Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az össze szerelő elküldött,...

Az össze szerelő elküldött, hogy nem tudják mi a hiba! Az autóban a vízszint elfogy a minimum szintig és ott megáll. Nem csökken tovább, viszont jelez, hogy kevés a víz. Mi lehet a probléma?

Figyelt kérdés

BMW E46 316i, 1.9L, 105Le, M43-as motor.

Az autóból érdekes módon elfogy a víz. Feltöltöm maximumra, és 20km után jelez, hogy kevés a víz, megnézem és minimum szinten van... Ott megáll. Ha utána 1 hónapot így mászkálok, vagy fél évet nem számít, ott a minimum szintnél megáll és nem csökken tovább. Ha hengerfejes lenne, akkor tovább csipegetné a vizet.

Nyomás van a rendszerben. Az összes cső ki lett cserélve, az összes tömítés, termosztát, bilincs, kiegyenlítő kupakja is... nem találjuk a hibát. Sehol nem folyik el...


2018. nov. 29. 21:47
 1/9 anonim ***** válasza:

Én egy lehetséges (részben) magyarázatot tudnék:

Minden autóhűtőben van biztonsági szelep, mondjuk a kiegyenlítő tartály tetején, a sapkában.

Azt is tudjuk hogy a folyadék (hűtővíz) melegedésre tágul.

Ha maximumra töltöd hidegen, melegedésre tágul olyan mértékben hogy nyomásnövekedés mellett elfolyik a többlet a sapkán át. Ez olyan mértékű, hogy lehűlve minimumra és kijelzésre kerül.

Viszont ezt csak először, feltöltés után teszi, később már a kevesebb induló víz miatt nincs rá lehetősége.

Persze ennek ellentmond, hogy nem így kéne működnie és a kiegyenlítő tartálynak nevéhez méltóan ezt ki kéne egyenlítenie.

De hogy Nálad mi nem stimmel, azt nem tudom.

Van még egy gondolatom, de ott nem áll össze még a kép, van benne ellentmondás.

2018. nov. 29. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Ezt én értem hogy tágul... de azért van a kiegyenlítő tartály ahogy te is írtad, hogy ezt kiegyenlítse.. plusz akkor miért jelez, hogy kevés a víz?

Légtelenítés is megvolt, ezt elfelejtettem.

2018. nov. 29. 22:11
 3/9 anonim ***** válasza:
Mivel a hűtőrendszer tele van rozsdadarabokkal, meg deformálódott a blokk víztere, már kevesebb víz megy bele a rendszerbe, ezért a minimum, meg a maximum nem ugyanaz, mint újkorában.
2018. nov. 29. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Ez is oké. De ez már az ötödik autóm. Mindegyik "régi" volt. Akkor nyilván azok is deformálódtak az elméleted alapján. De ettől még nem kéne jeleznie, hogy kevés a víz, plusz miért fogy el?!
2018. nov. 29. 22:18
 5/9 anonim ***** válasza:

"plusz akkor miért jelez, hogy kevés a víz?"

Te írod, hogy, minimumig lefogy a víz.

Hát jelez, mert az a dolga, minimumon vagyunk, nem?

Hány fokig fagyálló (milyen töménységű) a "hűtővized"?

2018. nov. 29. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
-24 benzinkúton megmérve.
2018. nov. 29. 22:41
 7/9 anonim ***** válasza:

Nem véletlenül van minimum, meg maximum jelölés, a felesleges vizet kinyomja a motor.

Nagyon nem szabad agyalni a miérteken egyes típusoknál, van, hogy egy 2-es alá mérnök kezei közül kerül ki egy alkatrész.

Ha nem fogy a víz, örülj neki, nincs baja a motornak, elég nagy marhaság az a szintjelző a kiegyenlítőben.

Inkább ez, mint pl a renaultok elporladó vízcsövei, amik eldugaszolják az egész hűtőrendszert.

2018. nov. 29. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Ettől még továbbra is jelez, hogy kevés a víz. Van amikor eltűnik hidegebb időben, de ahogy bemelegszik a motor egy kicsit máris jelez, és sípol, hogy kevés a vizem.
2018. nov. 29. 23:02
 9/9 anonim ***** válasza:
Elfolyik elpárolog vhol.
2018. nov. 30. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!