Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Denaturált szesz a motorba?

Denaturált szesz a motorba?

Figyelt kérdés
A neten olvastam valahol, hogy üzemanyag (tank/rendszer) víztelenítésére a denaturált szesz is használható, mivel tökéletesen elegyedik a vízzel. A kérdésem az lenne, hogy ezt mennyire szereti a motor? Ha netán van benne ráció, akkor milyen arányban keverhető a benzinbe? A WYNN'S-nek van ilyen terméke, ez összetételében 70-90% alkohol (izopropil-alkohol), ezért gondoltam, hogy talán a denaturált szesznek is hasonló hatása van. Köszönettel
2018. dec. 1. 19:42
 1/4 anonim ***** válasza:
59%

Valóban, egy olcsó és hatékony módja a tankban összegyűlt víz "kimotorozásának", ha denaturált szeszt öntünk a benzinbe, ugyanis az emulziót képez a vízzel és a benzinnel elegyedik, így a motor "megeszi" akármilyen keverékképző berendezéssel (karbi vagy befecskendező) is van szerelve.


A motorra gyakorolt hatása természetesen függ a mennyiségtől, azonban elmondhatjuk, hogy a 10-18 literes tank aljában összegyűlt 1-2 dl víz arányaiban semmi kárt nem tesz az égés során, kiváltképpen, ha nem állandó rövid utakon járunk, hanem mondjuk a tankot majdnem kiürítve túrázunk egyet. Az üzemmeleg motorban és kipufogóban a pára nem marad meg, korróziót szinte nem okoz.


Szeretném megjegyezni, hogy a benzinkutakon kapható hasonló benzinadalékok sokkal összetettebb hatásúak, korróziógátlók, egyéb adalékokat is tartalmaznak, tisztító hatásúak, így azok rendszeres használata - noha nyilvánvalóan drágább - sokkal hatékonyabb a víz ellen is.

2018. dec. 1. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Azt ugye tudod hogy a víz nem éghető? Akkor sem, ha össze tudjuk keverni, alkohol segítségével a benzinnel. Szóval az üzemanyagban lévő víz valahogy átmegy a motoron de nem vesz részt az égésben. Tehát a benzint kvázi a víz hígítja, így ha a benzinből (tiszta, valódi) nincs jelen elég mennyiségű ahhoz hogy normálisan le tudjon folyni az égés akkor gondok lesznek. Motor rángat és csökken a teljesítménye. Na most persze kérdés, hogy mennyi vizet sikerül összezutyulni a benzinnel. Ha csak keveset akkor nem lesz érezhető változás a motor viselkedésében, ha sokat akkor meg lesz. Hogy mi a kevés és mi a sok azt itt nem fogjuk megmondani. Szóval az ilyen "víz mentesítő" folyadékokkal csak óvatosan. Nagyon el kell olvasni hogy mennyit szabad adagolni a benzinhez, "biztos ami biztos" alapon nem érdemes túladagolni, mert futballos analógiával az olyan lesz mintha öngólt rúgnál. Mert a víz kijön a tankból, de a motor meg belefullad. Aztán ott van még az hogy az alkoholból többet kell hozzákeverni a motorba jutó levegőmennyiséghez. Ezt ugyan a modern motoroknál a motorvezérlő valamelyest tudja kompenzálni, de nem kizárt hogy kapunk egy check engine lámpát az arcunkba, ha mértéktelenül öntjük az alkoholt a tankba.
2018. dec. 2. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
igen, ezt nem fejtettem ki, én azt mondanám motorok esetén 1dl, autó esetén 2dl Denaturált szesz az optimális ami még nem okozna gondot, természetesen ez egy teljes tankolás után értendő, nem úgy hogy 10 literre ráöntesz 2dl Denaturált szeszt, mint fentebb is írták, annak már akadnak veszélyei.
2018. dec. 2. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Kv-An válasza:
A prémium benzineket leszámítva "gyárilag" 5% etanolt tartalmaznak a mai üzemanyagok. Egyébként semmiféle károsodást nem okoz az alkohol a motornak, azon kívül, hogy szinte nullára csökken a károsanyag-kibocsátás, valamint a korom. A modern motorvezérlők képesek felismerni az üzemanyag összetételét és ahhoz módosítják a keverékképzést, ugyanis az etanol kb. 1:8 arányban ég jól szemben a benzin 1:15-vel. A régebbi típusok viszont kézi beavatkozást igényelnek, de általánosságban elmondható, hogy 20-30% denaturált szeszt még képesek elégetni. A vízzel pedig nem lesz gond ha még üzemképes a járgány, eltűnik, annyi víz ugyanis nem tud felszaporodni a tankban, hogy olyan töménységet érjen el ami már megakadályozza az égést, mert ha sok víz kerül a tankba akkor már bejut a búvárcsőbe és leáll a motor, így eleve kizárt az alkoholos tisztítás. Egyébként a víz égéstérbe juttatása(vízbeporlasztás) alkalmazott gyakorlat a kihegyezett tuningol motoroknál, csökkenti a kopogási hajlamot, csökkenti a hőterhelést, anélkül, hogy a végnyomás csökkenne, mert a gőz pótolja az alacsonyabb hőmérséklet okozta nyomásesést.
2019. jún. 2. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!