Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka, hogy a halogén...

Mi az oka, hogy a halogén égőket nem tiltották be, miután megjelent a xenon?

Figyelt kérdés

A Xenon, mint világítási technika az 1960-as évek óta rendelkezésre áll.

Az első márka, ami autóknál is alkalmazta, az a BMW volt, mégpedig a 70-es évek végén.

Azóta meg eltelt 40 év és mindig nagyon sok autó halogénes.


Ez a borostyán színű "gyertyafény" halogénes izzó, egyfajta görcs, ami visszamaradt az 40-es,50-es évekből.

Közlekedésbiztonsági szempontból sincsenek rendben, olyanok, mint egy gyertyafény.

Több járművet is volt szerencsém vezetni, nem, nem volt "vakotásodva" a lámpabúra, egyszerűen a halogén egy hulladék.


Ha egy alkoholista biciklis kacsázik előtted egy főúton, akkor a xenonos, ledes izzóval szerelt autóval jóval hamarabb észreveszed és lelassítasz.


Manapság a ledes technika felváltotta a xenont, a led még hatékonyabb.A drágább autóknál pedig már létezik lézeres is.


2019. jan. 12. 15:27
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
31%

A borostyán szín az irányjelző színe, úgyhogy nem kicsit vagy eltévedve. A legalapabb mindenféle fényerőnövelés nélküli alap halogén izzó színhőmérséklete is 2700K. Igaz ezeknek a fényereje tényleg elenyésző, arra jó hogy hga lemérik, akkor megfeleljen a vizsgán, cserébe sok évig működnek.

Egy halogén izzó színhőmérsékletét is fel lehet vinni akár 4500K-ig, ami már igencsak kékesfehér. A fényerőt is meg lehet növelni az "alap" halogénhez képest 100-a50%-al, ennek az ára a lecsökkent üzemórák száma, az ilyenek 150-200 órát mennek körülbelül.

Amiket vezettél, azok egészen biztosan bemattult foncsorú kotványok lehettek, mert különben nem írnál ilyen hülyeségeket.


Miért nem tiltották be miután megjelent a xenon? Mert az előírásokat szerencsére értelmesebb emberek hozzák, mint te. A Xenon nem kompatibilis a halogén optikai rendszerével. Hiába lehet venni egy csomó helyen, lehet hozatni kínából, attól még nem lesz jó. Világít, meg vakít kegyetlenül, de az utólagos xenon egy hulladék. Szerintem elég jól el is tűntek mostanában az utakról, lehet hogy a hatóság kicsit bekeményített.

Xenonnál, LED-nél alapfeltétel a folyamatos automatikus magasságkorrekció, és a fényszórómosó megléte. Akkora a fényereje, hogy bárminemű pontatlan beállítás, vagy koszolódás a búrán akkora szórt fényt eredményezne, ami már vakít.


Hát csak ezért...

2019. jan. 12. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 A kérdező kommentje:

Kedves 1,


a betiltás alatt nem azt értettem,hogy holnaptól mindenkinek rohannia kellene a szerelőhöz és átalakíttatni az autóját.


Arra gondoltam,hogy X évtől ne lehessen forgalomba hozni halogén halogén fényszórós autót.

Véleményem szerint, így kellett volna.

2019. jan. 12. 15:53
 3/24 anonim ***** válasza:
Nagyon jó az okfejtés, de azért nézd meg hogy mennyi a felára egy xenonnak vagy lednek. Illetve nézd meg azt is hogy mennyi egy projektor csere bele illetve égő és trafó egy halogén izzóval és foncsorra ellentétben.
2019. jan. 12. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:

Én a xenont tiltanám be,a sok hegesztő elképesztően vakít kivétel nélkül.

Vissza is tükrözöm a pofájába a saját lámpáját

2019. jan. 12. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:

A válasz egyszerű. A halogén fényszóró felépítése egyszerű, az izzó olcsó, a fényszóró is. Jobb esetben van egy belső állítótekerenytyű, amivel terhelés mérten tudja a sofő állítani a magasságot, amit kis állítómotorok szabályoznak.

A xenonnál már más a helyzet. Ott az ívkisüléses izzó nagyságrendekkel drágább. Még egy halogén izzó mondjuk Osram-ban bele kerúl mondjuk 1000ft- ba, addig egy xenon ugyanilyen gyártmány már 10ezer ft. (Porscheban 35ezer)

A xenon működéséhez kell egy- egy gyújtótrafó is, ami szintén drágítja a rendszert.

Aztán, ehhez kötelező a dinamikus magasságállító berendezés, tehát nem elég a lassan működő sima magasságállító motor, kell egy- egy gyorsműködésű, nagy pontosságú állítómotor, egy vezérlőegység, egy- egy érzékelő szenzor a futóműre, ami szintén pénz. A fényszóróknak kötelezően projectorosnak kell lennie, ami szintén plusz zseton. Aztán kötelező fényszórómosó berendezést is építeni a kocsiba.

A gyárnakabelekerülési költsége sokszoros a halogénhez képest, a vevőnek pedig több százezer ft felárat jelent, amit sokan inkább nem fizetnek ki.

Gondolom megfogalmazódik benned az a kérdés is, h a gyárak miért nem hajították még ki a halogént... azért, mert így sokkal drágábban kéne adják a járműveiket, amit a nagy versenyben nem engedhetnek meg maguknak.

Még a premium szegmensben sem minden esetben.

2019. jan. 12. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
0%

"Aztán, ehhez kötelező a dinamikus magasságállító berendezés, tehát nem elég a lassan működő sima magasságállító motor, kell egy- egy gyorsműködésű, "

Lassú működésű? Gyors működésű? Maga a motor ugyan olyan a legtöbb esetben a foncsoros és a projektoros lámpákon csak a xenonhoz kell egy vezérlő ami állóhelyzetben(!) beállítja a megfelelő értékre a magasságot.

2019. jan. 12. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:

"Xenonnál, LED-nél alapfeltétel a folyamatos automatikus magasságkorrekció, és a fényszórómosó megléte."


Ez nem teljesen igaz! Gyárilag LED fényszóróval szerelt az autóm és (sajnos) nincs hozzá fényszóró mosó. A xenonnál valóban kötelező. LED-nél nem.


"Vissza is tükrözöm a pofájába a saját lámpáját"

Mint említettem tavaly óta LED fényszórós autóm van, ez előtt 13 évig xenonom volt. Mivel jól be volt állítva, használtam a fényszórómosót, és nem reflektoroztam a szembe jövőre, soha senki nem villantott még szembe, kivéve ha traffipaxot jelzett.


"halogénes izzó, egyfajta görcs, ami visszamaradt az 40-es,50-es évekből."


Hát nagyon nem volt még halogén a 40-es években! 1962-ben mutatták be az első halogén autólámpát. De még évtizedekkel később a 70-es, 80-as években sok autóban nem a ma ismert H4, H7, stb halogén fényforrás volt, hanem sima kripton töltetű izzó.


Amúgy a kérdés értelmetlen.

Miért nem tiltják be a manuális klímát az autókban (vagy a klíma nélküli autókat), ha már évtizedek óta van digitális is?

Mért nem tiltják be az egyszerű csatolt hosszlengőkaros futóművet, mikor már van adaptív multilink is?

Miért nem tiltják be a "budget" kategóriájú gumikat, mikor a prémium márkájúak sokkal jobbak?

És még számtalan hasonlóan értelmetlen kérdést lehetne sorolni...

2019. jan. 12. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:

Kérdezek egy jobbat!

Miért nem tiltották be az automata fényszóró magasságállítás nélküli autókat?

2019. jan. 12. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
#8 Na mondjuk ezt hasznosabbnak találnám mint azt hogy behozták a kötelező keréknyomás szenzor.
2019. jan. 12. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
53%

6- os tévedsz.

A kézi magasságállítású fémyszóróknál az állítómotor lassan állít. A xenonos sokkal gyorsabb működést igényel. A működési elvük is teljesen eltérő. És az áruk is...

2019. jan. 12. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!