokkal több...


Városi használatra vennék valami benzines kisautót és kész.

2018. nov. 28. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 D. Brasco ***** válasza:
Készült mar millio cikk a dologgal kapcsolatban.......ott is irták az okosok,hogy nem árt ezt jól átgondolni,osztani-szorozni.Olvasd el ezeket,lehet olyan dolgokat nem is vettél számításba amik ugyan úgy komoly tényezők az elektromos auto ellen/mellett!Aztán gondold át mégegyszer!
2018. nov. 28. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Itt is volt már erről sok vita. Én akkor is azt mondtam, hogy még nagyon drága és nem igazán kiforrott (hatótáv) még a technika, hogy teljes értékűen ki tudjon váltani egy hagyományos autót.

Később, ahogy jobban elterjed a dolog, valószínűleg olcsóbb lesz és a techniaki fejlődés sem áll meg. Tehát térjünk rá vissza 8-10 év múlva! És vettem idén egy hagyományos autót, amit pont addigra fogok annyira elhasználni, hogy megint aktuális lesz részemről az autóvásárlás.

2018. nov. 28. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

ujonnan nem. Nissan leaf 3 ev alatt 5-6 milliot veszit az ertekebol.

Mas 10 millas auto kevesebbet, joval.


Mellette nem tudsz elmemmi nyaralni de meg becsig se,csak helyi ingazasra jo.

Ezert kell meg 1 auto, aminek ujra van ertekvesztese etc, igy a keplet az hogy draga ket autot fenntartani.

2018. nov. 28. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Nem kell sokat szervizre és üzemanyagra költeni. Akiknek van, azok tapasztalata szerint megéri. A többiek csak kalkulálnak jobbra, balra.
2018. nov. 28. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Mert onigazolnak.

Matek napi 15-15km melo. 9 literes atlag varosban 972 ft naponta.

Villannyal mert tolteni kell telen futeni nyaron huteni 5kw 340 ft.


530fr marad naponta .

mert hetvegen bevasarlas 365 nappal 197e ft nyereseg.

Ez 11e km meg van 20e ft olajcsere 210e ft win.

Ha 2 auto van a csaladban akkor megeri mert a masikkal mehetsz nyaralni.


De a kerdes, ha 2 auto is van evi 200e ft alatt van e az ertekvesztes kulonbozet ?? 10ert egy leafot veszel 6 korul egy normalis autot mar igen.

Meh kell nezni 5 evre kivetitve ha 1m ft al tobb a leaf ertekveszeltese mar nem is nyero.

2018. nov. 28. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Én úgy számoltam, hogy az autó megvásárlása akár újonnan akár használtan is több millió plusz egy nem elektromos autóhoz képest, ilyen az árképzés, hiába olcsóbb legyártani az elektromost. Annyi a különbség, hogy használtan nyilván olcsóbb az autó de ott meg új akksi vásárlásával kell indítani szóval az több milliós tétel szintén.

Ha veszek használtan egy Nissan leafet az új akksit beleszámítva az minimum 4 millióval kerül többe, mintha veszek egy hasonló valamit benzinesbe. Négy millió forintból mennyit tankolhatok? Bőven annyit, hogy mire az elektromosba megint új akksit kell venni én még mindig abból a négymillából tankolok, szervizelek, súlyadózok. Akkor hogy éri meg elektromosra váltani?

Ha ajándékba kapnám az elektromos autót is még csak azt mondhatnám, kábé ugyanannyi az akksi mint egy benzines autó fenntartása arra az időre míg elkopik az elektromos akksija.

Én így okoskodtam, lehet valahol tévedek persze, de nekem így ahogy más is mondta az a helyzet, hogy legfeljebb majd 5 év múlva újra ránézek az elektromos kínálat árai hogy alakultak. Most hülyeség az egészen gondolkodni, nem éri meg váltani.

2018. nov. 28. 19:43
 8/12 anonim ***** válasza:
Na, azert az akksik nem pukkannak el csak ugy. Valahol olvastam a 2013 as nissan leafok akar 100kmt is meg kepesek elmenni.
2018. nov. 28. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Nagyon utána kell számolni. Nekem egy Opel Amperám van ami egy plug in hibrid. Elektromosan tisztán nyáron 45-50 kilométer hatotáv összejön városban, így városban nem is használom a benzinmotort + a munkahelyemnél van ingyen töltésre lehetőség. Nekem így szinte minimális a fenntartási költségem. Plusz ha mennék távolabb akkor ott a benzinmotor és szépen tankolok, így pályán tempomatot a sebességhatárra állítva 5,6 literes fogyasztási átlag jön ki.


Nyilván ha neked nincs ingyen töltési lehetőséged akkor a fenntartási költség nő vagy ha neked kevés a napi 50 km megthető táv.

2018. nov. 28. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ott tévedsz, hogy használt EV esetében szinte sohasem kell teljes akupakkot cserélni vásárlás után.

Jó esetben semmit nem cserélsz, ha pedig már zavaróan rövidebb a hatótáv a nominálisnál, akkor is elég a cellák egy részét cserélni.

Az elektromos autózás nem a spórolásról szól, az csak egy kellemes hozadéka, hogy a benzinkúton nem kell havi több tízezret otthagyni.

Jelenleg a lokális károsanyagkibocsájtásmentesség a fő vonezereje, meg ha tetsziuk az elektromotor karakterisztikája, akkor az.

Pusztán pénzügyi szempontból nézve marginális azok száma, akiknek tényleg megéri.

Én is szeretnék tisztán elektromos második autót, de míg a legkisebbek (Ion, Zero, i-MiEV, Leaf) árából akár 2-3 első generációs Honda Jazz is kijön, addig nem racionális elektromosra áldozni.

2018. nov. 29. 08:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!