Új autónál az 1000km-es szervizre mikor kell
bejelentkezni?
Figyelt kérdés
Most 400km-nél tartok. Mennyire kell pontosan kiszámolni? Ha mondjuk az 1000km elérésekor kérek időpontot és már kb 1200-nál fogok tartani, mire viszem, az még belefér, vagy akkor inkább kérjek időpontot 800km körül?
Hülye vagy? 1000 km után minek akarod szervizbe vinni?
2019. márc. 29. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 anonim válasza:
Milyen 1000 km-es szervíz? én napi 30 km-t megyek munkába, oda vissza 15 km-t, ami lópikula, de a te elméleted szerint 2 havonta vihetném tök feleslegesen szervízbe...
2019. márc. 29. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
3/15 A kérdező kommentje:
Most hogy ki hülye és ki nem, ki hiszi magát túl okosnak és ki nem, arról vitatkozhatnánk, csak nem ez volt a kérdés. Igen, 1000km után át kell vizsgáltatni, mivel így érvényes rá a kiterjesztett garancia. Fotózzam le a szervizkönyvet, vagy lehet, hogy ti sem tudtok mindent? De írhattam volna 10 000km-t is, nem a megtett km lényeg, hanem a tűréshatár.
2019. márc. 29. 18:27
4/15 anonim válasza:
Nem ezer kilométerenként kell szervizbe vinni, hanem az első ezer km után. Szerintem ez márkánként változik, legjobb ha felhívod a márkaszervizt.
2019. márc. 29. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 anonim válasza:
Kizárt, hogy van értelme 1000 km-nél elvinned. Az egy lehúzás, nem hiszem, hogy van olyan márka, aki ezt a garanciához előírja. Pláne vicc, ha olajat akarnak cserélni benne 1000 km után. De ha az előírt szerviz intervallumra gondolsz, ott 1000-1500 km a tűréshatár.
2019. márc. 29. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
6/15 anonim válasza:
Jó, rendben, ha ezt előírták neked a szerződésbe hogy vinned kell ezer km után akkor elnézést kérek a hülyézésért!
Bár azt akkor sem értem hogy mit akarnak ilyen kevés km után vizsgálni, megette a fene ha már baja lehet...
Mert az egy dolog volt hogy régen 30 - 40 évvel ezelőtt a motorokon állítani kellett ezer km után, de a mai világban...
2019. márc. 29. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
7/15 anonim válasza:
Hm, érdekes... Lehet hogy van ilyen márka, ahol ezt előírják.
Én tavaly vettem új autót. Azt mondták, hogy 3000-4000km környékén érdemes egy köztes olajcserét kérni. De abszolút nem kötelező, nem a garancia feltétele. A garanciafüzet csak 1 év vagy 30.000km-es első kötelező szervizt említ. Van ráhagyás is, nem kötelező feltétlenül 29.999km-es állásnál betolni a szerviz kapuján. +- 1 hónap és +-1500km-t ír nekem a szervizfüzet.
De ezek szerint márkánként elég nagy az eltérés. Így nem is találgatnék neked. Hívd fel a szervizt és kérdezz rá! Akkor biztos infót kapsz.
2019. márc. 29. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
8/15 anonim válasza:
Ez sima lehúzás részükről.
2019. márc. 29. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
9/15 Szecessziós Vájling válasza:
Nem kell hajszálpontosan 1000 km-nél, az első szerviz azért van, hogy kiderüljenek a gyártási hibák. Egy átlag autó (pl. egy Audi A3 )100-150 hibával jön le a futószalagról a legkomolyabb minőségbiztosítási elvek mellett is. Ezek többsége közönséges és ártatlan hézagok, pontatlan illesztések, összetartási hibák, fényezési hibák amik a jármű élettartama alatt soha nem fognak problémát okozni. Viszont ha például kicsit több fémkopadék maradt a motorban mikor kifúrták a hengereket (nem véletlenül írtam Audit) vagy nem megfelelően illeszkedett a porvédő harisnya az egyik féltengelyen, esetleg beázik valamelyik fényszóró akkor az ilyenkorra valószínűleg előjön. Figyelgesd az autódat ilyen részletek iránt és ha találsz valamit akkor vidd a lehető leghamarabb és tessék REKLAMÁLNI. A gyártó köteles az ilyen hibákat orvosolni még ha sok márkánál bevett gyakorlat is a vevői panaszok jogi úton való kikerülése.
2019. márc. 29. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 veterán vas válasza:
Miközben az autógyárak könnyedén dobálóznak -garancia címszó alatt- a kilométerek százezreivel és az évekkel, eközben a márkaszervizek a "0" kilométeres új autót, már egyezer (1000)kilométernél berendelik?
Kíváncsi lennék az átvizsgálás technológiai leírására. A gyári végszerelés és MEO után, vajon milyen pontokat kívánnak ellenőrizni, mely csavarkötések szorulnak után húzásra, vagy melyik folyadékokat tartanak szükségesnek cserélni? :O
Szerintem ez semmi más, csak egy pofátlan lehúzás.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!